BOOTCAMP MED SJEKKESKOLEN STARTER OM:
0
DAGER
00
TIMER
00
MIN
00
SEK

Kontakt via facebook..?..

Started by vegard29, February 08, 2014, 19:40:55 PM

Previous topic - Next topic

vegard29

Hei, nÄ har det seg sÄnn at jeg er interessert i ei jente jeg kun har truffet to ganger i tilfeldige sammenhenger. Vi snakket lett sammen da hvertfall. (siste gang var i sommer som var..) Kjenner henne ikke noe spesielt egentlig, men vet bare godt hvem hun er.

Har fÄtt lyst til Ä prÞve Ä ta kontakt med henne, men siden vi bor et lite stykke fra hverandre for tiden ser jeg det som eneste lÞsning Ä sende henne en melding eller noe pÄ facebook. Men siden vi ikke er venner pÄ facebook heller, sÄ lurer jeg pÄ om dere synes det bare vil virke rart..? Har greit utseende selv da, for Ä si det sÄnn...

Noen tips til fremgangsmÄte via f.eks facebook eller andre muligheter?
Eller burde jeg bare droppe det. Er litt redd for Ä fÄ et rykte pÄ meg ogsÄ... :-\

Love

Folk adder jo ganske mange pÄ facebook, sÄ du kan sikkert bare sende en venneforespÞrsel siden du vet hvem hun er, hvis du tror hun vet hvem du er. Du behÞver ikke skrive meldinger med en gang, bedre Ä vente. Hvis dere blir FB-venner kan du heller like innlegg hos henne (innimellom) og lÊre litt mer om hva hun er opptatt av. Dersom du oppdager noe dere har felles kan du spille pÄ det ved Ä poste egne innlegg i samme retning. eller dersom dere har felles venner kan du pleie dette litt (skape nye muligheter for Ä treffes senere?) Dersom hun begynner Ä like ting du poster sÄ viser hun interesse tilbake, og da kan du jo sende en hyggelig melding etter hvert der du spÞr hvordan det gÄr eller noe.... 8)

Unloved

Quote from: Love on February 22, 2014, 10:39:52 AM
Dersom hun begynner Ä like ting du poster sÄ viser hun interesse tilbake

Ehm, vent litt.... Oppfattet jeg dette riktig?
Mener du at hvis jeg trykker "liker" pÄ ting du poster pÄ FB, sÄ skal det tolkes som interesse for DEG og ikke tingen du la ut?

Love

Jeg trykker like pÄ innlegg jeg liker, og pÄ innlegg som personer jeg liker legger ut nÄr jeg vet det er sÄnt de bryr seg om...fordi jeg setter pris pÄ dem... Enten som venn eller som noe mer. Folk liker at man liker det de liker :)

Roark

.....

Unloved

Jaha..... Det forklarer jo ett par ting jeg har irritert meg over en stund.

piken

Dette med Ä "like" frem og tilbake fÞr man tar kontakt pÄ chatten ble litt for komplisert for meg - tÞr ikke Ä tenke tanken pÄ hvor mange som har spilt dette spillet med meg og som har gitt opp fordi jeg har vÊrt for treg ..

Hvis hun aksepterer venneforespÞrselen din vil jeg si at det er trygt Ä skrive hei pÄ chatten. Kom gjerne tilbake til denne trÄden / eventuelt sÞk opp andre trÄder om samme tema hvis du sliter med Ä bygge spenningen og Ä fÄ igang samtale.

Noen kjappe triks pÄ veien:
- Ikke stress
- Åpne spĂžrsmĂ„l er bra
- Gi jenta mulighet til Ă„ velge
- VĂŠr interessert i henne og det hun driver med

Lykke til :)

Puzzle

Quote from: Love on February 22, 2014, 10:39:52 AM
Dersom hun begynner Ä like ting du poster sÄ viser hun interesse tilbake, og da kan du jo sende en hyggelig melding etter hvert der du spÞr hvordan det gÄr eller noe.... 8)
Simplifisering, men delvis enig.

1: Dersom hun liker noe du har skrevet pÄ Facebook betyr det at hun faktisk leser og at du ikke er en random i feeden, dette teller positivt i mine Þyne.

2: Er fullt mulig at du har postet noe som hun er enig i og liker og dette er ikke nÞdvendigvis et tegn pÄ interesse, kanskje mer om kompabilitet.

3: FÞler det gjelder Ä ikke vise for mye interesse angÄende henne heller, som gutt er noe av det verste jeg vet nÄr jenter skal snakke om f.eks fotball nÄr man merker at det virkelig ikke engasjerer dem og at det er en interesse som de kun har for Ä imponere noen i vennegjengen. Ville vÊrt major turnoff for min del, men nÄ er ikke jeg en jente og om det er uÞnsket eller Þnsket interesse er vel kanskje for tidlig Ä si i tilfellet til trÄdstarter.

For meg er FB kun for oppsamling i grupper, kontakter, arrangementer og aktiviteter samt litt bruk av chatten(og litt for mye candy crush(mÄ detoxe snart)). For meg vil det fÞles rart om noen jeg sÄ vidt kjenner la meg til og begynte Ä like mye(Som du sier, lik ting sparsomt) eventuelt kommentere mye.

StÞtter rÄdet du fÄr litt over meg om Ä legge henne til Ä eventuelt si "Hei". Hva har du Ä tape? Hvorfor nÞle med det? Ser ingenting galt med Ä vÊre litt direkte sÄ lenge det ikke blir for meget og problemet til de fleste virker jo Ä vÊre at de enten er alt for uforsiktig direkte eller ikke tÞr Ä ta initativ.

Bli med pÄ 3 dagers GRATIS nettkurs i sjekking