Handicap?

Started by Love, March 23, 2014, 12:16:28 PM

Previous topic - Next topic

Love

Har du noen gang opplevd at ting som egentlig kunne vært showstoppere (gjør et forhold vanskelig) faktisk gjør at du kjemper hardere for å få det til?
da tenker jeg på handicap eller ulikheter som f.eks:
Avstand, ulik sosial bakgrunn, vennekretsen er negativ, en av dere har barn, aldersforskjell, ulik smak, forskjellig ambisjonsnivå, religion, ulikt forhold til penger/status eller rus/alkohol eller annet, utseendemessige ting (høyde, vekt, utrent/trent) osv.....

Hva var det i så fall som gjør at man allikevel vil forsøke (mot alle odds), hva kan veie opp for slike handicap slik at man allikevel opplever tiltrekning?


QueenB

Kjærlighet!

og det at man føler at man er en bra match til tross for handicappet.
I don't want to talk like you. I don't want to live like you. I'm going to be like me.

Love

Alle forhold jeg har vært i har hatt sånne handicap. Derfor synes jeg det er vanskelig med nettdating. Ingen gutter jeg har fallt for i RL ville vært gode match på "papiret".....:D

hyside

For meg er det nesten slik at jeg må bevise for meg selv og alle andre at vi "passer" sammen og alt går, til tross for forskjeller...det som er vanskelig å få er tiltrekkende for meg.
Jeg faller f.eks. lett for menn med ulik sosial bakgrunn enn meg, og etter å ha kjempet for å få det som jeg vil, så viser det seg å fungere dårlig i det lange løp :P

Lisa

Jeg har venner i ulike aldre, fra ulike land, med ulik sosial status og ulike politiske ideologier. Det beriker livet mitt og jeg elsker mangfoldigheten. Når det gjelder kjærestefigurer derimot så sliter jeg med å bli tiltrukket etter at jeg finner ut av slike showstoppere. Jeg har prøvd mange ganger, men tiltrekningen forsvinner når detaljene ikke er på plass.

Dette gjelder både utdannelse, jobb, bosted, boforhold, barn, ambisjon, stil, valg av statussymboler og grad av religiøsitet. Eneste jeg (hittil) har klart å se bort fra er alder og nasjonalitet. Dvs, jeg har aldri hatt noe langvarig med noen som er yngre, eller fra en annen nasjonalitet, men jeg har ihvertfall vært tiltrukket...

Bakgrunnen for dette er nok at jeg er redd for å bli forelsket. Jeg blir sjelden betatt, men når jeg først faller for en gutt så faller jeg raskt og hardt. - og da er det litt skummelt med showstoppere...