Respektløs behandling etter dumping

Started by hyside, May 20, 2014, 00:09:54 AM

Previous topic - Next topic

hyside

Vet ikke om noen har lest tråden "Delikat sak" på Genereltforumet. `
Lang case med forelska usikker fyr og millioner av mixede signaler, før han plutselig kutta ut å kontakte meg uten forklaring.
Det hele endte i den samme gamle regla, "det er ikke deg, det er meg" og "jeg er ikke klar for noe forhold enda". Nå har det gått 4-5 uker siden jeg fikk fyken, og det har vært sporadisk kontakt. Problemet er at han er sjalu (eiesyk?)!
Jeg er god venn med lillebroren hans, og henger litt med han i festlig lag (altså festkompis).
Det tåler storebror dårlig! Når jeg og lillebror er på fest sammen, så sender storebror tekstmeldinger til lillebror hvor han oppfordres til å hoppe til køys med meg og hvilken dong han bør bruke, og masse annet tull! Jeg tok meg nær av det, men prøvde å ikke bry meg.
Men nå i helga var jeg hjemme hos kompisen min på fest, og siden jeg bor et stykke unna så var avtalen å overnatte på sofaen i medbragt sovepose.
Dette fikk storebror med seg utpå natta (han var på annen fest) at jeg skulle overnatte hos lillebror, og begynte å mase på lillebror om at han måtte sørge for å få meg til sengs, han ville angre hvis han ikke gjorde det, for det var det verdt, og litt detaljer om hvordan jeg var i senga, osv. Det han ikke visste var at lillebror har vært ærlig til meg om hvordan storebror har oppført seg, og han har forsikret storebror gang på gang at han ikke vært til sengs med meg, og at han ikke har noe planer om det, da vi bare er kompiser.
Men allikevel oppfører storebror seg sånn, og lirer av seg masse tull.
Jeg ble så forbanna nå i helga, at jeg sendte han en melding, der jeg skrev at han måtte slutte å innbille seg at jeg lå med lillebroren hans, og at det var en innmari dårlig idè å hoppe til køys med lillebroren når det er storebroren jeg liker. Storebror prøvde å snakke det bort, men jeg skrev at jeg hadde sett div.sms`er, og at det overhodet ikke var festlig moro på mine vegne.
Tror han følte seg litt busted der, og fikk aldri noe mer svar på det. Regner ikke med at han vil se eller høre mer til meg nå muligens, fordi han føler seg litt dum....mannen er nesten 40 år ???

Men hvorfor har han holdt på sånn?? Rett og slett sjalu?? Det var jo hans valg å dumpe meg! Noen som har opplevd lignende fra ekser? (Snakk om 3 mnd. med intens dating all the way her da..)

Love

Tja, kan jo høres ut som om du "med vilje" er mye sammen med lillebroren.... Vil utfordre deg til å tenke deg om litt: Er det (underbevisst) for å gjøre ham sjalu? Hvorfor ikke holde deg unna lillebroren en periode siden det plager han du egentlig ville ha?
Det er jo litt kjipt om en ex-flamme hele tiden holder seg i nærheten ved å pleie omgang med dine nærmeste (familie eller venner), da er det umulig å få avstand. Er litt stalker-aktig atferd fra din side her også, eller?

Potet

Nå får du se hans true colors, og det er nok helt tydelig at han ikke er noe å samle på for deg. En som hadde brydd seg om deg ville ikke sagt noe så stygt om deg, selv om det antageligvis er en forsvarsmekanisme for å takle følelsene sine. Greit nok at han kanskje er sjalu/såret og det ikke er lett for han at du henger med lillebroren hans, men det han holder på med der er rett og slaut flaut - særlig når lillebroren tydeligvis ikke gir han noe god respons på oppførselen heller. Ikke det at det nødvendigvis er noe galt i å være singel når en mann er 40, men i hans tilfelle er det nok en grunn til at han er det.
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

hyside

Ja, må si denne oppførselen overrasker meg, og skuffer meg på en måte :-\ Jeg har jo håpet på at han, med litt avstand, kanskje etter hvert vil ta kontakt igjen. Men dette hjalp meg jo til å se saken fra en annen side. Og er veldig lei meg for det. mye var det vi delte en stakket stund verdt liksom.
Love: Klart jeg kan holde meg unna lillebror en stund, men han har vært min kompis lenge før jeg fant storebroren. Så føler ikke at det er helt rettferdig heller. Har ikke reflektert i stalker-baner, men mulig storebroren opplever det sånn. Synd for han, vil jeg egentlig si.

Love

OK, hvis du kjente lillebror først er det jo fint at denne historien ikke har gått ut over vennskapet deres. Og storebror er nok veldig forrvirret stakkar, best å bare ignorere fra nå av....