på date

Started by fri90, November 12, 2013, 15:53:11 PM

Previous topic - Next topic

fri90

Jeg traff ei jente fra sukker. Vi planla å møtes ved en kafe og når vi møttes var været ganske dårlig så hun foreslo at vi kunne gå inn på kafe eller gå en tur og lurte på om jeg bodde langt unna. Jeg sa at vi kunne stikke hos meg, men at rommet var ikke helt i stand siden jeg nettopp hadde flyttet. Vi satt oss ned på en madrass og vi pratet lett og hun var tydelig litt sjenert. Etter en stund så hun på meg og spurte om jeg syns hun var lik seg selv på bildene. Jeg sa at det var hun og kommenterte spesielt øynene før jeg kysset henne. Vi klinte en stund og etterpå sa hun at hun ikke trodde jeg ville kysse henne på første date ( var prat i forkant en  stund før vi avtalte møte om at jeg ikke skulle gjøre det fordi da klarte jeg ikke styre meg  sånn for å få henne til å kvalifisere seg) Hun sa hun syns kysset om litt brått men at hun likte det men vr sjenert fordi det var lenge siden sist hun hadde kysset noen og datet. Etterpå pratet vi videre og jeg fulgte henne hjem. Kan jeg ha ødelagt daten?

Vil invitere henne ut å spise eller en film, men hvor lenge bør jeg vente før jeg foreslår noe? Skjedde i går.

Openingherisont

hvorfor tror du at du ødela daten? Det virket jo som hun koste seg.
Det at du tok initiativ er jo bare et pluss i boka.
Om du har lyst til å se henne igjen, så avtaler du ny date.

Send en melding i dag. Du vil ikke virke desperat eller noe da. Personlig hadde jeg gått for en filmkveld, fordi det å spise ute blir litt for "datete" etter min smak. Men det er absolutt ingen feil i å gå ut å spise fordet.
Om man gjør det man alltid har gjort, vil man få det man alltid har fått.

fri90

Tenkte siden hun sa at kysset kom litt brått. Er ikke helt møbelert hos meg enda, så da kan vi heller gå ut å spise, er et sted rett ved meg som vi tenkte først å gå til :)

Greeneyed

Det virker som det gikk kjempebra :) Det er sikkert bare å be henne med ut nå, som Openinghorisont skriver, hvis du synes stemningen var sånn at det er naturlig. Eventuelt skader det ikke å vente et par dager heller, så hun rekker å begynne å håpe på å høre fra deg, men sånt er vel individuelt :)

fri90

Ble bare lit usikker fordi hun sa at det kom litt brått og at vi ble sittende å bare prate etterpå, hun sa vi snakkes men trenger ikke legge så mye i det heller. Jeg var litt dum og spurte om det ble for heavy når hun sa det gikk litt fort, men hun sa bare at det ar lenge siden sist og at hun var litt sjenert i starten. Hun er mye opptatt med skole og andre ting så skal jeg foreslå to dager eller spørre bare om hun vil bli med ut å spise og når det passer best for henne :)?

fri90

Tror jeg ødela det. Spurte om å gå ut å spise enten i kveld eller i morra.
hun sa hun skulle på jobb i kveld og opptat i morgen uten å spørre etter noe nytt. så spurte jeg om o neste uke passet bedre og da sa hun at hun hadde eksamen snart og måte lese..

VB

Meh, da er du en erfaring rikere. Du turte å gå for kysset i det minste, mange som ikke tørr det. Massevis av jenter der ute.

Eventuelt kan du prøve å ta kontakt igjen om noen uker for å sjekke om hun har endret mening, så bare glemme henne hvis du blir avvist igjen.

Greeneyed

Det er sykt stress med eksamenstid og, da. Hun er nok ikke interessert, men det er ikke sikkert hun er direkte uinteressert likevel. Jeg har flere venninner jeg er helt sikker på ikke ville tatt seg tid til date i eksamensperioden, hvis ikke de var superforelska. Jeg er en langt mindre seriøs student enn dem, men også for meg er det umulig å presse inn annet enn skole og trening i visse perioder ;)

Så vent, dropp henne - men ta kontakt igjen om noen uker eller etter nyttår! :)

Unloved

Det høres egentlig bare ut som dårlig timing, men det er vanskelig å si uten å vite hva slags jente hun er. Du kan jo spørre henne om du gikk for fort frem eller noe?

fri90

fikk svar fra henne. Hun syns ikke kjemien bar der..
Jeg må nok jobbe mer med å klare å snakke med jenter som sier lite eller er eldig sjenerte. Blir kanskje litt satt ut når jenter ikke bidrar så mye i samtalen pga det.

VB

Quote from: fri90 on November 14, 2013, 10:28:24 AM
fikk svar fra henne. Hun syns ikke kjemien bar der..
Jeg må nok jobbe mer med å klare å snakke med jenter som sier lite eller er eldig sjenerte. Blir kanskje litt satt ut når jenter ikke bidrar så mye i samtalen pga det.

Eller du kan bare finne jenter som passer deg bedre som du kommer bedre overens med. Det er selvfølgelig greit å jobbe med seg selv og å prøve å forbedre seg, men det er også greit å vite når man burde gi opp. Noen jenter har man bare ikke kjemi med, å prøve alt for å få til noe med de jentene vil fort lede til veldig desperat oppførsel fra din side, noe som igjen vil dytte henne lenger unna.

Med det mener jeg ikke at du ikke skal prøve, for all del prøv deg frem selv om kjemien ikke er der med en gang, men hvis du ikke får til noe så betyr ikke det nødvendigvis at det er din feil eller at du gjorde noe feil. Det kan like greit bare være at dere virkelig ikke passer sammen eller at det er jenta som har problemer.

Hvis du vil lære litt grunnleggende samtaleteknikker og hvordan man kan få folk til å åpne seg anbefaler jeg at du skaffer deg "How to win friends and influnce people" av Dale Carnegie. Hvis du vil ha litt mer sjekke relatert materiale så vil jeg si sjekk ut Wayne "Juggler" Elise. Han fokuserer veldig på samtaleteknikker og lignende.

Slaktern

Høres ut som hun var ute etter sex, mens du tydeligvis hadde en annen intensjon.

fri90

Ute etter sex? Hvorfor tror du det? Da hadde hun vel ikke sagt at kyset kom brått på og hun hadde latt meg gå lengre :)

Dwerg

Det hadde ikke vært nødvendig å nevne noe om rommet. Det er enklere å bare forklare kort eller tulle litt med det hvis hun spør når hun er der. Ellers hvis jeg først hadde vært i den situasjonen at jeg klinte med ei jente på en madrass, så hadde jeg bare rolig begynt å kle av henne. Selv om hun sa kysset kom brått så er det eneste du trengte å høre at hun likte det, selv om kanskje sa det for å være grei.

Ellers vil jeg si det var et godt forsøk, fortsett med det :D

Quote from: fri90 on November 14, 2013, 16:30:54 PM
Ute etter sex? Hvorfor tror du det? Da hadde hun vel ikke sagt at kyset kom brått på og hun hadde latt meg gå lengre :)
Ikke vent på at hun skal la deg gå lengre, prøv heller å gå videre og se om hun er med på notene :)

Slaktern

Quote from: fri90 on November 14, 2013, 16:30:54 PM
Ute etter sex? Hvorfor tror du det? Da hadde hun vel ikke sagt at kyset kom brått på og hun hadde latt meg gå lengre :)

Fordi hun spurte om du bodde langt unna, for så å bli med deg hjem når du forslår å dra ( noen som forresten var bra tenkt og utført)

Jenter tenker og sier mye rart, ikke alltid de mener det de sier. Må lese kroppspråket også.