Hvordan kommunisere at man ikke er ute etter forhold`?

Started by fri90, January 23, 2014, 02:09:14 AM

Previous topic - Next topic

fri90

Er det noen som har tips på hvordan man skal kommunisere med jenta at man ikke er ute etter forhold? Jeg får noen ganger spørsmål om hva jeg ser etter på sukker og har da svart helt ærlig at det ikke er noe jeg stresser med og trives som singel. Ingen av dem har direkte vist noe negativ måte å reagere på, men føler jeg kanskje sier det litt for direkte. Har i det siste blitt kjent med en jente der vi møtes av og til og har det " gøy" noen ganger når det passer seg. Hun er virkelig kul å henge med og jeg sa det til henne på første date etter at vi hadde hatt sex at jeg ikke så etter noe forhold men at jeg gjerne ville møte henne igjen fordi jeg syns hun virket som en kul jente som jeg syns jeg hadde veldig bra kjemi med. Det ble hun veldig glad for å høre for det var et slikt forhold hun hadde sett eter en stund. Vi henger mye sammen og jeg hjelper henne med guttene og hun hjelper meg med jentene og alt er bare veldig chill. Vi leser også mye bloggen til 0330 sammen og jeg føler at jeg lærer masse av å henge med henne. Slike " forhold" vil jeg ha flere av og de gangene jeg har kommunisert det blir jentene veldig glad for at jeg er så ærlig med dem, selv om de ikke vil det samme. Så tilbake til spørsmålet. Vis jenter kommer opp med spørsmålet om hva jeg ser etter ganske tidlig, hvordan kan jeg formulere det på riktig måte uten at det blir for direkte eller for utydelig?

Ananas

Å si at man ikke er ute etter et forhold fra starten av er ærlig og kult gjort ovenfor den andre personen. Da vet de akkurat hva de går inn i, og kommer ikke til å føle seg lurt eller skuffet når dere en dag tar den praten man tar når man har holdt på en stund... fordi du allerede har tatt den ved å si at det ikke er et forhold som kommer til å utvikles.

Hvordan formulere deg:
Jeg er ikke ute etter et forhold akkurat nå.

Slik hadde jeg sagt det i alle fall, og svart på eventuelle oppfølgingsspørsmål dersom de kom.

fri90

Eneste jeg tenker på ved å legge til " ie lar for et forhold AKKURAT NÅ" Vil kanskje jenta tenke at vis hun holder på med fyren lenge nok så kanksje han blir det etterhvert også blir det konflikt ut av det at jeg gir henne falske fohåpninger når jeg ikke vil det i det hele tatt ?

Ananas

Ser den. Men det er fult mulig å presisere det i nettprofilen sin, evt i samtale med jenta, og så fortsette å oppføre deg som om du ikke er ute etter et forhold når du er med hun/de. Du burde uansett aldri holde på med noen du ikke er ute etter et forhold med. Treffe dem dem i ny og ne, ja.