Å holde flyt i samtalen

Started by night_drive, December 02, 2013, 22:10:44 PM

Previous topic - Next topic

night_drive

Dette spørsmålet er nok svart på drøssevis av ganger andre steder på forumet, men fant ingen andre tråder om det akkurat nå.

Så, ei veldig søt jente sendte meg melding først (for a fucking change) på tinder :) Har snakket med henne siden i går. Samtalen har gått fint, med litt teasing, humor og lett stemning. Så begynner svarene hennes å bli kortere og uten særlig med spørsmål tilbake. Warning sign? For øyeblikket legger jeg meg litt tilbake og svarer henne ikke på de korte meldingene. Det er riktignok masse smileys i det hun sender, men... det trenger ikke å bety stort, etter min erfaring.

Er nok vanskelig å svare på det siden det kommer helt an på den spesifikke chatten, men er det likevel noen konkrete tips til hvordan å booste det skikkelig, holde flyten og ikke bli en av de mange lame fyrene som også prøver seg?



Egil GV

Gjør en ting du er redd for hver dag!

night_drive

#2
Det er noe jeg utvilsomt har lyst til og som jeg kommer til å gjøre, med mindre hun skulle be meg om å fuck off. Jeg vet ikke hvor lenge det er vanlig å chatte før man spør om det... Kan det muligens virke for tidlig å spørre om det allerede?

Har også en annen relatert issue: Har nå allerede blitt enig med to andre om å møtes denne uka (jeg spurte). Men siden vi diskuterte det så har begge samtaler blitt veldig stille, dvs. har ikke chattet på dagesvis. Og med dette så stiger følelsen min av at de ikke vil føle seg komfortable nok til å ville møte. Skal riktignok høre med de igjen, nå som jeg får tid selv. Snakke om andre ting enn daten når jeg starter opp igjen samtalen kanskje?



Reas

Er ofte fare for at det blir stille etter å ha snakket sammen lenge, eller mellom avtalen og selve daten.

En ting jeg gjør er å sende "ping" meldinger som er litt random og morsome meldinger, isteden for å bombardere henne med spørsmål hele tiden. Et eksempel, var en melding jeg sendte : "Pass på er glatt ute! Hadde vinterens første møte med asfalten". Fikk en ertende respons tilbake, og vi sendte noen få meldinger frem og tilbake. Poenget med en slik melding er at navnet ditt dukker opp på mobilen og hun tenker på deg, og dermed mindre sjangse for at hun trekker seg fra daten. Om du har nummeret hennes er bilder perfekt å sende, vet dette egentlig blir gjort på snapchat, men får mye bedre respons når jeg sender de som en melding!

Bruker egentlig å sende slikke "ping" meldinger til venner og. Er en enkel måtte å holde kontakt siden det som oftest er bare noe meldinger som blir utvekslet, og man kan dermed ha kontakt med mange på en dag. Et resultat av det, som jeg merker er at jeg får mange flere meldinger fra venner, jenter, og i tillegg er ofte den som blir invitert på arrangement først. Siden jeg klarer å holde regelmessig kontakt, og skiller meg ut ved å ikke sende de "vanlige" spørsmålene.

night_drive

Kule tips! Har alle foreløpig kun på tinder, og hun ene på facebook. Så mms eller snapchat kan jeg ikke bruke på dette stadiet. Men høres absolutt fornuftig ut å sende en melding om noe random av og til, fremfor å stille spørsmål hele tiden :)