Trenger litt innspill

Started by Xtrack, February 02, 2014, 23:22:54 PM

Previous topic - Next topic

Xtrack

Eg er ein mann på 28 år, har aldri vore i et forhold. Eg er ein sosialt oppegåande person men problem med å komme i kontakt med jenter. Det har forsåvidt berre blitt vanskeligere og vanskeligere med tida. Eg er i ein omgangskrets der dei aler fleste av mine venner har kjæreste og barn. Eg er ein person som er godt likt, og har ein ganske stor omgangskrets, men dei fleste av jentene har type.
Får ofte tilbud om å bli med på sosiale sammenkomster og der hender det dukker opp single jenter som eg veit kem er.

Her ønsker eg å ta kontakt med jenta, men blir ofte sittende å snakke med dei eg kjenner fra før.
Det som hemmer meg er at eg er litt sjenert, lite erfaring med å ta kontakt og snakke med jenter og eg er litt usikker på korleis eg skal åpne ein samtale med ei jente eg ikkje kjenner så godt.
Nå ønsker eg å gjere noko med dette. Er det nokon som kan komme med tips til korleis eg skal gå fram for å bli bedre kjen samt bli bedre på dette?

Dette er litt kronglete skrive, så beklager det.

Slaktern

Utifra din beskrivelse høres det ut som bootcamp er noe for deg http://www.sjekkeskolen.no/bootcamp.html#.Uu74__ZzW2w

Hvis du er eller har du vært flink med jenter tidligere ville jeg kjøpt GV boken og studert annen sjekketeori (feks. RSD), minuset er at du vil ikke ha tilgang til det lukkede forumet som har hatt mye å si for min framgang i hvertfall.

lamasen

#2
Enig med Slaktern :)

Var i eksakt samme båt som deg for et par år siden. Bootcampen lærte meg rett og slett Hvilke egenskaper jenter faktisk tiltrekkes av, og enkle teknikker for å demonstrere de.
Så enkelt. Nå kan jeg bare snakke for meg selv her, men å ha kontroll på dette, og vite det, gjør noe med meg.
Så mye irrasjonell oppførsel og bitterhet jeg har fjernet, mens humøret og selvfølelsen er milevis bedre. Jeg får ikke anbefalt det nok.

--WTF?--

Quote from: Xtrack on February 02, 2014, 23:22:54 PM
Eg er ein mann på 28 år, har aldri vore i et forhold. Eg er ein sosialt oppegåande person men problem med å komme i kontakt med jenter. Det har forsåvidt berre blitt vanskeligere og vanskeligere med tida. Eg er i ein omgangskrets der dei aler fleste av mine venner har kjæreste og barn.

Ut fra egen erfaring kan jeg si at dette ikke er noe uvanlig problem i din aldersgruppe og livssituasjon. Mot slutten av 20-årene er det mye som forandrer seg i de fleste vennekretser, med mindre man har et ekstremt disiplinert samhold og planlegger livene sine sammen som en inngruppe.

Quote from: Xtrack on February 02, 2014, 23:22:54 PM
Her ønsker eg å ta kontakt med jenta, men blir ofte sittende å snakke med dei eg kjenner fra før.

Du har muligens blitt tildelt en (underbevisst) rolle som var hensiktsmessig tidligere, men nå hindrer deg å komme dit du vil. Jeg ville begynt å henge med noen andre folk i en periode, slik at du erfarer andre sosiale koder enn de du er vant med fra før.
Date only grown-ups. If you're not a grown-up, fix that first.

Xtrack

Eg meiner sjølv eg ikkje har eller er flink med jenter. Snakka litt med Anders om bootcamp han meinte ein hadde utbytte av ein bootcamp om ein har det grunnleggende. Er ikkje sikker på om eg har det, har aldri vore på ein date ironisk i ein alder på 28 år. Har prøvd å sjekka opp nokon jenter men det har berre enda i ein katastrofe.
Jobben min så har eg tatt nokon kurs i ledelse, der det eine kurset gjekk på å holde ein presentasjon om seg sjølv for ei ukjent forsamling.
Etter det kurset føler eg at sjølvtilliten er blitt bedre, men mangler nå veiledning på korleis eg kan bruke dette for å opprette kontakt med damer.
Så er i villrede nå kva eg skal gjere videre.

Lars GV

Quote from: Xtrack on February 04, 2014, 01:36:58 AM
Eg meiner sjølv eg ikkje har eller er flink med jenter. Snakka litt med Anders om bootcamp han meinte ein hadde utbytte av ein bootcamp om ein har det grunnleggende. Er ikkje sikker på om eg har det, har aldri vore på ein date ironisk i ein alder på 28 år. Har prøvd å sjekka opp nokon jenter men det har berre enda i ein katastrofe.

Hvis du:

Quote from: Xtrack on February 02, 2014, 23:22:54 PM
er ein sosialt oppegåande person men problem med å komme i kontakt med jenter (...) Eg er ein person som er godt likt, og har ein ganske stor omgangskrets (...) Får ofte tilbud om å bli med på sosiale sammenkomster og der hender det dukker opp single jenter som eg veit kem er.

.. så har du mer enn nok grunnleggende på plass for å få god nytte av bootcamp. Hvis du:

Quote from: Xtrack on February 02, 2014, 23:22:54 PM
er litt sjenert, lite erfaring med å ta kontakt og snakke med jenter og eg er litt usikker på korleis eg skal åpne ein samtale med ei jente eg ikkje kjenner så godt.

.. så er du innefor det som 80%+ av deltakerne som kommer til oss har utfordringer med, og det inkluderer meg selv før jeg tok botcamp i 2008 :)
Motstand skaper smerte. Aksept skaper frihet.

Oppdragelse slutter ikke når du flytter hjemmeifra, det er da den virkelig begynner.

dagligvare

Du vil sannsynligvis ha stor nytte av en bootcamp slik at folk som har peiling kan se på deg og gi deg konkrete pointere og personlig rettledning,

Men generelt er det greit å begynne i denne enden:

1. Personlig stil - dropp Jack & Jones uniformen (rutete skjorte og slitt dongeri) og kle deg med stil. Se på kjendiser og klassisk herremote. V-genser og skjorte f.eks. er en enkel kombinasjon som sjelden slår feil. Dropp steinvaska og fillete dongeri. Få deg noen fine, mørke jeans eller noen mørke bukser generelt. Skaff deg et par kule sko, gjerne type boots. Vær obs på detaljer som at sko og belte skal matche. Få deg en klokke som ser classy ut. Få deg en kul frisyre (igjen, se på kule folk).

2. Begynn å trene - god form gir bedre kroppsholdning, selvtillit, energi og damene synes du ser bedre ut med en gang.

3. Ta kontakt med damer - gjør det til en vane å skåle med damer du går forbi eller som går forbi deg. Se damene i øynene og smil hvis du møter blikket dems. Øv deg på å si "Hei"!

4. Ikke skam deg - mange menn som er dårlige med damer skammer seg for sin seksualitet. De tror de vil bli sett på som creepy tapere dersom de prøver seg på ei dame. Det kan jeg garantere at ikke er tilfelle. De som blir sett på som creepy er de stille "veggblomstene" som aldri gjør annet enn å stå i utkanten av dansegulvet med en øl tett inntil brystet.


Vær klar over at det kommer til å være tungt og vanskelig i begynnelsen, og aksepter dette. Vær fornøyd med små seire. Ha små mål, og begynn ut fra det. I begynnelsen kan det være å skåle med to damer, og etterhvert kan det være å ha en kort samtale.

Jeg kan garanterer deg at det å få seg damer er nesten latterlig enkelt - når du først kan det.




Xtrack

Mange gode tilbakemeldinger her setter pris på det.
Slik eg tolker det, virker det som ein bootcamp vil gi meg et løft. Eineste det er litt som må klaffe når eg skal melde meg på, siden eg bur et stykke fra Oslo.

Skal prøve det neste gang eg går ut, skåle med et par jenter og kanskje prøve å få til ein kort samtale.
Det er det dei fleste seier er at det er lettere enn ein trur å skaffe seg ei dame. Håpe det stemmer når eg har knekt koden:)

--WTF?--

Quote from: Xtrack on February 07, 2014, 01:37:54 AM
Det er det dei fleste seier er at det er lettere enn ein trur å skaffe seg ei dame. Håpe det stemmer når eg har knekt koden:)

Jeg tror det er viktigst å knekke sin egen kode først. (En bieffekt kan være at standarden går opp.)
Date only grown-ups. If you're not a grown-up, fix that first.

Xtrack

Mange gode råd her. Har bestemt meg for å melde meg på ein noir camp. Var på fest for et par helger siden, der var det ei jente som eg kjenner litt fra før då me har felles venner, som eg kunne tenkt meg å blitt bedre kjent med. Ho er litt eldre enn meg, har 2 barn. Snakka
Ikkje så mykje med ho den kvelden. Eg lurer på om det er nokon dom kan gi meg et par råd om korleis eg skal gå fram for å bli bedre kjent med ho.
Lure litt på korleis eg skal åpne ein samtale med ho?

dagligvare

#10
Quote from: Xtrack on February 12, 2014, 04:45:50 AM
Mange gode råd her. Har bestemt meg for å melde meg på ein noir camp. Var på fest for et par helger siden, der var det ei jente som eg kjenner litt fra før då me har felles venner, som eg kunne tenkt meg å blitt bedre kjent med. Ho er litt eldre enn meg, har 2 barn. Snakka
Ikkje så mykje med ho den kvelden. Eg lurer på om det er nokon dom kan gi meg et par råd om korleis eg skal gå fram for å bli bedre kjent med ho.
Lure litt på korleis eg skal åpne ein samtale med ho?

Vet ikke hva en noir camp er, men hvis du mener boot camp så er det sikkert bra for deg.

Rådet er ellers at du burde snakket med henne da du hadde sjansen.

Det er for øvrig typisk for menn og gutter med liten eller ingen valgfrihet blant jenter at man blir opphengt i en spesiell jente, så snart man får bittelitt respons.

I dette tilfellet virker det som om du er interessert i henne rett og slett bare fordi hun er den eneste single jenta du kjenner som du har snakket med på lang tid.

Neste gang du treffer henne så får du snakke med henne og vise litt initiativ. Det skal mye til å ta kontakt nå et par uker etter uten å virke fullstendig creepy.