Jente med type

Started by BenBones, July 28, 2014, 17:50:30 PM

Previous topic - Next topic

BenBones

Jeg var forleden dag ute på byen, og endte opp med å ha sex med en jente som har et langdistanse forhold med en kar. Denne jenta var helt fantastisk, og jeg er keen på mer. En del av meg syns det er feil, men en annen del av meg sier survival of the fittest, og måtte den beste mann vinne. Det er jo faktisk jenta som velger det selv. Uansett, jeg syns denne jenta var fantastisk i senga, ganske kul, og jeg kunne tenkt meg noe mer. Tingen er det at etter vi hadde sex så ville hun at jeg skulle sove på gjesterommet igjen, og jeg gikk før hun våknet på morgenen i dag. I går etter vi var ferdige tenkte jeg også å gå hjem, og jeg var ærlig om at jeg ikke ville ha den kleinheten i morgen tidlig.
Hun spurte : ¨har du fått det du ville nå, er det derfor du skal hjem?¨ da fikk jeg dårlig samvittighet, og forklarte at det kun var for å unngå kleinheten.

Uansett, hvordan ville dere gått frem? Jeg fikk nummeret hennes og jeg tror også hun sa hun ville jeg skulle kontakte henne en dag, etter økten i går. Jeg er bare drit nærvøs og vil gjøre det her helt riktig :)

Dere kan lese om historien, på dag 4 under denne feltrapporten med linken under:

http://godevibber.no/forum/index.php?topic=4947.0

surforia

Uten å spille moralens vokter eller påberope meg mye kompentanse på området, så kan jeg først og fremst si at jeg ikke er enig med deg i ditt "survival of the fittest/beste mann vinne" utsagn. Du vet ingenting om denne typen hennes. Tenk om det var deg hun var utro mot.

Uansett er gjort gjort og jeg ville vært mann nok til å latt det bli med det. Om en jente var villig til å være utro, ville jeg betvilt verdiene til denne jenta om hun ellers var aldri så bra og kul. Min mening :) Lykke til.

BenBones

#2
Quote from: surforia on July 29, 2014, 00:57:30 AM
Uten å spille moralens vokter eller påberope meg mye kompentanse på området, så kan jeg først og fremst si at jeg ikke er enig med deg i ditt "survival of the fittest/beste mann vinne" utsagn. Du vet ingenting om denne typen hennes. Tenk om det var deg hun var utro mot.

Uansett er gjort gjort og jeg ville vært mann nok til å latt det bli med det. Om en jente var villig til å være utro, ville jeg betvilt verdiene til denne jenta om hun ellers var aldri så bra og kul. Min mening :) Lykke til.

Ser tankegangen din. Men se det fra hennes side, hvis hun mener jeg er bedre for henne så er ikke du eller jeg den som skal bedømme det, tenker jeg. Og jeg tror det faktisk er akkurat det det handler om. Hvis du leser om evolusjonsteori er det nøyaktig det som blir beskrevet. Hvis ikke jeg har totalt misforstått, noe jeg er ganske sikker på at jeg ikke har. Men jeg forstår din tanke rundt det. For meg har det vært den hardeste leksa jeg har verdt nødt til å lære til nå, at faktisk den ¨beste¨ mann vinner. Men det er også en bra ting, så jeg kan bli en så bra mann som overhodet mulig, både for meg selv, for jentene og for andre jeg treffer.

Jeg og tenkte veldig likt som deg akkuratt der, om jeg burde stole på henne. Men jeg tror, at det kan være at hun bruker dette som en slags test, som jeg tydeligvis bestod. Det var mange ting som pekte mot at hun faktisk ikke har kjæreste. Sjekket facebook profilen hennes, og ingen ting tilsa det.

Greia er at jeg lot det være, så tikker det inn en melding fra henne på facebook hvor hun skriver:
Hei og takk for sist :) Vil bare si at jeg pr dags dato ikke har kjæreste lenger. Så hvis du vil gjenta søndagen er det nice.

Så jeg tenker: Jeg vil og vil ikke, som du skriver her så har jeg vanskeligheter med å stole på henne siden hun kanskje faktisk har vært utro.

Hvordan går jeg frem ?

Jeg har tenkt sånn her; det går ann å bare ha det morro, men jeg merker at dette er en jente jeg kan bli ¨betatt¨ av. Jeg vil, men jeg vil hvis jeg vet at jeg kan stole på henne. Hva ville dere gjort, eller svart på en slik melding? Noen andre som har andre tanker rundt noe av det på posten?

bareAre

Litt interessant, jeg hadde nok holdt meg unna jenta hvis hun sa hun hadde kjæreste. Mao ville jeg ha gått glipp av en slik mulighet pga min (alt for) høye moral. Mao ville vi begge tapt og det muligens bare pga hun kanskje testet meg.

Mer på generell basis: Du sier "den beste mann vinner". Men er det så unyansert? Hva med hvis hun bare var veldig kåt der og da. Du var kanskje den rette i det øyeblikket og i akkurat den situasjonen (med alkohol og/eller du traff med en væremåte som passet, hun kan ha hatt en bølgedal i forholdet). Så når hverdagen kom, så har hun vært utro og du har bidratt til å gjøre hverdagen vanskeligere for henne. Noe som kan gi deg dårlig selvfølelse/integritet. Og muligens hadde hun aldri sett på deg som "den beste mann" i hverdagen. Den beste mannen er ikke nødvendigvis den som får sex med henne, hvis du skjønner hva jeg mener :)

Men nå er det jo rett frem, du vet at hun er keen :) Da er det vel bare å invitere henne på besøk til deg? Ikke gjør noe som strider mot det du har lært. Hun har jo blitt interessert i deg for den du var den kvelden.

Stylish

#4
Det å forsvare utroskap med "survival of the fittest" er ikke ok.

Quote from: BenBones on July 29, 2014, 02:05:36 AM
Ser tankegangen din. Men se det fra hennes side, hvis hun mener jeg er bedre for henne så er ikke du eller jeg den som skal bedømme det, tenker jeg. Og jeg tror det faktisk er akkurat det det handler om.

Selv om du er "bedre for henne" er det fortsatt ikke godkjent å ha sex med deg når hun fortsatt er i et forhold. Da venter man til det er slutt med typen, gir deg telefonnummeret og puler deg etter at hun har slått opp med kjæresten. Noe annet er i mine øyne respektløst ovenfor kjæresten.

Hvis jeg var i din posisjon kunne jeg fint ha møtt henne igjen og hatt sex med henne, men ville styrt meg unna forhold. Hvis hun først har gjort det mot sin tidligere kjæreste kan hun fint gjøre det mot deg også. Det er ihvertfall min mening.

Love

Jenter kan jo si de har type for å bli kvitt folk, eller få litt slækk på byen. Mulig hun bare lot som, og så har ombestemt seg med hensyn til deg (fordi hun liker deg bedre enn hun trodde hun kom til å gjøre)...who knows:D

BenBones

Quote from: Love on July 29, 2014, 13:01:04 PM
Jenter kan jo si de har type for å bli kvitt folk, eller få litt slækk på byen. Mulig hun bare lot som, og så har ombestemt seg med hensyn til deg (fordi hun liker deg bedre enn hun trodde hun kom til å gjøre)...who knows:D

Det er dette jeg mener. Jeg aner ikke, så jeg tenker å gi det en sjanse for å se om hun kanskje sier noe om det.

Tenker å svare : kult, vi holder kontakten :)
Også lar jeg det går derfra, sender henne en melding om jeg skal ut, om ikke hun sender meg melding først igjen. Hva tenker dere om det ?

Knipetak

Her er det jo tydelig snakk om at hun enten har løyet om å ha type i det hele tatt, eller at hun har gjort det slutt direkte etter at utroskapet skjedde. Det er jo i så fall fortsatt utroskap men det er jo betraktelig ryddigere og mindre etisk problematisk enn om hun ikke hadde gjort det, imo.

Ideelt sett skulle det selvfølgelig vært omvendt rekkefølge, men ja.. Vet ikke om det gjør så utrolig mye forskjell for han i den andre enden, egentlig.

Schwarzkopf

#8
"If she cheats with you, she will cheat on you". Jeg skal heller ikke leke moralens vokter, og helt ærlig hadde jeg samme tankegang da jeg var singel. Det var absolutt ikke min oppgave å passe på at vedkommende forholdt seg trofast. Når det er sagt, vil du virkelig bli sammen med en jente som har vært utro mot kjæresten sin? Det vitner om ekstremt dårlig dømmekraft, og at hun i det hele tatt er kapabel til å gjøre noe slikt mot partneren sin hadde vært et svært, flagrende rødt flagg for min del. Gjør hva du vil, men ikke bli overrasket hvis hun gjør det samme mot deg.

Mitt råd; knull henne gjerne på nytt, men du burde absolutt ikke gå inn i et forhold med henne.

BenBones

#9
Quote from: Schwarzkopf on August 01, 2014, 17:31:23 PM
"If she cheats with you, she will cheat on you". Jeg skal heller ikke leke moralens vokter, og helt ærlig hadde jeg samme tankegang da jeg var singel. Det var absolutt ikke min oppgave å passe på at vedkommende forholdt seg trofast. Når det er sagt, vil du virkelig bli sammen med en jente som har vært utro mot kjæresten sin? Det vitner om ekstremt dårlig dømmekraft, og at hun i det hele tatt er kapabel til å gjøre noe slikt mot partneren sin hadde vært et svært, flagrende rødt flagg for min del. Gjør hva du vil, men ikke bli overrasket hvis hun gjør det samme mot deg.

Mitt råd; knull henne gjerne på nytt, men du burde absolutt ikke gå inn i et forhold med henne.


Etter mye tenkning har jeg kommet frem til det samme. Kloke ord fra deg, og en like fra meg.