klarer ikke å glemme han helt

Started by solstråla, November 18, 2014, 19:58:11 PM

Previous topic - Next topic

solstråla

Prøver å date og treffe nye gutter, allikevel er han i bakhodet mitt. Føler jeg sammenligner han forrige med disse nye guttene. Savner det spontane, lik humoren, prate til sent på natt om alt og ingenting.  Ellers var det meste bare tull og chill ! Fordi jeg traff en fyr med adhd så er han vel ekstremt spontan. Ønsker han ikke tilbake, men tenker så mye på han.

lurer på om noen kan gi meg noen tips til å kontrollere tankene og følelsene bedre? Eneste som hjelper er å trene eller høre på høy musikk. Inni meg blir jeg nesten litt lei meg av å tenke på han og jeg tenker bare på alt det positive ved han. Vet ikke om jeg er i riktig mind set for å kunne date fortiden og hvorfor jeg fortsatt føler som jeg gjør??  Måtte få ut noen tanker her :/

Smooth

Har det samme med eksen. Mitt tips er at du prøver å tenke så mye negativt som mulig om han du savner. Tenk over ting som du kanskje kan vende over til noe negativt forbundet med han. Finn opp masse som kanskje ikke er sant, men som gjør at du blir sint på han. Og prøv å ikke bruke tid etterpå å tenke "... men han mente det jo sikkert godt da..". Da er poenget borte.

solstråla

Quote from: Smooth on November 18, 2014, 20:11:19 PM
Har det samme med eksen. Mitt tips er at du prøver å tenke så mye negativt som mulig om han du savner. Tenk over ting som du kanskje kan vende over til noe negativt forbundet med han. Finn opp masse som kanskje ikke er sant, men som gjør at du blir sint på han. Og prøv å ikke bruke tid etterpå å tenke "... men han mente det jo sikkert godt da..". Da er poenget borte.

Hadde flere uker hvor jeg var forbanna og syntes han var dritt. De positive har plutselig dukket opp nå fortiden. Kanskje de dukker opp fordi en av de jeg dater mangler noen av disse kvalitetene.

Smooth

Vet akkurat hva du snakker om, jeg pleier alltid sammenligne jentene jeg møter med eksen. Finner alltid feil med dem, ettersom de ikke var lik henne. Men skal ikke ta over tråden din noe mer  :-X

Love

Kjenner et par stykker med ADHD,de er morsomme og spontane, men kan være irritable og uberegnelige. Andre er kanskje tryggere og mer stabile, men mer forutsigbare og man kan sikkert savne oppturene. Men hva veier tyngst for deg?
Har ei i familien som giftet seg med en fyr med ADHD og de ble skilt pga at hun ble utslitt. Han går på medisiner nå. Men finnes sikkert andre metoder for å kontrollere det.

Ace_

Sliter med det samme selv  :-X
Tenker på eksen min hver eneste dag, og får en vond følelse i magen. Det beste for meg er å fokusere på det positive jeg og han hadde. Negative tanker kan ødelegge deg, selv om du kun tenker de for å lettere komme over han. Hjernen klarer ikke å skiller mellom sånne negative tanker og sånne. En negativ tanke er en negativ tanke.

Det beste er å tenke på det faktum at de guttene du dater nå garantert har gode egenskaper som eksen din ikke hadde. Det er sikkert noen ting du kan komme på, regner jeg med. Fokuser på det som gjelder den gutten du dater, og ikke fokuser på manglene hans. Er mitt råd.  :)

piken

Det kan godt være du ikke er i riktig mindset for å date, at du ikke er 100% over han forrige. Selv synes jeg det er vanskelig å finne balansen der, på en side er det vanskelig å date nye når man tenker på den gamle, samtidig som man ofte trenger noen nye for å komme over den forrige ..

Jeg ville heller fokusert på de tingene som du føler hjelper, enn å tenke negativt om "eksen". Som å trene, som du nevner.

Når det gjelder å date nye så er mitt råd bare å fortsette å prøve; etter hvert vil du finne en som både har de positive egenskaper du savner hos eksen OG en haug fler egenskaper som du digger. Gi det litt tid :)

Ellers kan det hjelpe å bare flørte uskyldig med noen via tinder eller snapchat, uten nødvendigvis å møtes eller gå på date. For min del så hjelper det på oppmerksomhetsbehovet og bekreftelse, uten at jeg trenger å investere emosjonelt.

solstråla

Quote from: piken on November 18, 2014, 22:28:47 PM
Det kan godt være du ikke er i riktig mindset for å date, at du ikke er 100% over han forrige. Selv synes jeg det er vanskelig å finne balansen der, på en side er det vanskelig å date nye når man tenker på den gamle, samtidig som man ofte trenger noen nye for å komme over den forrige ..

Jeg ville heller fokusert på de tingene som du føler hjelper, enn å tenke negativt om "eksen". Som å trene, som du nevner.

Når det gjelder å date nye så er mitt råd bare å fortsette å prøve; etter hvert vil du finne en som både har de positive egenskaper du savner hos eksen OG en haug fler egenskaper som du digger. Gi det litt tid :)

Ellers kan det hjelpe å bare flørte uskyldig med noen via tinder eller snapchat, uten nødvendigvis å møtes eller gå på date. For min del så hjelper det på oppmerksomhetsbehovet og bekreftelse, uten at jeg trenger å investere emosjonelt.

Glemte å nevne dette var en jeg datet en periode. Tullete av meg å føle og tenke som jeg gjør. Dater og treffer fort nye for å komme over noen. Hodet mitt og tankene gikk helt overstyr med denne fyren til jeg fikk magesår av alt styret.  Tinder og ellers flørte med gutter jeg har møtt hjelper på bekreftelsesbehovet og oppmerksomheten. 

solstråla

Quote from: Love on November 18, 2014, 22:03:31 PM
Kjenner et par stykker med ADHD,de er morsomme og spontane, men kan være irritable og uberegnelige. Andre er kanskje tryggere og mer stabile, men mer forutsigbare og man kan sikkert savne oppturene. Men hva veier tyngst for deg?
Har ei i familien som giftet seg med en fyr med ADHD og de ble skilt pga at hun ble utslitt. Han går på medisiner nå. Men finnes sikkert andre metoder for å kontrollere det.

Trygg og stabil fyr veier egentlig mest for meg helt klart.

Avocadojenta

Jeg har det akkurat på samme måte. Jeg dater andre, men det blir bare halvhjertet. Føler meg slem mot andre gutter. Ender bare opp med å sammenligne fyr nr. 1 og de andre... og det gjlr det faenmeg ikke en dritt bedre når han kontakter meg i ny og ned. Huff, savner han så.

Har ingen gode råd til deg - Dessuten, tror jeg det er viktig å ikke prøve for å hardt å glemme han. Det virker heller mot sin hensikt. Prøv og aksepter at ting er slik det er nå, og ta tiden til hjelp. Prøver man for hardt, kan man ende opp som bitter og tenke på han enda mer. Du behøver ikke slutte å gå ut med gutter. Fortsett med det. Tren, dra på byen, prøv og flørt litt og ha det gøy.

For min del, har det gått mye bedre, selvom han er i tankene mine hver eneste dag. FOrskjellen er at jeg ikke depper over situasjonen. Tenker at.. og når jeg føler en trang for å kontakte han, så sier jeg til meg selv "Nei, du har allerede satt deg en dato å kontakte han. Det er mai 28. 2015" og når den dagen kommer, kan det hende at jeg er helt over ham, og i hvert fall slipper å mase på han nå!

Klem <3

solstråla

Quote from: Avocadojenta on November 19, 2014, 13:22:32 PM
Jeg har det akkurat på samme måte. Jeg dater andre, men det blir bare halvhjertet. Føler meg slem mot andre gutter. Ender bare opp med å sammenligne fyr nr. 1 og de andre... og det gjlr det faenmeg ikke en dritt bedre når han kontakter meg i ny og ned. Huff, savner han så.

Har ingen gode råd til deg - Dessuten, tror jeg det er viktig å ikke prøve for å hardt å glemme han. Det virker heller mot sin hensikt. Prøv og aksepter at ting er slik det er nå, og ta tiden til hjelp. Prøver man for hardt, kan man ende opp som bitter og tenke på han enda mer. Du behøver ikke slutte å gå ut med gutter. Fortsett med det. Tren, dra på byen, prøv og flørt litt og ha det gøy.

For min del, har det gått mye bedre, selvom han er i tankene mine hver eneste dag. FOrskjellen er at jeg ikke depper over situasjonen. Tenker at.. og når jeg føler en trang for å kontakte han, så sier jeg til meg selv "Nei, du har allerede satt deg en dato å kontakte han. Det er mai 28. 2015" og når den dagen kommer, kan det hende at jeg er helt over ham, og i hvert fall slipper å mase på han nå!

Klem <3

Har vel prøvd for hardt :)! Funnet ut at jeg trekker meg litt tilbake når jeg ikke er ikke riktig mindset for nye gutter. Får trukket meg littbake og få avstand. :) Irriterende med tanker som ikke gir slipp. Glad å høre det går bedre med dg.

Avocadojenta

#11
Hvordan går det med deg, solstråla? Jeg er i hvert fall rimelig fucked. Han sender meg melding fordi han skal hjem i desember, men jeg kan ikke møte han. Jeg sa han kunne kontakte meg  ved en senere anleding (en oppskrift på å torutere seg selv), og jeg vet at han kommer til å gi lyd en gang i fremtiden. Etter dette har jeg falt 100 skritt tilbake... Dette er så jævla sjukt. :(

Skal på date til helgen, så håper han kan få meg på andre tanker. Tror det kan være greit å møte andre også...