Neste trekk, eller trekke seg?

Started by hyside, December 14, 2014, 15:02:38 PM

Previous topic - Next topic

hyside

Noen husker kanskje den lange casen med en fyr I fjor vinter, som sendte en mengde miksede signaler over en periode på 3 mnd. hvor vi datet fast, og dro også på en storbyweekend i utlandet sammen. Deretter var det kroken på døra, det ble for mye for han. Da singel etter 17 år med barndomskjæreste og unger. Følte meg mer eller mindre som en krykke i den tida, når jeg ser tilbake på det. Men mannen slipper ikke taket i tankene mine. Den tida vi hadde var super, og vi trives veldig i hverandres selskap. Han ville gjerne fortsette å være kompis, kanskje og FF, men ble ikke noe mer ut av det pga.usikker oppførsel fra han, jeg trakk meg. Han unnskyldte seg med for mye kaos og energi rundt eks og unger på det tidspunktet. Realt nok.
Vi hadde en episode i sommer, hvor vi egentlig skulle på en konsert sammen, med venner, kjøpt billetter tidligere da vi datet. Da dagen kom orket jeg ikke å dra, orket ingen klein stemning, ikke snakket sammen siden han ditchet (på en "jeg kjenner ikke deg plutselig-måte" før vi skværet opp). Han ble tydelig veldig skuffet over at jeg ikke møtte, det haglet inn med sms og mld.på face gjennom natten.
Vi havnet også på samme fest en gang i sommer, hvor jeg følte at jeg dreit meg loddrett ut. Dagen etter chattet vi litt, og han var raus med smileys. Jeg endte chatten med en åpen kaffeinvitasjon, men han hørtes ikke entusiastisk ut (svarte ikke på akkurat det), så lot være å gjøre noe mer med det. Det er vår siste kontakt
Siden jeg er bestis med hans lillebror, så har jeg en del inside info, og jeg vet bl.a. han har vært sjalu på broren etter at han dumpa meg.
I sommer har han også hatt en tendens til å dukke opp på de merkeligste steder hvor jeg befinner meg, typ bare sånn med bilen sin, for så å dra igjen...mulig tilfeldigheter, vet ikke.
Vi jobber i samme område på vinteren, og sees ofte da. Nå blusser ting opp igjen, etter at jeg egentlig fint klarte å legge han på hylla i sommer, og innfinne meg med at han ikke er interessert.
Datet t.o.m. andre, flink pike.
Etter at jeg begynte på vinterjobben min har han typ snoket rundt i området, men tør ikke ta kontakt, han har til nå unngått meg. Han bor på jobben min, sånn at jeg ser han ofte stå å kikke gjennom vinduet sitt når jeg jobber utenfor. Men han kommer ikke ut og tar en prat, noe som var helt naturlig i fjor. Tidligere hadde det også vært helt naturlig for meg å slenge innom til han å ta en kaffe. Jeg blir litt trist av det. I går kveld sov jeg over på jobb, og tenkte at NÅ skal jeg være tøff, og ta tyren ved hornene. Vi har en pub på området, han bor like ved siden av. Jeg mannet meg opp og sendte en sms, og spurte om han ville bli med å ta en øl om han ikke hadde planer for kvelden. Han svarte "ok". Noen praktiske mld.frem og tilbake.
Han kom litt utpå kvelden, og slo seg ned ved siden av meg, eneste ledige plass, sånn flaks. Vi snakket godt alle sammen, han og meg og alle. God stemning og vi snakket som vi hadde sett hverandre i går og ingenting hadde skjedd! Han så litt på meg, og jeg litt på han, men målet mitt var at han overhodet ikke skulle føle seg jaktet på, eller presset på noe vis. Bygge opp et naturlig vennskap igjen først, tenker jeg. Da vi skulle gå sto alle fra vårt bord utenfor og pratet før vi gikk hvert til vårt. Dvs.alle bortsett fra xxxx. Han skar avgårde mot leiligheten sin og borte var han, før jeg i det hele tatt rakk å gå ut fra puben! Hva var det for noe liksom??
Fått vite i dag at han også ringte rundt til litt kompiser (opptil flere ganger til enkelte), og ville ha dem med ut. Jeg tyder det slik at han var for nervøs til å gå ut alene å møte meg. Han fikk ikke med seg noen, men kom allikevel.

Det jeg lurer på er hva jeg bør gjøre nå. Jeg sendte mld.etter mange mnd. Han svarte umiddelbart positivt, og han møtte opp. Han virket åpen og blikksøkende. Før han forduftet uten et hadet engang.

Skal jeg trekke meg, igjen gå inn for å la fyren danse sin egen dans, eller skal jeg ta ytterligere initiativ? Når er nok nok liksom....magefølelsen sier at dette ikke er over :P Men mulig det bare er meg....

Lahoya

#1
Sry hvis jeg virker direkte,... men jeg skjønte ikke en shit av hva du egentlig mener.

Intensjon?  Du vil ha han som type?
Hvis ikke,... bare drit i han?

Lurer du på hva HAN vil?   ...For han vil ha deg virker det som.

For meg høres det ut som en typisk "lek" dere driver med.  Så mener du da om hvordan du skal gå fram?
:D   Mulig jeg tar feil her, men å la han danse sin egen dans, når DU vil danse med han, gavner ingen.

Knipetak

Akkurat det med at han forsvant ville jeg bare tolket som at han var akkurat like usikker på hele situasjonen som deg og fordi han ikke ville dra den usikkerheten ut i plenum foran alle "dine" folk ved å komme bort og si hadet (eller ikke si hadet :) ), og ikke ville stå med lua i handa alene i uvisst hvor lenge så bare forsvant han.

Virker som om dere begge savner hverandre, men begge har fått og gitt så mye blandede signaler at dere er skikkelig utrygge på det hele.

Love

Send en kort "savner deg" melding. Og se hva som skjer...
Folk blir stresset av følelser, særlig etter brudd. Kan være små ting, som minner om vanskelige situasjoner man har vært i før (med en ex) eller noe som gjør vondt.
Treffes dere igjen kan du være litt fysisk, for å vise hva du føler;)

hyside

Lahoya, skjønner det var litt uforstålig, jeg er like forvirra på ordentlig som innlegget er rotete!
Hva jeg vil...si det... jeg vil ha tilbake vennskapet, fortroligheten, jeg vil date han, og se hvor det fører oss. Vi var på god vei, men vi eskalerte altfor kjapt, lynraskt, og det var fra begge sin side. Det var en kjempetabbe, han trakk plutselig ned rullgardinene og gikk i dekning.

Ja Knipetak, jeg tenkte og i den retningen at han ikke ønsket å sette seg i en klam situasjon når vi brøt opp. Men jeg tenker nesten sånn at det er vel normal høflighet å si hadet når man går?  :o Jaja.
Ja, jeg har også gitt utrolig mange blanda signaler.... fordi han har sagt han ikke ønsker noe forhold, men gjerne være FF, men så ble ikke det noe heller, for da var vi begge for usikre til noe som helst pga. allerede mange blanda signaler før han endelig fikk sagt det han ville.
Gaah....jeg blir helt utslitt i hodet.

Det jeg lurer på er om jeg har gitt godt nok uttrykk for at jeg ønsker å gjenoppta kontakten ved at jeg sendte han den meldingen i går, og spurte om han ville bli med å ta en øl?
Bør jeg vente på at han evt. tar et initiativ nå, er det hans tur?
Eller bør jeg bare være rett frem, klar og tydelig på at jeg ønsker å gjenoppta kontakten vi hadde?
Jeg skulle ønske vi kom på tomannshånd i går, men det falt seg aldri slik. Og vips var han jo borte.
Problemet mitt er at jeg er veldig usikker og sjenert selv også, og vil ikke at han skal føle at jeg er innpåsliten, innbilsk og sånne ting...
Hva tenker dere menn, hvordan liker dere at damene går frem for å gjenoppta kontakt? Det er jo ikke sikkert han er interessert i det, og da vil jeg føle meg dum som et brød resten av vinteren ::)
Vanskelig much!

Love; vet ikke om jeg tør å sende en "savner deg" melding jeg ass... Tror nesten det blir litt for mye for den godeste mannen, må trå varsomt her. Men lurte litt på om jeg kan sende noe med at jeg savner vennskapet vårt, om han har lyst til å finne på noe en kveld... Jeg er så livande redd for å tråkke i salaten  :P

Lahoya

" Drar ut til  X sted ikveld. Kult om du kunne komme"


" Du kan slutte gjemme deg, liker deg"


" Tørr du komme møte ikveld?"



Vis at du har litt vagina av stål  jente.   Send melding som ikke legger press. Som ikke avslører noe intensjon. Kort og presis. Ikke sende mer en kún en sms.  Gir HAN valget men tapper ikke noe verdi i han. 

hyside

Quote from: Lahoya on December 15, 2014, 17:59:24 PM
" Drar ut til  X sted ikveld. Kult om du kunne komme"


" Du kan slutte gjemme deg, liker deg"


" Tørr du komme møte ikveld?"



Vis at du har litt vagina av stål  jente.   Send melding som ikke legger press. Som ikke avslører noe intensjon. Kort og presis. Ikke sende mer en kún en sms.  Gir HAN valget men tapper ikke noe verdi i han.

Hmmm....jeg skal vurdere noe slikt. Hvor lenge bør jeg vente, eller ikke vente? Typ neste gang jeg skal ut (som er ca.2 ganger pr.mnd ::) ), eller kan jeg bare ta det en random kveld, og forhåpentligvis få til en liten chatt og avtale en date?

SOTN

Hyside - hva er det som gjør han så fantastisk ? Hva er det som gjør at du vil bruke tid med han ? Hva er det ved ham som gjør ham spesiell ?

Jeg spør ikke for å være slem, men etter å ha fulgt denne historien en stund, virker det litt som om denne karen lager mye problemer og frustrasjon for deg..? Man skal selvfølgelig gå for det/den man vil ha, så gjør for all del det - jeg heier på deg! Men allikevel.. hvorfor ? :)

hyside

Quote from: SOTN on December 16, 2014, 05:42:22 AM
Hyside - hva er det som gjør han så fantastisk ? Hva er det som gjør at du vil bruke tid med han ? Hva er det ved ham som gjør ham spesiell ?

Jeg spør ikke for å være slem, men etter å ha fulgt denne historien en stund, virker det litt som om denne karen lager mye problemer og frustrasjon for deg..? Man skal selvfølgelig gå for det/den man vil ha, så gjør for all del det - jeg heier på deg! Men allikevel.. hvorfor ? :)

Takk for pust av realitet, dette skal jeg bruke litt tid på å tenke over over i dag! Hekt??  ???

hyside

Ok, jeg tror eneste måten for meg å komme meg videre på, er å få fyren på tomannshånd, og lodde stemningen. Om det ikke er noe "stemning", så greit nok, men da har vi iallefall møttes for en kaffe, skravlet litt og kommet over den kneika mellom oss etter "bruddet" og alt annet som har skjedd mellom oss. Det er veldig viktig for meg at vi kan omgåes på en normal måte og ikke gå omveier rundt hverandre på jobb. Det blir jeg veldig lei meg av.
Jeg tenkte på å spørre om han er ledig for en kaffe en kveld til helga. Han vil ikke føle at det plutselig blir veldig mye mas fra min side? Høres det greit ut? Det virker ikke desperat eller? Jeg er liksom dama som aldri kaster inn håndkledet :P

Johan

Quote from: hyside on December 17, 2014, 09:25:27 AM
Jeg tenkte på å spørre om han er ledig for en kaffe en kveld til helga. Han vil ikke føle at det plutselig blir veldig mye mas fra min side? Høres det greit ut? Det virker ikke desperat eller? Jeg er liksom dama som aldri kaster inn håndkledet :P

Et viktig spørsmål er vel hva du ønsker å få ut av å møte han igjen?
INFJ

hyside

Quote from: Johan on December 17, 2014, 14:18:09 PM
Quote from: hyside on December 17, 2014, 09:25:27 AM
Jeg tenkte på å spørre om han er ledig for en kaffe en kveld til helga. Han vil ikke føle at det plutselig blir veldig mye mas fra min side? Høres det greit ut? Det virker ikke desperat eller? Jeg er liksom dama som aldri kaster inn håndkledet :P

Et viktig spørsmål er vel hva du ønsker å få ut av å møte han igjen?

Dette:
"Det er veldig viktig for meg at vi kan omgåes på en normal måte og ikke gå omveier rundt hverandre på jobb."

Anders GV

Quote from: hyside on December 17, 2014, 15:47:27 PM
Quote from: Johan on December 17, 2014, 14:18:09 PM
Quote from: hyside on December 17, 2014, 09:25:27 AM
Jeg tenkte på å spørre om han er ledig for en kaffe en kveld til helga. Han vil ikke føle at det plutselig blir veldig mye mas fra min side? Høres det greit ut? Det virker ikke desperat eller? Jeg er liksom dama som aldri kaster inn håndkledet :P

Et viktig spørsmål er vel hva du ønsker å få ut av å møte han igjen?

Dette:
"Det er veldig viktig for meg at vi kan omgåes på en normal måte og ikke gå omveier rundt hverandre på jobb."
Det er jo tydelig at du håper noe mer enn det skal skje.

Johan

Quote from: hyside on December 17, 2014, 15:47:27 PM
Dette:
"Det er veldig viktig for meg at vi kan omgåes på en normal måte og ikke gå omveier rundt hverandre på jobb."

Jeg støtter deg på å møte ham igjen. Da får dere kanskje muligheten være ærlige med hverandre og blir kvitt spenningen som er mellom dere. Selv datet jeg en dame som jeg etterhvert mistet seksuell lyst på, og ting ble ganske rart mellom oss. Allikevel endte vi opp med å bli svært gode venner. Det hun gjorde var å spørre meg direkte om jeg kanskje følte at vi heller skulle være venner, jeg var enig, og det var det. Lykke til :)
INFJ

hyside

Quote from: Anders GV on December 17, 2014, 17:40:57 PM
Quote from: hyside on December 17, 2014, 15:47:27 PM
Quote from: Johan on December 17, 2014, 14:18:09 PM
Quote from: hyside on December 17, 2014, 09:25:27 AM
Jeg tenkte på å spørre om han er ledig for en kaffe en kveld til helga. Han vil ikke føle at det plutselig blir veldig mye mas fra min side? Høres det greit ut? Det virker ikke desperat eller? Jeg er liksom dama som aldri kaster inn håndkledet :P

Et viktig spørsmål er vel hva du ønsker å få ut av å møte han igjen?

Dette:
"Det er veldig viktig for meg at vi kan omgåes på en normal måte og ikke gå omveier rundt hverandre på jobb."
Det er jo tydelig at du håper noe mer enn det skal skje.

Ja, det er jo klart, jeg savner han jo!
Men om han ikke er interessert, så vil jeg gjerne at vi omgås som godt bekjente. Jeg skal ikke tvinge meg inn på han og leke bestevenn, men vi har jo hatt noe sammen, vi har opplevelser sammen, og mange fortrolige samtaler. Vi vet mye om hverandre, og jeg har ingenting i mot han selv om han ikke vil hoppe til køys med meg (for å sette det litt på kanten), så orker ikke tanken på at vi "plutselig" ikke "kjenner" hverandre. Vi er voksne folk, det blir for teit (henholdsvis 35 og 38).