samtale på sukker.

Started by fri90, December 01, 2013, 13:22:30 PM

Previous topic - Next topic

fri90

Har et spørsmål når det kommer til nettdating. Vis jenter svarer på spørsmål du stiller og har smily med , men ikke alltid stiller spørsmål tilbake betyr det at hun mest sannsynligvis svarer kun for å være hyggelig? Har et eksempel her.

Meg.
Hei! Jeg heter Fredrik. Går det bra :)?

Hun.
Hei, Kristin her:) ja her går alt bra. Der da?

Meg.
Går bra her. Drevet med i helga:)?

Hun.
Har vært forkjøla så har ikke drivd med så mye, men har fått handla litt til jul :)

Meg.
ikke helt bra jeg heller..
Ser for meg at du er en jente som handler julegave til alle du er glad i :)

Tenker på den siste meldingen fra hun. Prøver å variere mellom spørsmål og kommentar/påstand annen hver gang.

piken

Jeg kan kun svare for meg selv. Er jeg interessert så svarer jeg, vet jeg at jeg ikke er interessert så lar jeg vær å svare i det hele tatt. Men er jeg derimot usikker på hvor interessert jeg er så kan jeg typisk svare slik for å se hva jeg da får tilbake. Men noen ganger hender det at jeg rett og slett glemmer å stille spørsmål tilbake. Virker som om det er noen som mener at man ikke skal svare på meldinger med mindre det er et spørsmål i dem, men denne regelen synes jeg er ganske teit.

Vanskelig å si noe konkret ut fra eksempelet du bruker, men jeg velger å tenke at folk ikke hadde svart i det hele tatt hvis de ikke var interessert. Da blir det din jobb å skrive noe spennende tilbake som gjør at jenta biter mer på og blir mer nysgjerrig på deg :)

Reas

Ut i fra de få utvesklingene med meldinger kan du ikke fovente så mye. Spørsmålene er jo ganske standard spørsmål, som hun får daglig av venner,familie og andre gutter. Det er en fin måte å få igang en samtale på, men du må føre samtalen inn på noe som vekker interessen hennes, før hun engasjerer seg mer og stiller spørsmål tilbake.

Så hun svarer vel både for å være hyggelig og i vente på at du skal ta samtalen videre.

fri90

Som jeg har skjønt med G.V sin filosofi så skal fokuset være å bli kjent med henne og være mest mulig normal. Er vist ikke så stort rom for å bygge tiltrekkning via nett forsto jeg på dem.

piken

Tiltrekning og interesse er to forskjellige ting. Hun må være interessert i deg som person for å kunne bli tiltrukket av deg.

fri90

Hvordan mener du jeg skal bygge interesse da? Kan jo ikke gjøre annet en å bli kjent med henne også kommer vel tiltrekning mer når vi møtes? Er vel ikke lurt å prate for mye om seg selv for å imponere.

piken

Du har helt rett i at tiltrekningen kommer når dere møtes (forhåpentligvis). Jeg ville bare gi deg et tips om at det kan være lurt å skrive på en måte som gjør at folk synes det er interessant å snakke med deg istedenfor at samtalen bare er en oppramsing av hvordan man har det og hva man har gjort siste døgnet. Du får for eksempel mye mer igjen for å starte med åpne fremfor lukkede spørsmål og å komme med ting som er litt uventet.

Tror ikke det er noe fasitsvar på hvordan du "bygger interesse" - enten så er du døll eller så er du ikke .. Bare prøv deg frem og husk at jeg bare er èn jente i verden som har mine preferanser, en annen kan synes noe helt annet. Lykke til :)

Reas

#7
Som Piken sier må du prøve å skrive på en måte folk synes er interessant og skille deg ut fra mengden. Alle er glad i å snakke om seg selv, så om du får samtalen inn på noe som hun interesserer seg for, vil du fort merke at hun skriver lengre meldinger og engasjerer seg mer i samtalen.

Kan ta et lite eksempel, der jeg fikk to meldinger på fb samtidig. Den enne spurte "hva gjør du på", mens den andre skrev "hørte du hadde tatt dykkerlappen?". Som du sikkert skjønner ble det en kort samtale med den første, og en mye lengre samtale med den andre siden spørsmålet dreide seg om noe jeg/vi var interessert i.

fri90

er nok litt feig der og kjører safe fordi jeg har mistet så mange på å prøve å virke litt forskjellig fra standardsamtalene. men ser hva du mener.

fri90

Fikk et svar jeg ble litt sat ut av. Stiller dette spørsmålet av og til til jenter for å finne ut hvordan de ser på seg selv og har aldri fått noe sure tilbakemeldinger. Er det litt arogant å spørre om?

Jeg
Har veldig lyst å reise til Hellas. Er så spennende med gamle byggverk.
Hva er det du tror jeg vil like best ved deg?

Hun
okay, nice!
vet du hva? slike spørsmål fungerer ikke å svare på.. jeg kjenner ikke deg og vet ikke hva du liker og jeg er heller ikke interessert i å svare på dette, for hva spiller det for rolle for meg om du liker meg eller ikke?

piken

Veldig spesielt spørsmål som jeg ville vært forsiktig med å stilt tidlig i en samtale. Skjønner ikke heeelt hva du vil oppnå med et slikt spørsmål ..  ?

Greeneyed

Enig i at det var et spesielt spørsmål.  Skjønner egentlig reaksjonen hennes, det virker som du skal ha henne til å overbevise deg om at hun er ei du vil like, eller noe sånt?


Potet

Sær reaksjon spør du meg. Greit nok at spørsmålet blir formulert på en måte som kan tolkes veldig cocky (impliserer at dere skal bli bedre møtes og at hun skal prøve å overbevise deg om at hun er god nok for deg), men det er en fin mulighet for henne å fortelle om sine beste egenskaper som egentlig er et fint tema. Hadde du hatt større verdi/tillit i henne øyne tror jeg ikke hun hadde reagert slik, for da hadde hun faktisk ønsket at du ville like henne. Så det er nok et tegn på at du nok bør bevege deg til nestemann. Alternative måter å stille spørsmålet kan være "hva er dine beste egenskaper?" eller at du spørr om hun har spesifikke egenskaper som du ønsker i en partner.

Du kan beklage og si at det var et arrogant forsøk på å spørre "hva er dine beste egenskaper?", men antageligvis har hun allerede slått seg vrang.
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

Unloved

Hva er det du egentlig vil oppnå med disse samtalene?
Chat med jenter som er såpass høflige at de svarer på alt som detter inn i innboksen?

Forresten enig med hun siste jenta der, frem til hun begynner å bli tiltrukket så driter hun en lang marsj i hva du synes om henne.

Potet

Noe annet som er viktig å nevne er at du viser inkongruens med den siste meldingen. Det føles ikke som det er dine ord, faktisk føles det ut som det er noe du har lest noe sted vil funke (noe du kanskje har? :D). Først er samtalen mer høflig og litt mer forsiktig, og så plutselig kommer du med et ganske cocky spørsmål. Enten holder du deg til den mer casual linjen, eller så er du mer flørtende/cocky fra starten av.

Og husk, selv relatvit kjedelig samtaletemaer kan bli morsomme om man krydrer dem med humor og erting. Ikke vær redd for å være LITT frekk. Linjen mellom flørtende frekk og arrogant kan være liten, og det er nok prøving og feiling som er den beste metoden for å finne riktig balansegang. Hvis man ender med en samtale der man vekskler mer mellom å gi positive (kompliment, latter, fysisk kontakt/blikk) og negative (erting) svar blir det en bedre flyt i samtalen og mye morsommere. Du prøver å veksle mellom spørsmål og påstander, som er en bra teknikk.

De mest populære jenter får så mange meldinger av andre at de ikke orker / tar seg tid /glemmer å svare hvis meldingene blir for lange. Korte svar uten noe spenning er heller ikke bra, så balansegangen her er heller ikke så enkel. En fin metode du kan bruke når du merker at meldingene begynner å bli lange er at du sier at det begynner å bli så lange meldinger at heller bare kan møtes / bli venner på face.
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!