Klarer ikke å slutte å tenke på henne

Started by trolltove, September 30, 2014, 17:29:30 PM

Previous topic - Next topic

trolltove

Har vært på dealeren med en jente som jeg tror har hatt det litt tøft opp igjennom. Jeg tror hun sliter litt med usikkerhet. Det har vært litt frem og tilbake mellom oss. Inntil i sommer; hvor jeg ga kraftig utrykk for at jeg ikke ønsket å ha noe mer med henne å gjøre. Fordi hun oppførte seg som en idiot. I ettertid har jeg tenkt veldig mye på henne og jeg vet at hun tenker mye på meg også. Problemet er at pga studier så bor vi i vidt forskjellige byer. Men vi kommer opprinnelig fra samme plass og har en del felles bekjente. Jeg er ikke sikker på hva jeg skal gjøre, hun har hintet litt til at hun ønsker å ha noe seriøst med meg. Jeg var ikke interessert i dette pga situasjonen med avstand og hennes problemer. Men nå har det gått 2 måneder uten noe særlig kontakt og jeg tenker på henne hver dag. Det var noe som satt seg i meg. Hvis vi hadde hooket opp igjen, vet jeg ikke om det ville vart. Men det vet man jo aldri. Må jeg bare glemme henne?

trolltove

Setter veldig pris fra en kvinnes synspunkt. Tror jeg har såret henne.

Avocadojenta

Send henne en melding og spør hvordan hun har det?

trolltove

Problemet er at har skjedd en gang før. Jeg vil ikke at hun skal tro at jeg alltid kommer tilbake, bare hun hinter om at hun savner meg, lenge nok.

Bozzern

Jeg tenker at du først og fremst burde du tenke på hva DU SELV vil og handle utifra det.

"Hvis vi hadde hooket opp igjen, vet jeg ikke om det ville vart." Hvorfor lure mer på det da? Her har du egentlig løst problemet ditt.

Potet

Ønsker du forhold med henne, eller bare beklage det du sa til henne? Hvis du kun er ute etter å ha sex med henne vil det fort føre med seg mye drama, særlig når du selv påpeker at hun sliter litt. Spar henne for dette, siden hun allerede tydeligvis sliter. Sikker på at du ikke bare lengter etter henne fordi hun gir deg følelsen av å bli likt? Altså at egoet ditt bare liker følelsen av at du har en som liker deg? Du kan fortsatt hjelpe henne som en venn hvis det er samvittigheten din som er problemet.

Hvis man jobber litt med seg selv klarer man å finne noen som du har god kjemi med og hvor et forhold blir som et naturlig steg og noe du selv ønsker. Hvis du tidlig må jobbe for at kjemien og forholdet skal stemme, er det neppe et særlig ideellt forhold. Ja, det kan bli et bra forhold etter hvert, men du kan garantert finne flere andre du passer bedre med. Ikke gå i fellen hvor du går inn i et forhold bare fordi du er redd for at du ikke kan få noe bedre/ikke for noe annet. Husk at det ikke er én som er the one, the er utrolig MANGE der ute som kan være den ene du matcher skikkelig god med. Du trenger bare å finne én av dem :). Du blir veldig mye lykkeligere når du går inn i et forhold med en du vet du passer med og hvor du vet at dere kommer til å gjøre hverandre til bedre personer.
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

trolltove

Takk for gode innspill, hjalp for min lille refleksion!

@Potet: Den drama biten har jeg allerede vært igjennom. Så kun sex, det vet jeg at er uaktuelt i dette tilfellet. Tror bare det er måten forholdet vårt utartet seg på i sommer som gjør at jeg ikke klarer å glemme det helt. Kort fortalt: vi hadde noen fine stunder sammen, men hun ga utrykk for å være etableringsklar. Jeg ønsket bare noe løst og gøy. Hvilket førte til --> drama.

Problemet i vår situasjon vil jeg si er vår historie og praktiske årsaker. Kjemien har alltid vært der. Når det kommer til egoet mitt så har jeg nok av andre å plukke av. Men det har foreløpig ikke interessert meg.

Det er veldig komplisert. Men jeg innser vell egentlig nå at dette er et dødt løp. Avstandsforhold er uaktuelt og vennskap hadde ikke fungert.

Så målet mitt hvis jeg skal komme over henne - bør nok være å trekke meg helt bort. Så blir hun nok lei etterhvert?