Et uforpliktede forhold...

Started by Glory, January 20, 2014, 18:04:46 PM

Previous topic - Next topic

Glory

Jeg har i en del mnd hatt ett flørte, langdistanse forhold. Flørting via fb og nettsex... jada.... Dette er et uforpliktende forhold og han har nok andre damer, det er jeg klar over. Jeg er nok mer intressert enn han, til tider vært litt hektet.. Det har vært litt på og så litt av.. litt frem og tilbake...
Som sagt er dette ikke noe jeg bygger fremtiden min på, men jeg kjenner en enorm tiltrekning mot han og jeg vet han liker meg seksuelt også.

Men.. sist vi treffes via skype ( en stund siden nå, i begynnelsen av desember ) så ble det litt mye følelser fra min sin side, så jeg endte med å si at jeg var forelsket i han. Jeg har kjent på følelser involvert her, men nå har jeg hatt en del uker å kjent på dette og jeg tror det er mer tiltrekning, det seksuelle, spenningen.. Jeg kjenner han for lite til at det er forelskelse tenker jeg.

Altså, han var klar på at vi kan ha det morro "hele veien", men det blir ikke noe mellom oss. Dette er flere årsaker, men avstand er en ting, religion..
Med følelser som da tok litt av, så fikk jeg et enormt behov for å snakke og endte jo med å skrive noen for mange meldinger til han... I begynnelsen fikk jeg en og annen melding da, men han gikk aldri inn i diskusjonen med meg om det. Jeg skjønner jo at han ikke er intressert i meg på den måten, det ble litt for mye.

Vel, etter noen dager så sluttet jeg jo å sende meldinger til han da... Forstod jo at det kunne bli litt for mye "prat om følelser" og unødvendig ettersom dette er jo tross ikke et forhold heller.

Men han sendte meg en melding rundt juletider, der han ønsket meg god jul, da svarte jeg jo på den da.

For noen dager siden, kom det en FB melding fra "han" som jeg antok var virus, jeg og mange andre var tagget i et innlegg. Utpå kvelden såg jeg det var borte.. Stod på et annet språk så jeg vet ikke hva det var for noe.
Vel, jeg tenkte jeg kan jo sende han en mail, uten noe "mas" bare å spørre hva det var og fikk senere på kvelden en melding, der vi skriver litt frem og tilbake, ganske kort da... og ja, det var virus...
Og så kommer jo det jeg tenker på... jeg spurte han da, om jeg hadde skremt han bort. Og han skrev : Ha ha.. ingen ting kunne skremme han bort".

Altså, hadde dette vært noe der noe kan være på gang, så hadde dette vært et dødt prosjekt. Men når han svarer sånn, så føler jeg det ikke er helt avvisende heller?
Om han ikke vil ha noe med meg å gjøre, verken som venn eller som flørt, så kunne han vel bare ha slettet meg på FB.
Jeg kjenner veldig på det at jeg faktisk ønsker å ha han der, en flørte venn.. så rart det kanskje kan høres. Men... jeg vet jo ikke hva han tenker. Det renner ikke akkurat ned meldinger her.. dessverre. Jeg er usikker på om det betyr han IKKE vil ha noe med meg, eller om han rett og slett ikke vet.... Mulig han er opptatt med en haug med andre damer nå da..  ::)

Ok... jeg er nok litt hektet, men jeg driver ikke å sender han meldinger nå altså.

Jeg vet, jeg burde sikkert lagt ned hele dette prosjektet... Men tenker jo i mitt stille sinn at går det an å bli litt hektet på en som har vært " flink" mht sjekking, så burde jeg kunne gjøre det samme...

Vel, vel han tar vel kontakt om han er intressert...

Openingherisont

Ser du anerkjenner selv her at dette kanskje ikke er noe å satse på i fremtiden.
Da har du jo gjort deg opp en mening om dette. Jeg vet at fornuft og følelser noen ganger ikke går hånd i hånd, men jeg kan love deg at du garantert får følelser igjen for noen som kanskje er litt mer geografisk tilgjengelig.

Årsaken til at du føler deg slik som nå, er fordi denne romansen i utgangspunktet er så utagbar og umulig. Man ønsker seg ofte det man ikke kan få. Og dette føler vi alle stadig vekk. Kan tenkes du har dagdrømt at dette kunne gå, og at han skal gjengjelde følelsene dine. Klisje ikkesant? Kanskje det er greit at drømmer noen ganger forblir drømmer. Og Ja du kan bli god til å få gutta hekta du også, etter litt trening. Og Ja du kommer deg videre.
Om man gjør det man alltid har gjort, vil man få det man alltid har fått.

Greeneyed

Sånne småting som du kan tolke som interesse koster ham veldig lite å gjøre. En sjelden melding, å skrive at ingenting kan skremme ham bort ... Greit at han er fysisk tiltrukket av deg, men det virker likevel ikke som han har de store følelsene. Du har kanskje ikke det heller, det skriver du jo. Men likevel tror jeg det for din del er vanskeligere å se det interessante i andre gutter, fordi du er helt hekta på denne fyren. Ikke forelska, nei, men likefullt gjør det andre gutter mindre interessante, og han blir viktig. Jeg har vært der selv, og føler med deg. Kjipe greier.  Men gi ham opp. Det er ikke verdt å bruke så mye energi og tid på en du ikke betyr like mye for (som han betyr for deg).

Det virker teit å reklamere, men mp3-filen "Fra flørt til perfekt forhold" er faktisk bra (uansett om du vil ha noe forhold eller ikke) for å lettere kommunisere med gutter. Selv har jeg hvertfall lært masse av den :) Så kan du kanskje unngå at det samme skjer igjen.

Unloved

Er redd du vil bli ganske såret her, for det virker som han bare er intr. i nettsex, og gjør dte han "må" for å holde deg varm.

Greeneyed

#4
Glem ham, drit i hva han mente med den virtuelle blomsten, han er åpenbart ikke så veldig interessert. Du finner hvertfall lett noen som er mer interesserte. Det er jo også mye morsommere om du finner en som faktisk er i nærheten ;) Dessuten virker det som du allerede bryr deg litt for mye om ham og relasjonen dere imellom til at du har godt av at dere har noe særlig kontakt. Det vil bare bryte deg ned, så lenge du er såpass mye mer interessert enn det han er. Lurer på én ting, har dere vært mye sammen på ordentlig, altså uten internett som bindeledd?

Ønsker deg masse lykke til med å komme videre :)

Anugita

Han var kåt, tenkte på deg og fant noe han kunne sende som holder deg varm, men langtifra sier at han er interessert i å prate...


piken

Enten er han ikke interessert nok til å gjøre mer han må for å holde deg varm, eller så er han rett og slett feig eller for emosjonelt skada til å vise det på en ordentlig måte. Så mitt råd er å ligge lavt og ikke invester mer enn hva ditt hjerte tåler :)

--WTF?--

Quote from: Glory on February 06, 2014, 14:40:33 PM
Ang, sjekkeregler, for menn og alt, så må jeg jo innse at dette har fått meg til å innse at menn er værre enn damer i å lage ting kompliserte.  8)

Det burde heller få deg til å heve standarden din for hva slags menn du møter  ;)
Date only grown-ups. If you're not a grown-up, fix that first.

Knipetak

Her er det jeg leser:

Gutt og jente liker hverandre
Jente melder overfor gutt at hun har sterkere følelser enn ham
Gutt liker fortsatt jente, men blir litt skremt og redd for å forlede eller bedra og føler han må holde igjen
Forvirring oppstår hos gutt
Gutt forsøker å kommunisere både at han liker jente og at han ikke helt har de følelsene og den intensjonen hun har
Forvirring oppstår hos jente, det stresses og tolkes i det vide og brede
Gutt dømmes nord og ned i jentes venninneråd for å ikke være tydelig
Jente prøver å distansere seg for å skåne egne følelser
Gutt kan nå løpe etter jente, noe som vil kommunisere at han har følelser han ikke helt har, eller la det hele koke bort, noe han ikke helt vil fordi han liker jente. Prøver mellomalternativ som skaper ytterligere forvirring og frustrasjon hos begge parter.
Etterhvert dabber det hele av og koker bort, evt ender med en opphetet diskusjon der forvirringspreget sinne kommer til uttrykk, og slutter brått.

Knipetak

#9
Bra jeg ikke var helt på jordet og fikk fram en litt annen side av saken enn det "venninnerådet" har lett for å gjøre.

Du har kalt posten din "et uforpliktende forhold", men det virker jo ikke som om det er det du søker - det virker jo som om du søker denne fyren her spesifikt og "et uforpliktende forhold" (og til og med det er raus bruk av terminologi) er alt du kan få.

Du er ikke klar for å gi opp ennå, og det er jo forståelig, men du vet jo selv at dere ikke kommer til å ri inn i solnedgangen sammen. Dette vil etter alt å dømme få en ende og du kan ikke regne med å få den på dine premisser. Jeg sier ikke at det ikke kan være masse bra før det, men blir det det så vil det også bli ennå tyngre å gi slipp enn det er nå. Jeg sier nødvendigvis at du MÅ gi opp, både fordi du ikke kommer til å høre på og fordi jeg faktisk tror litt på det gamle ordtaket om at det er bedre å ha elsket å tapt enn å aldri ha elsket i det hele tatt, men.. ja.  Pass på deg selv. :)

Anbefaler deg å sjekke ut GV sin lydbok for jenter (kjøpte den selv etter et liknende opplegg selv om jeg ikke er i målgruppa), den kan kanskje hjelpe deg både her og med videre erobringer. Lykke til!