Kontakt via facebook..?..

Started by vegard29, February 08, 2014, 19:40:55 PM

Previous topic - Next topic

vegard29

Hei, nå har det seg sånn at jeg er interessert i ei jente jeg kun har truffet to ganger i tilfeldige sammenhenger. Vi snakket lett sammen da hvertfall. (siste gang var i sommer som var..) Kjenner henne ikke noe spesielt egentlig, men vet bare godt hvem hun er.

Har fått lyst til å prøve å ta kontakt med henne, men siden vi bor et lite stykke fra hverandre for tiden ser jeg det som eneste løsning å sende henne en melding eller noe på facebook. Men siden vi ikke er venner på facebook heller, så lurer jeg på om dere synes det bare vil virke rart..? Har greit utseende selv da, for å si det sånn...

Noen tips til fremgangsmåte via f.eks facebook eller andre muligheter?
Eller burde jeg bare droppe det. Er litt redd for å få et rykte på meg også... :-\

Love

Folk adder jo ganske mange på facebook, så du kan sikkert bare sende en venneforespørsel siden du vet hvem hun er, hvis du tror hun vet hvem du er. Du behøver ikke skrive meldinger med en gang, bedre å vente. Hvis dere blir FB-venner kan du heller like innlegg hos henne (innimellom) og lære litt mer om hva hun er opptatt av. Dersom du oppdager noe dere har felles kan du spille på det ved å poste egne innlegg i samme retning. eller dersom dere har felles venner kan du pleie dette litt (skape nye muligheter for å treffes senere?) Dersom hun begynner å like ting du poster så viser hun interesse tilbake, og da kan du jo sende en hyggelig melding etter hvert der du spør hvordan det går eller noe.... 8)

Unloved

Quote from: Love on February 22, 2014, 10:39:52 AM
Dersom hun begynner å like ting du poster så viser hun interesse tilbake

Ehm, vent litt.... Oppfattet jeg dette riktig?
Mener du at hvis jeg trykker "liker" på ting du poster på FB, så skal det tolkes som interesse for DEG og ikke tingen du la ut?

Love

Jeg trykker like på innlegg jeg liker, og på innlegg som personer jeg liker legger ut når jeg vet det er sånt de bryr seg om...fordi jeg setter pris på dem... Enten som venn eller som noe mer. Folk liker at man liker det de liker :)

Roark

#4
.....

Unloved

Jaha..... Det forklarer jo ett par ting jeg har irritert meg over en stund.

piken

Dette med å "like" frem og tilbake før man tar kontakt på chatten ble litt for komplisert for meg - tør ikke å tenke tanken på hvor mange som har spilt dette spillet med meg og som har gitt opp fordi jeg har vært for treg ..

Hvis hun aksepterer venneforespørselen din vil jeg si at det er trygt å skrive hei på chatten. Kom gjerne tilbake til denne tråden / eventuelt søk opp andre tråder om samme tema hvis du sliter med å bygge spenningen og å få igang samtale.

Noen kjappe triks på veien:
- Ikke stress
- Åpne spørsmål er bra
- Gi jenta mulighet til å velge
- Vær interessert i henne og det hun driver med

Lykke til :)

Puzzle

Quote from: Love on February 22, 2014, 10:39:52 AM
Dersom hun begynner å like ting du poster så viser hun interesse tilbake, og da kan du jo sende en hyggelig melding etter hvert der du spør hvordan det går eller noe.... 8)
Simplifisering, men delvis enig.

1: Dersom hun liker noe du har skrevet på Facebook betyr det at hun faktisk leser og at du ikke er en random i feeden, dette teller positivt i mine øyne.

2: Er fullt mulig at du har postet noe som hun er enig i og liker og dette er ikke nødvendigvis et tegn på interesse, kanskje mer om kompabilitet.

3: Føler det gjelder å ikke vise for mye interesse angående henne heller, som gutt er noe av det verste jeg vet når jenter skal snakke om f.eks fotball når man merker at det virkelig ikke engasjerer dem og at det er en interesse som de kun har for å imponere noen i vennegjengen. Ville vært major turnoff for min del, men nå er ikke jeg en jente og om det er uønsket eller ønsket interesse er vel kanskje for tidlig å si i tilfellet til trådstarter.

For meg er FB kun for oppsamling i grupper, kontakter, arrangementer og aktiviteter samt litt bruk av chatten(og litt for mye candy crush(må detoxe snart)). For meg vil det føles rart om noen jeg så vidt kjenner la meg til og begynte å like mye(Som du sier, lik ting sparsomt) eventuelt kommentere mye.

Støtter rådet du får litt over meg om å legge henne til å eventuelt si "Hei". Hva har du å tape? Hvorfor nøle med det? Ser ingenting galt med å være litt direkte så lenge det ikke blir for meget og problemet til de fleste virker jo å være at de enten er alt for uforsiktig direkte eller ikke tør å ta initativ.