Noen påstander...

Started by Xtrack, March 13, 2014, 13:32:52 PM

Previous topic - Next topic

Xtrack

Eg er som sagt 28 år, dritt dårlig på sjekking har alltid vore da.
Eg er adoptert til Norge frå Sør Korea. Kom til Norge som 8 mnd gamal, så har så og sei budd i Norge heile mitt liv. Har alltid hatt venner, og har ein ganske stor sosial omgangskrets, men har alltid hatt vanskelig med å komme i kontakt med jenter. Det har nok mest med at eg er sjenert og lider kanskje litt av sosial angst. Før så tenkte eg ikkje over det så mykje, tenkte berre ein dag så vil det bli min tur og, men etter som tiden går og dei fleste av kameratene mine har funne seg sin kjære og fått barn så har eg begynt å tenke meir og meir på det. Så føler meg meir og meir mislykka på denne fronten og begynne å tenke på om eg kommer til å forbli enslig. Har prøvd litt forskjellig, så har ikkje berre vore passiv:) men uten noe særlig resultat.
Litt lang innføring dette, men her kommer spørsmålet mitt som eg håper nokon kan gi meg innspill på, kan det være at mange jenter ikkje synest asiatiske gutter er tiltrekkende?  At min utsjånad ikkje feller i smak ? At dette kan være noko av grunnen til at det er vanskeligere for meg å komme i kontakt med norske jenter? Dette er berre ein tanke som har streifa meg.
Eg er enig i at eg ser nok ikkje ut som damens jens. Og ikkje har drømme kroppen/utsjånad, men føler eg ser velstelt ut, normal ut, trener jevnlig, er ikkje kraftig men heller litt tynn.


Love

Du sier ikke noe om hvor du bor, by eller land?
Tipper store byer er lettere fordi der er det folk fra alle kulturer og mer å velge i:) Skulle ikke ha noe å si i urbane strøk i alle fall...

Xtrack

Ja det gløymte eg. Eg bur I Norge litt utforbi Bergen har budd på same plassen heilt siden eg kom til Norge.

Roark

#3
.....

Potet

Din tro/antagelse/innstilling om at de fleste norske jenter ikke liker asiatiske menn er nok det som skremmer dem mest bort. Hvis du ikke tror selv de liker deg, hvordan skal de klare å like deg da? Selv om man kanskje ikke tror det, så lyser det rett gjennom deg (særlig nonverbalt) om du ikke tror selv du har sjans på jenta. Så lenge du snakker norsk flytende og skjønner norsk kultur bør det være et lite hinder at du er asiatisk i Norge. Det at du er asiatisk gjør også at du kan lett få noen samtaleemner om det, bare pass på at du ikke blir en endimensjonal person som kun snakker om det å være asiater i Norge. Hvis du er veldig lav er det en ulempe, men det har mer med høyden din og ikke direkte at du er asiater. Noen synes det er eskotisk og spennende med en asiater. Du finner aldri ut om du ikke prøver :)
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

Xtrack

Det er berre ein tanke som har streifa meg i det siste siden dei forsøka på å bli bedre kjent med jenter havarer, bokstavlig talt. At kanskje det var grunnen. Ein får all slags tanker når ein ikkje får det til etter så lang tid, om kva grunnen kan være til det.
Men det er nok som du seier at det er det psykiske hos meg som er problemet.
Eg er ikkje så lav "heldigvis" :) er vel rundt 167 så er eg litt tynn så virke litt høyere enn det eg er.
Eg snakker sjelden om det å vær asiatisk i Norge, blir helst kun når eg får spørsmål om det. Mine foreldre er jo norske, og eg kom til Norge når eg var 8 mnd gamal så føler eg sjølv at eg er norsk, einaste eg har ein Anna utsjånad.
Men takk for råda:)



Love

ALLE har ting ved seg selv som de tenker er "off" eller annerledes, dette gjelder jenter også. Det beste er hvis man greier å snu litt på det og heller tenke at det er en fordel enn et handicap, at det er noe som gjør at man blir lagt merke til....
Vi jenter har det sånn også...enten er man høyere enn gjennomsnittet, lavere, tynnere, tykkere, har krøllete hår, glippe mellom fortenna eller hva som helst. Kan jo like gjerne være sånt som noen kan finne attraktivt eller tenne massivt på:)
Synes også det er skrevet mye bra om avvisning på bloggen her....

Xtrack

Ja ein bootcamp hadde nok ikkje vore dumt for min del. Som oftest går dei i Oslo, og eg bur opp med Bergen så må prøve å få det til å klaffe med tida og økonomisk.
Viss ein møter ei jente på fest, blir med heim på nach der me lage nattmat og har det trivelig saman, kjenne ho litt fra før. Kva tid kan eg be henne ut for å bli bedre kjent?

Roark

#8
.....

QueenB

Jeg datet en som var doptert fra s.k som deg. Han var veeeldig snill, soet og forsiktig. Det var det som oedela for han, ikke utseendet.
Men naa er ikke jeg helt norsk heller, saa jeg vet ikke hva norske jenter liker. Men jeg er 100% sikker paa at de har forskjellig smak!

Ellers tror jeg gutters hoeyde har mer aa si enn om man er asiat eller ikke ( selv om det ikke betyr alt, eller ingen verdens ting iflg guttene paa dette forumet).

I don't want to talk like you. I don't want to live like you. I'm going to be like me.

Sansi


Jeg støtter det Potet sier om tro/antagelse/innstilling!

Jeg er i samme alder som deg, er adoptert asiatisk (6mnd), fra et lite sted på vestlandet og litt høyere enn deg (vi har mye til felles:). Meld deg på bootcamp. Om jeg ikke tar helt feil er det bootcamp til helgen...  :)
"Det er for sent å dra ut stikkontakten når huset har brent ned" - Sansi

Xtrack

Ja da har me ein del til felles:) har ikkje tenkt så mykje på det før nå, det kommer litt av at eg ikkje har vore heldig på damefronten. Så det er nå i det siste eg har tenkt litt i dei baner at det kan være den etniske opprinnelsen min som kanskje var litt av grunnen..
Men setter pris på dei råda som er komt :)

Ja ser det skal være nå til helgen og kunne gjerne tenkt meg å vore med på den, men det er litt ting som må klaffe, så satse på å vær med ein som går i mai.

Apekatt

Jeg kan trøste deg med at jeg kjenner en som er adoptert fra Sør-Korea. Han er sammen med en pen helnorsk jente, og har generelt hatt draget hele livet, han har selvtilliten og alt som ellers trengs. Det er nok der problemet ditt ligger. Ordne opp i det sosiale livet ditt og få selvfølelsen på plass. sånn sett har du kommet til rett plass, det funket/funker bra for meg ;)