Øyekontakt med jenter?

Started by fri90, April 21, 2014, 12:38:39 PM

Previous topic - Next topic

fri90

Hvordan oppnår jeg øyekontakt med jenter? Av og til føler jeg det er helt umulig. Pleier noen anger å se på dem til de merker det men føler det fort kan bli creepy. Vis jeg først får et smil tilbake så blir det med det og får ikke så mye øyekontakt etter det, hva kan jeg gjøre for å bedre dette?


Stanley

#1
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

fri90

Ingen problem med å se folk i øynene eller holde blikket med verken jenter eller gutter, men det å klare å få øyekontakt med å sende" stjålne blikk" er en liten utfordring. Vanskelig å få henne til å se at jeg ser på henne og fra det første smilet jeg evt får å opprettholde den kontakten med øynene.

Stanley

#3
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

fri90

Noen andre som har noen innspill?

FatBoy

Litt enig med Stanley her. (high five)
Jeg ser ikke helt problemet?
Eller kanskje du er uklar på hva du egentlig mener?

Om du syns det er vanskelig å holde øyenkontakt, er det bare å gjøre det litt lenger enn du er komfortabel med, og øve deg/ tilvenne deg på den måten.

Om du vil skape en slags gjensidig øyenkontakt-flørt som du ser på film (der du ser på henne, hun ser på deg, hun ser bort og ned, du tenker m-m-m-Hot-Djamn!, hun ser tilbake på deg i øyenkroken, du tenker yesssss jeg har henne og går selvsikkert bort..) , tenker jeg for det første at det er unødvendig. Da mener jeg; Du har muligens et bilde av hvordan du vil at virkeligheten skal se ut, som ikke nødvendigvis trenger å være sånn, selvom det er aldri så smooth. Du er vel ikke der for å "krysse av" en helt spesifikk type øyenkontakt med dama, før du kan tillate deg selv å gå videre til neste punkt på lista, om du skjønner. Altså, jeg mener, øyenkontakt ER viktig, men du MÅ ikke ha en sånn smooth øyenkontakt-greie fram og tilbake før approachen heller..

Med det sagt, du kan legge merke til forskjellen i blikkene du får når du
1) Går nedover gata og prøver å oppnå øyenkontakt og prøver å "få med deg" (må sjekke ut) hver bidige potensielle dame du går forbi fra en slags underbevisst "please like me"-tankegang. Man "stjeler" blikk, man er intens, man vil oppnå noe ved blikkontakten, og man lyser litt desp.
2) Går nedover gata med et lite smil, et lite "smirk", en liten "hemmelighet", en egengenerert indre glede, med tankegangen "jeg ser at du vil ha meg og jeg vil ha deg og", litt sånn bedroom-eyes-mysing. Vil ikke oppnå noe (egengenerert state/self amused) men man er avslappet og gir av sin positive energi ut til verden.

Det er som om, bare du smiler fra før av (self-amused) trekker blikk til deg. Det er som om du har noe av verdi. Jeg liker "hemmelighet" metaforen, for det er som om jenta blir nysgjerrig på hva det er du tenker på. Tilsett en klype skitne tanker og gjerne en halv te-skje hemmelighetsfull.

En annen viktig ting er jo at man tør å være ærlig med blikket, om du skjønner. At man ikke prøver å skjuler at man liker henne. Det betyr IKKE at man skal være en creeper som stirrer! Men man bør balansere det med "jeg er ikke helt overbevist enda", så dama kan flørte tilbake uten å tenke at du legger for mye i det. Det er helt naturlig at du liker en vakker dame, det er ikke noe å skjule.

Appropos stjålne blikk, i positiv forstand. Om du snakker med ei dame og dere har god øyenkontakt, stjel et par blikk ned på leppene hennes som om du vil kysse henne.

Når det er sagt, man kan jo holde "laser-EC" selvom man kjenner seg nervøs inni seg så man kan jo fake til en viss grad. Og man kan jo hooke opp med damer selvom man ikke går nedover gata og smiler hemmelighetsfullt.. :)

peace,
FatBwoii

QueenB

Fatboy,
pleier disse smil og blikk - metodene dine å funke?

av ren nysgjerrighet.
I don't want to talk like you. I don't want to live like you. I'm going to be like me.

Ole GV

Min erfaring er at grooming og klesstil er alfa omega for å få til oftere øyekontakt. F. Eks på utestedet, men også på gata/bussen.

Merker utrolig forskjell etter jeg begynte å bry meg og legge energi i nettopp dette ;)

Tilgjengelig for 1:1 coaching på café, kveldstid på utesteder eller skype. [email]olegodevibber@gmail.com[/email]

FatBoy

QueenB,
Kommer an på hva du mener med funke. :)
Øyenkontakt er viktig men det får deg ingensteds i seg selv. Det er vanskelig å separere øyenkontakt fra kroppspråk (og mindsets og ikke minst alle ytre faktorer) osv og si at noe funker alene.
Om du lurer på om det funker som tactics, Jeg pleier ikke å aktivt og bevisst gjøre disse tingene for å få blikk som "nå skal jeg "ha et smirk" (check), nå skal jeg "ha en liten hemmelighet" (check), nå skal jeg generere indre glede (check) osv osv, Det kan være vanskelig å fake det, spes smil og godt humør og indre glede, men f eks bedroom eyes kan man jo fake til en viss grad, det er lettere. Og man kan jo fake i den forstand at man kan fortsette å holde øyenkontakt og virke rolig selvom man er nervøs inni seg. Hmm. Men om man føler seg ute av det, kan man smile og bevege seg, og sjokke seg inn i bedre state. Det kan jo funke, selvom man føler seg teit i mellomtiden. Og den gode gamle triangular gazing som jeg nevte mot slutten funker jo fint den.

Men jeg observerer definitivt at jeg får flere blikk om jeg har det bra, er i godt humør og utstråler positivitet og takknemlighet for kvinners skjønnhet. :) Og føler meg deilig. 8) Og da kan man på en måte "pumpe det opp og utnytte det" og få flere blikk, for min del skjer det vel ved at jeg "føler meg deilig", og at jeg lar hvert blikk bekrefter for meg selv hvor deilig jeg er og da føle meg deiligere og deiligere:) Når jeg er on, jeg vil ikke gi inntrykk at jeg er ikke sånn hele tiden, jeg er ofte off.

Generelt,
Men det skjer jo ingenting om man ikke går bort, så hva "skal man" med øyenkontakt på avstand? Det kan være smart å si noe og.. :) Det er viktigere å bevare øyenkontakten etter man har startet en samtale enn å skape den i forkant av samtalen. Det er lettere og tryggere å gå bort til ei som har "avslørt" at hun allerede liker deg, og det vil gå greiere fra start men det er ikke nødvendig for å gå bort til noen.
Man kan jo gå bort til ei med ryggen til, man får jo øyenkontakt når man prikker henne på skulderen og sier hei.
Og at en dame bryter øyenkontakten kan jo være at hun er nervøs eller at hun føler det ikke passer seg, det MÅ jo ikke være at hutenkeratteduerSCHTØGG!