Hvordan gå frem?

Started by wullow, March 15, 2014, 11:18:40 AM

Previous topic - Next topic

wullow

Hei, lurer på noen ting angående dating og det å holde kontakt under datingen, eventuelt hvor mye intresse man bør vise.  Kort fortalt: Har møtt ei fantastisk jente (faktisk via Tinder!). Første gang vi møttes dro vi ut og spiste og tok noen drinker etterpå. Daten gikk veldig bra, kjemien var absolutt på plass, og etter 4 timer endte daten med et kyss og avtale om å møtes igjen. 3 dager etterpå møtes vi på nytt hos meg for å se film, det ble en del klining og prating, koste oss rett og slett. Vi har så utrolig mye til felles og har veldig sjeldent opplevd så bra kjemi med noen.

Nå er det slik at jeg jobber 4 uker på-av på sjøen og jeg dro ut dagen etterpå. Vi avtalte å møtes igjen når jeg er tilbake, samt holde kontakten (sender av og til snapps på snapchat til hverandre). Jeg liker denne jenta veldig godt, og vil absolutt se hun igjen. Spørmålet mitt er nå:

1: Hvor mye interesse burde jeg vise (for eks like bildene hennes på fb, instagram)? Har brennt meg en del ganger før på at jeg har en tendens til å vise for mye interesse tror jeg...
2: Burde jeg sende meldinger på fb, "høre hvordan det går", osv?
3: Vurderte også å sende henne melding og spørre om hun har lyst å ringes. Er dette en god ide?


Håper noen kan komme med noen gode inspill, takk på forhånd :)

Love

En god regel er å alltid vente til den andre har svart før man sender en ny melding. Mange meldinger etter hverandre er "for mye" så tidlig i gamet.

Hun har allerede gitt deg signaler på at hun vil treffes igjen, så du trenger ikke gjøre masse nå for å overbevise henne:)
Du kan ha perioder ute på sjøen hvor du kjeder deg, ikke benytt den tida til å ta kontakt bare fordi du er ensom. Tren eller gjør andre ting som får tida til å gå.


wullow

Takk for svar! :) Er for såvidt enig her, men samtidig er jeg litt redd for at hun skal miste interessen etter 4 uker hvis jeg veldig sjeldent tar kontakt...Har ikke datet så mye, så er ikke helt sikker på hva som er normalt av kontakt mens man holder på og date...

FatBoy

Som Love sier.

Balanse.

a)Ikke ta kontakt fordi du føler at du holde interaksjonen varm/ eller at du tenker at hun blir sur fordi du ikke tar kontakt/ redd for at interressen hennes daler/ stoler ikke på at det dere har overlever uten at du må jobbe hardt.

b)Men ikke hold igjen for å virke busy/ cool heller.

Felles for de to ovenfor er at de prøver å oppnå noe. Å prøve å oppnå noe er en indirekte innrømmelse av at noe mangler.
(Du kan ha et mål å jobbe mot, men ikke bli følelsesmessig opphengt i at ting må bli som du ser for deg.)

Bedre å ha som mindset at det er ON uansett (stol på deg selv, du liker henne og vil at det skal fungere men om det ikke fungerer var det ikke meningen at det skulle fungere og det er greit =avslappet holdning), og bruke sms for å vibe´ på en naturlig måte.
La samtalene utfolde seg som de gjør, ikke legg press på deg selv til å måtte "skape attraction over sms" osv.
Mindset er at du er nok.

Facebook og insta vet jeg ikke så mye om, men der sier du selv at du har brent deg, så ro ned på nettstalkingen kanskje.

For mange "Hvordan går det?" på rad er kanskje litt boring. Veksle mellom å spørre om henne og å fortelle om hva du opplever (hun vil vite om deg og ditt og).

Hvorfor ikke ringes? Sikkert hyggelig for henne det. :)

Peace

wullow

Takk, ser det store bildet nå  ;)