Utfordring: Bli i god fysisk form!

Started by Johan, November 23, 2014, 20:47:11 PM

Previous topic - Next topic

Johan

I morgen, 24. November, starter jeg på treningsprogrammet for Spesialjegeropptak. Intensjonen er ikke å bli spesialjeger, jeg ønsker å bli i god fysisk form og gjennomføre en utfordring. Treningsprogrammet varer i drøyt 6 måneder, 4 ganger i uka, det er gratis og foregår utendørs. Dersom dette høres ut som en utfordring for deg, er det lov å slenge seg på med å kommentere her.

Jeg er en mann, 23 år, bor i Oslo sentrum

Link til treningsprogram: http://www.fallskjermjeger.no/gammel_side/treningsprogram_SJ.pdf
INFJ

Kjetil GV


Spennende. Liker initiativet :)

Husk at det å begynne å trene er tøft for kroppen. Nå vet jeg ikke hvor mye du trener fra før, men dersom du er litt ny så er det er par tips jeg vil gi deg.

1. Mange som starter på ambisiøse treningsprosjekter går lei fordi det tar for mye tid eller man rett og slett blir drittlei. Start heller med trening litt sjeldnere, og trapp opp treningen når du har bygget opp en grunnstyrke og funnet ut hvor smertegrensen går i hvor ofte man orker trene.

2. Muskler vokser raskere en senene. Derfor vil man kunne pådra seg slitasje eller overbelastnings skader om man trener for hardt i starten. Bygg opp en grunnstyrke før du starter og trene hardt, og pass på å ha en gradvis progresjon slik at senene får tilpasset seg muskelstyrken.

3. Få i deg nok protein slik at kroppen slipper å måtte prioritere plasseringen av de viktige byggestenene.

Lykke til!
Coaching: [email]kjetil@godevibber.no[/email]