hvordan gå videre her?

Started by Vestlending, October 18, 2014, 23:36:02 PM

Previous topic - Next topic

Vestlending

Endte opp i en situasjon her om dagen som eg aldri egentlig har vært borti. Har nylog flytta til en ny plass og var ute her om dagen på en lokal bar, har vært der 2/3 ganger før så har blitt kjent med noen der, er somergel det same folkene som går igjenn (studenter og andre arbeidsfolk) kvelden endte med at eg inviterte en del over på nashspeil hos meg da eg bor vældig nært. Hadde hatt øye for en jente der mesteparten av kvelden men uforusette omstendigheter gjorde at vi ikkje prata så mye på puben(kjenner litt til henne, gjennom andre) men hun ble med hjem på nash, vi satt en hel gjeng og drakk ganske lenge og fikk nok litt mor mye av det gode.. det endte med at vi ble sittende igjenn 4 stykk hun pg et annet kjæresteparsom er felles bekjente.

Det hele endte med at hun krasha hos meg etter at dem andre hadde gått, hun fikk senga og eg sa at eg kunne ta soffaen men det følte hun ble feil så så hun sa at eg måtte komme i senga, eg var for så vidt full men ikkje sørpefull men nok til at ikkje hjernen var helt oppegående, vi var nok det begge 2. Endte opp med at vi rota litt i senga, (hun sa hun var inntressert) men backa til slutt ut. Det endte med at vi bare sovna begge 2. Dagenderpå så virka stemninga litt klein på ein måte 😝 vi prata litt saman men ikkje så alt for mye.. endte opp med at eg kjørte henne hjem. Her skylder vi på hangovern: glemte og gi henne nummeret mitt eller og spørje om hennes, noko hun ikkje gjorde heller sa heller at vi kunne addes på face. Så nå sitter eg litt i beita, hun virka superhyggelig og alt. Adda henne på face i går (har fått en del felles bekjente nå, så hun dukka opp som noen du kanskje kjenner. Har enda ikkje fått noe svar, men har dog fått intrykk av at hu ikkje er den som henger mest på facebook. Hadde vi bare utveksla tlf nummer og det så hadde dette vært litt enklere men føler eg sitter litt i beita. Og tenkte noen andre kanskje har vært i same situasjon og ?har gode råd (jenter er også hjertelig hvelkommen med synspynkt frå derres side).

Vet forresten athun nylig har kommet ut av et lengre forhold usikker på hvor langt. Så det kan jo ha noe med saken og gjøre. (tror nok det kan ha noe med at det kun ble roting, og ikkje meg som var en dårlig partner 😝) vi kommer garantert til ogtreffes igjenn, reiser dog bort snart og kommer til og være litt til og frå hvor eg bor. Skal jeg bare la det gli forbi og vente og se kva som skjer? Kan jo for så vidt ikkje noko anna utan og stalke henme 😝 somsagt råd frå andre som har vært i samme situasjon ja takk😄 og derre andre også for så vidt..

Mvh vestlendingen

FatBoy

#1
Ikke noe å stresse over.
Gi det mer enn 24 timer, mann..
La det skje naturlig, om du ser henne igjen uansett er det meningsløst å stresse så mye med det. Og som du selv sier, hva annet kan du gjøre enn å vente på svar?
Et tlf-nr ville ikke gjort saken noe bedre, enten svarer hun ellers så svarer hun ikke, dere har jo en kanal til kommunikasjon nå (facebook). Du hadde vist mere intensjon ved å spørre om nr hennes riktignok.

Med det sagt, apropos å vise intensjon, du kunne muligens vært litt mer frampå (man to woman vibe, ikke friend to friend) på nachet ditt, sånn at det hadde vært naturlig og selvfølgelig at du skulle sove i senga og ikke på sofaen..
Det betyr som regel at du enten er en høflig "idiot" (=ser ikke at dama er klar) eller at dere ikke har noe kjemi på gang i det hele tatt.
Du føler kanskje at det var et gap mellom der dere var (vennlig samtale uten noe særlig flørting/man to woman vibe om jeg ikke tar feil) og der du ville være (naken med henne i senga) siden du frivillig foreslo at du skulle sove på sofaen? (Sånn at hun ikke skulle frike ut når du plutselig bykset over gapet (invitere til senga) ut av det blå?)

For å være ærlig også, uavhengig om dere hadde noe på gang før dere la dere fulle inntil hverandre eller ikke, var jeg deg hadde jeg lagt meg i senga (DIN seng, kompis..) og tankegangen hadde vært:
"Dette er min seng og her skal jeg sove, hun er hjertelig velkommen om hun vil. Jeg er like komfortabel med at det skjer noe som at det ikke skjer noe så det er ikke noe press fra min side. Om hun derimot blir stressa av at å skulle ligge i samme seng som meg, stoler jeg på at hun er i stand til å si i fra, og om hun gjør det (framfor at jeg på forhånd antar at hun ikke vil være i senga med meg og derfor legger meg på sofaen uten at hun har bedt om det engang) så kan hun selvfølgelig få sofaplass om hun heller vil det."

Kunne du kanskje prøvd deg litt dagen etter?

Ellers, props for å blir kjent med nye mennesker og invitere på nach! Neste gang vet du at du skal kjøre på litt mer (fra start også, så ingenting kommer ut av det blå), og tipper du også husker å be om nummeret.
:)

Peace,
FatBwoiii

Vestlending

Kanskje eg var litt uklar i posten min, vi flørta litt under nash, valgte av erfaring sette saman med henne. Og det endte i en hyggelig samtale. Mye av grunne  til at eg valgte soffane var fordi hu ikkje egentlig ga noe tegn til at hu ville noe, så sa at eg har en seng så sliper du og sove på soffanen, sa ta eg kunne ta soffane ( siden hun akkuratt hadde slått opp var det litt for og se kva hun ville. Men hun var ganskje kjapp på at det var god plasstil begge i senga. Tok hintet egentlig ganske greit og prøvde og vise inisativ utan og "trenge meg på" og hun svarte med og si noe så frekt som (hugser ikkje akkuratt kva.) at man blir kåt av og bli singel, så det endte med roting før hun trog i nødstoppen og sa at tror ikkje dette går.


Og du har helt rett i at eg stresser for mye med det 😝 som sagt adda ho på face men enda ikkje fått noe tilbakemelding på det.. men får vell roe hestene litt, men var egentlig bare på jakt etter råd på hvordan en skal gå videre, har en egenskap til og havne i vennefella men føler at her er liksom faren litt mindre om man spiller kortene rett. 😉 men takk for svar 😃

FatBoy

Bare hyggelig å kunne prøve å bidra!

Flørting + sitte med henne = da var det bedre enn jeg så for meg. :)
Ok, skjønner, du rakk aldri å legge deg på sofaen, det var et forslag..

...Uansett så er poenget det samme:

Det virker som du tolker og analyserer hva du tror hun vil uten å ha grunnlag for å vite hva hun vil. Altså, du melder deg frivillig til å foreslå en avgjørelse "av hensyn til henne" når du ikke vet hva hun Faktisk vil/ hva "hensyn til henne" faktisk er. Du tenker to steg fram på den litt for hensynsfulle stien og "tar avgjørelsen for henne" på en måte:
"siden hun akkuratt hadde slått opp var det litt for og se kva hun ville"
Her er din antagelse (,ikke nødvendigvis hennes faktiske vilje) at :"siden hun har gjort det slutt så ønsker hun å ikke at noe skal skje i kveld"
Det er hennes ansvar som et voksent menneske å ta stilling til om det er for tidlig for henne å ha sex etter bruddet, hva er det du "roter rundt oppi hodet hennes" og tolker for..?
I det minste vær åpen for muligheten at hun kanskje vil ha sex. Hun er jo singel.. Hun er jo på nach med deg... Hun ble jo igjen etter at de to andre dro hjem...

For din og hennes del, det er bedre å
1) prøve seg uten å tolke i negativ retning og dermed skyte seg i foten FØR du har prøvd
2) være uavhengig av resultatet/ happy uansett om det blir sex eller ikke
3) ha antennene ute i real-time (ikke to steg framover i tolke-land) og stole på hun sier fra om hun ikke vil, om det så er at hun sier "NEI" eller om hun bare blir litt anspent og ikke er med. (Isåfall, så klart stopp)

I tillegg, siden jenter ofte ønsker å slippe å ta ansvaret for at sexen skjer for å slippe å risikere å virke billige, er det nødvendigvis ikke så lurt å verbalisere hva som skjer.
"Hva vil du..?"
Eller
"Vil du at jeg skal ta sofaen..?"
Det er ikke sikkert at hun ville ta stilling til sånne ting.
Om hun "tvinges" til å ta stilling til dette verbalt, vil hun mest sannsynlig svare alternativet som får henne til å framstå best, ikke nødvendigvis det hun vil.
(Legg btw merke til at hun sier "det blir feil om du skal sove på sofaen" og "det er god plass til begge i senga", vil ikke si noe om det hun muligens ønsker skal skje)
Nå gikk det jo tilsynelatende bra siden hun jo inviterte deg til senga igjen etter du var "Mr. Nice Guy" og foreslo sofaen. Men, det at hun nå var den som inviterte deg til senga kan ha bidratt til at hun nå følte at sexen ikke kunne skje fordi at å ligge i senga sammen var hennes forslag, og om sexen skjedde var det derfor nå hennes ansvar. Men, det blir spekulasjoner og muligens er overtolkning fra min side igjen.

Poenget er, la jenter avgjøre for seg selv. Så lenge du er en bra fyr med gode intensjoner og antennene ute kan du lede ting i riktig retning. Ikke tolk hva du tror hun tenker, heller prøv deg og se hvordan hun reagerer. Ikke legg for mye vekt på hva hun sier hun vil/ ikke vil (fordi hun ønsker å slippe å bære ansvaret), med mindre hun sier NEI.

Om du havner i vennefella ofte er det gjerne fordi du ikke eskalerer ting videre.

Ok,
zzzzleep tight
FatBwoiii.

Vestlending

Takk for svar igjenn Fatboy  ;)

Jeg la meg på soffaen, men på en måte som viste at jeg heller vill ligge der inne med henne, litt vaskelig og forklare :p

Har enda ikkje hørt et ord, så kommer til og la det ligge dødt.. så får vi heller se hva som skjer neste gang vi sees.

Kommer ikkje til og legge så mye i det da heller bortsett fra og hilse, og takke for sist, så får en ta det ut fra hennes reaksjon, noe må jo hun si eller gi utrykk for, eller kan derre damer fint finne på "og late som om ingenting har skjedd"?

Vi får bare ta tida til hjelp.. men f** skapet er jo at jeg snart stikker og blir borte noen uker, da er sikkert alt glemt og tilbake til normalen 😉 (som om det skulle være unormalt nå :p) las litt rundt på 0330 bloggen og fikk en del tips og råd så jeg vet sånn noenlunde hva jeg ikkje skal gjøre 😁