Try again

Started by Love, April 27, 2014, 22:34:55 PM

Previous topic - Next topic

Love

For å komme seg videre etter noe som ikke ble noe mer vurderer jeg nettet for å få en date og slippe all grubling.... 8)
Men har ikke testet det før og lurer på et par ting...feel free to answer:)
Når man sender en melding til noen man liker profilen på, hvor lang tid pleier det å ta for man får svar...OG, får man alltid svar (selv om de ikke vil treffes), og pleier dere å la dem få se instagram/fb eller andre profiler eller sender dere bilder?
En ting til (klok av skade), dersom fyren skriver i profilen at han er ute etter noe fast så er han vel det?
Jeg tenker å holde meldingen litt kor og vente med detaljene, men hva pleier dere å skrive som intro (evt hva er viktigst når dere vurderer om dere skal svare ei som tar kontakt)?

Toby

Heidu,

Får man alltid svar = Nope, ingen garanti for det. Noen gidder ikke, noen er ikke interessert, noen er opptatt, noen er sløve, noen holder på med andre, noen var bare innom for å sjekke raskt.

Hvor fort får man svar: Hvor fort får man svar på en SMS? Det avhenger av når den andre eventuelt tar seg tiden til å svare. Noen ganger veldig raskt, andre ganger kan det ta dager/uker og tilogmed måneder. Om du tenker sukker.no er ihvertfall fordelen at du normalt kan se om den andre personen har lest meldingen, deretter vil du ofte se at vedkommende går inn på din profil. Får du ingen svar da er det bare å gå videre.

Fb/instagram: Jeg pleier å gå for å møte vedkommende, ikke chatte i en evighet men det kan være et alternativ om jeg vil ha flere bilder. Du får selv føle hva som er rett for deg.

Meldingen: Ganske kort og konsist. Nevner noe på profilen eller bare "Hei, hvordan går det?:)" - Om du får svar avhenger av bildene dine + profilen, neppe hva du skriver

Ute etter noe fast: Er vel ganske få som åpenlyst skriver at de er ute etter noe fast, virker litt try-hard i min verden da jeg kan ha noe fast med rette jenta men på ingen måte ønsker å kommunisere at jeg er på jakt etter et forhold med hvem som helst.

Hva avgjør om jeg svarer:
Som menn flest er jeg ganske visuell av meg, så 95% av inntrykket er bildene. Finner jeg jenta fysisk attraktiv? Hvis ikke er det uansett ikke av interesse. Dersom jeg finner hun attraktiv leser jeg gjerne profilteksten for å få litt inntrykk av hun og se om hun virker som min type.

Tror det gav svar på det viktigste :-) Fyr løs om du har flere! :)

Love

Ok,etter et par dager mobil og nett fri på fjellet tok jeg mot til meg og sjekket ut sukker...hjeeelp!
Får angst bare av tanken...
Folk i alle aldre, former og farger (hele Norge?)
Men takk for gode råd:)

Hvordan bruker du Instagram forresten? Er det etter innledende kontakt, typ for å bli kjent?

Toby

Sånn er nettdatingens verden, masse ulike mennesker. Akkurat som på Karl Johan en lørdags formiddag, bare uten de kleine meldingene ;-)

Jeg har personlig aldri hatt en instagram konto og kommer trolig aldri til å anskaffe meg en heller.
I "gamle dager" pleide jeg å dra meldingene over til chat på MSN, mens jeg i noen få tilfeller har brukt face, whatsapp eller lignende til chat dersom det var av interesse, men om jenta bor i samme by ser jeg lite vits i å chatte i en evighet når man heller kan møtes på en offentlig plass.

Du får ta ting i det tempoet og den kommunikasjonsformen du foretrekker :)

NB: Kommet chatmulighet på snapchat nå dersom du ønsker en chatteplattform hvor du slipper å gi fra deg nummer eller for mye privat info. Ikke prøvd det selv men tenkte det kunne være et alternativ :)

Happy hunting og gi gjerne en tilbakemelding på hvordan førsteinntrykket av sukker er som jente, det er alltid interessant å høre hva man "konkurrerer" mot der ute :)

Love

...som du sier er jo bildene i fokus, og folk faller jo i to hovedkategorier... de som poser/spiller på utseendet og de som ikke aner hva de driver med (pass foto).... :D
Som du sier, kan fort bli kleint.... skjønner at det kan være lurt å se på det som en "sport"

Ting som normalt trekker opp i RL, som sjarm og humor, er nok vanskelige å spotte....og det er synd, for det er ofte det man faller for. Mulig dette går an å finne ut med litt chatting?

Mulig man med litt erfaring (prøve og feile) også kan bli flink til å "sortere"... samtidig som man sikkert blir "sliten" og kan begynne å gi f...

Greeneyed

Personlig synes jeg nettdating er vanskelig og slitsomt. Noe jeg lærte før jeg sluttet med det er at man må være litt kynisk. Hvis man skal svare på alle henvendelser, blir man veldig sliten. Greit, det kan være et egoboost, men egentlig ikke i lengden, for det er mye rart ute og går. Mye psykiske problemer ("jeg får selvmordstanker når jenter ikke vil møte meg, jeg må være det verste avskummet i verden, hvorfor vil du ikke på date med meg?", noen stalker-aktige ("hei, jeg fant deg på facebook kun på bakgrunn av fornavnet ditt", og en uke seinere: "hei, jeg står utenfor hos deg nå"), noen overivrige "kan vi ikke ta en spabehandling sammen første date? Jeg betaler!".

Har selv en opplevelse av at det er mer utvalg på Tinder, og at det er en tjeneste som er såpass lavterskel at det er flere normale der (selv om det selvsagt er veldig mye useriøst, men det er lett å sortere bort. Dessuten er det jo noen ganger man bare vil noe useriøst også, eller hvertfall ikke ha et frieri på trappene før man i det hele tatt har møttes!). På Tinder har man ofte en mer leken og uformell holdning til det hele. Det å møte noen derfra er ikke så "store greier", og alt ligner rett og slett mer på den virkelige verden, synes jeg.

Angående Instagram har jeg ikke selv brukt det i en sånn sammenheng, men det går sikkert an hvis man vil finne ut litt mer om hvordan noen er som sosial person (med venner etc) og se flere bilder av dem. Man snakker ikke sammen på instagram, da er snapchat, som Toby nevner, et mye bedre alternativ :)

QueenB

OMG, alle psykoene og stalkerne på sukker fikk meg til å ville bli lesbisk.
nettdating er rart, men det er interessant å prøve det en stund. Jeg har ei venninne som ble samboer med den første hun kom i kontakt med på sukker. Ei annen giftet seg med den første hun datet!

men for de aller fleste ender det ikke så lykkelig. Det er mange raringer på nettet, alle prøver å være kulere og deiligere enn de egentlig er. Noen får all oppmerksomheten, andre får ikkeno. Gutta er sykelig  besatt av jentenes vekt, jentene av guttas høyde. Dette gjør at mange lyver om disse tingene. Helt til man møtes på date og blir avslørt. Lagt merke til at det ikke finnes en eneste gutt på sukker som er under 1.70.?

det er moro en stund, men så blir det så systematisk og skjematisk,; høyde, vekt, utdanning, interesser etc.

men for all del, prøv det! Kanskje du får et bedre inntrykk av det enn det jeg fikk.
I don't want to talk like you. I don't want to live like you. I'm going to be like me.

Love

Kikket innom diskusjonsforumet på Sukker og det var veldig turn off!!