Hvordan bruke Tinder på en effektiv måte

Started by Josep_, April 11, 2015, 21:56:19 PM

Previous topic - Next topic

Josep_

Hei, er det noen som har en liste med anmeldelser av nettdatingstjenester på nett? Jeg har prøvd Tinder i noen dager med svært lite hell...

Jeg ser kun etter uforpliktende dating, og derfor trur jeg ikke sukker.no er noe for meg. Men jeg er veldig klar over at de fleste "knullesidene" er bare lureri også... feks flirtfair.no. Hold dere unna den!

Edit: skiftet navnet på tråden til noe som er mer passende ;)

Anders GV

Tinder er det letteste du finner av nettdatingstjenester.
Du kommer ikke til å gjøre det noe bedre på andre sider.
Les tipsene på 0330.

Josep_

Quote from: Anders GV on April 11, 2015, 22:05:45 PM
Tinder er det letteste du finner av nettdatingstjenester.
Du kommer ikke til å gjøre det noe bedre på andre sider.
Les tipsene på 0330.

Er du sikker? Dama må like bildet mitt tilbake for i det hele tatt at det skal bli kontakt...

Jeg var medlem på en annen siden hvor jeg fikk hurtig svar, men gadd ikke da det ble betalende... Det var svindyrt der også...
Trur det het mysecretmind, nordicsexclub, eller sexydreamdate (det virker til alle disse 3 er av samme selskap)

Men jeg fikk iallefall svar på over halvparten av meldingene, og til og med melding uten å sende. Men etter 7 meldinger var det betalende, og svindyrt også. 200 euro for 70 meldinger eller noe.


Truman

Google translate brukt på alle anmeldelsene, så jeg ville styrt unna. 6 anmeldelser er heller ikke veldig mye. Det er mulig at du har minst like god sjanse via tradisjonelle datingsider og tinder, ved å kommunisere tydelig nok at du er ute etter noe veldig casual. Uten å ha noen erfaring med casual datingsider, tenker jeg at prosentandelen menn der er veldig høy, og at (mulig jeg høres kjip ut her) hvis du ikke får mange matcher på tinder, får du nok ikke flere på en slik side. Jeg er rimelig sikker på at de jentene som er der enten har mange tilbud, eller at det er en naturlig årsak til at de har få tilbud.

Tinder er greit hvis du har gode bilder, eller så bør du ikke forvente mange matcher. Det er jevnt et "sikte over egen liga syndrom" til stede på Tinder. Så ofte vil du sikte høyere, og de sikte høyere, så ganske få matcher.

Josep_

Ja, begynner å bli lei tinder pga få matcher. Har en avtale i slutten av måneden med en kamerat til broren som også er fotograf som skal ta bilder for meg. Har notert meg hvilke type bilder damer liker ved å se på en webserie. Har også kjøpt perfect profil.

Love

Høres ut som du har vært innom noen "billige" sider ;D
Bruker ikke Tinder selv men tror det er der du treffer flest damer som er normalt oppegående. De fleste jeg kjenner er der, selv om noen kanskje ikke aktivt er ute etter noe annet enn å "kikke". Litt som på byen. Og da er det utholdenhet, humor/sjarm osv som gjelder der hvor du får treff. Bedre å makse de treffene du får enn å få flest vel? Og bruker man litt energi på å flørte riktig så slipper man å brenne broer.
Dvs. de jeg kjenner som lykkes best i nettdating er de som prater med flere samtidig og leker seg med det en stund, til det utvikler seg til treff. Litt tålmodighet og taktikk, i tillegg til et fint bilde (baris er kanskje noe som for noen kan virke litt harry?)

Josep_

Quote from: Love on April 13, 2015, 21:02:07 PM
Høres ut som du har vært innom noen "billige" sider ;D
Bruker ikke Tinder selv men tror det er der du treffer flest damer som er normalt oppegående. De fleste jeg kjenner er der, selv om noen kanskje ikke aktivt er ute etter noe annet enn å "kikke". Litt som på byen. Og da er det utholdenhet, humor/sjarm osv som gjelder der hvor du får treff. Bedre å makse de treffene du får enn å få flest vel? Og bruker man litt energi på å flørte riktig så slipper man å brenne broer.
Dvs. de jeg kjenner som lykkes best i nettdating er de som prater med flere samtidig og leker seg med det en stund, til det utvikler seg til treff. Litt tålmodighet og taktikk, i tillegg til et fint bilde (baris er kanskje noe som for noen kan virke litt harry?)

Om Tinder: uten helt fantastisk bra bilder får ikke gutta "sveips til høyre"...  Og hvem leser teksten ved profilbildet? Det er uansett ikke plass til mer enn to setninger eller noe...  Og en annen ting: to personer må ha "likt" hverandres bilder for i det hele tatt kunne ta kontakt, og man får heller ikke melding om noen har likt bildet man har som profil. Ergo, er vanskelig til og med å komme til flørtestadiet.

Når det er sagt så har jeg kjøpt perfekt profil og sett en webserie om hvordan bruke tinder. Så jeg gir ikke opp, men trur ikke trenden snur før jeg får ordna bedre bilder.

fri90

Jeg er enig med Anders, det beste stedet å treffe jenter på via nettet er tinder. Utover det så vil jeg bare anbefale sukker. Har prøvd en del jeg også, men fant ut at det er de to som gir best uttelling både på kvalitet av jenter og flest brukere. Som du leser i boka perfekt profil står det tydelig at du trenger ikke være noe kjekkas for å få bra resultat. Det handler om klesstil, kjekkasinntrykk og ansiktsuttrykk. Bruk tiden din til å prøve å ta masse bilder med en venn og prøv med forskjellige bilder. Jeg selv er en helt vanlig fyr utsendemessing og i tillegg ganske tynn, men jeg har fått greie resultater der ved å bruke riktige bilder. Du trenger ikke ha noe profiltekst på tinder heller, holder med bare bildene. Google etter kjekkaser og se hvilke type bilder de har se hvordan de står eller hvordan de bruker blikket. Obs : Husk at bildene må se så naturlige ut som mulig. For oppstilt kan fort virke klysete.

Josep_

Jeg skumleste perfekt profil i går... I tillegg til at jeg har sett en webserie for Tinder dating. I denne stod det følgende som tips:

- se vekk fra kamera (ned, en annen vei, eller til hjøret av kamera)
- ikke smil
- en morsom utendørs aktivitet eller hvor jeg er på reise et eksotisk sted
- bilde med et dyr
- selvtillit (dominans)
- Prososial atferd, betegnelse på sosial atferd som er positiv, konstruktiv og hjelpende.
(uten å vise at jeg "prøver" å vise det)
- viser et glimt av andre damer i bildet (litt hår, del av kropp etc)


Det som er dog påfallende er at dere i Perfekt Profil anbefaler å ikke ha "baris"bilde. Dog har jeg fått to matcher ved å bruke dette...

fri90

Har sett en del slike dokumentarer/ serier selv og du må huske på at noe av det kan være staget ( altså manus/ regi for å lage bedre tv) Så en slik dokumentar en gang der alle damene var modellfine på alle bildene og det er typisk amerikansk. I tillegg så er perfekt profil et resultat av at en av innsktruktørene har jobbet i 4 år tror jeg det var med å forske på dette og lagt det rette for det norske miljøet som dog er annerledes en det amerikanske , engelske etc. Dette kan kanskje virke ganske påståelig når du leser dette, men jeg kan si at jeg har gått i det samme fellene selv og funnet ut at den måten sondre skriver på funker best i det lange løp. Kan prøve å gi deg en mening ig forklaring på punktene du listet opp.

1. Se vekk fra kamera: Dette stemmer og er gjort grundig undersøkelser på at menn som ser bort fra kamera virker mer mystiske og spennende så det vil jeg anbefale!

2. Ikke smil : Å smile på bilder gjør det mer tilgjengelig og viser at du er en allright fyr som er sympatisk, men man må tilpasse det sitt eget utsende. Et lurt smil blir nesten aldri feil, men for mye kan virke at du prøver for hardt, men igjen dette kommer ann på utsende man har. Kan også smile med øynene.

3. Morsomt utendørsbilde: Hva du gjør på bildene er helt irrelevant fordi hovedfokuset skal være på klesstil og kjekkasinntrykk. Det er helt greit å ha et bilde der du gjør en aktivitet, men skal ikke være hovedfokuset, interesser kan dere heller snakke om mår dere matcher. Vis du har noen morsomme bilder som er bra kan du bruke dem, men fokuser først og fremst på å ta bra portrett bilder. Går fint ann å bruke, men er ikke det du burde bruke mest tid på.

4: Builde med dyr er hel uinteressant hos jenta, hun  vil se deg og du vil uansett ikke at hun skal komme for å treffe hunden din fremfor deg? Selv blir jeg litt frustrert når jeg ser at jenter har bilder av dyrene sine i albumene, det er ikke det jeg vil se.

5. Selvtillit er bra å vise. vis karisma i ansiktet.

6. Det å bruke andre jenter i bildet er bare tryhard og virker som du prøver å selge deg inn veldig eller kompenserer for lav selvtillit, de vil se deg, ikke de andre jentene eller andre kompiser. De kan også tenke at det kan være ekser eller jenter du ikke er ferdige med og at de bare er en reserve. Jenter kan finne på å tenke mye rart så ikke utfordre det.

7. Bilde i baris: Kan være mange grunner til du fikk match og det tenger ikke å være ene og alene pga baris-bildet.Noen jenter liker det som at noen jenter drittsekker, men majoriteten syns det fort blir litt svett og harry. Men det kan funke vis det ikke er åpenbart at du tar bilde for å vise frem kroppen din, men vis det er andre ting som er i fokus også eller det virker mer tilfeldig at du er i baris da. Bare for guds skyld ikke ta det foran bade-speilet! Har sett eksempler på at det kan gå vis man har en ironisk tekst til under eller tuller det bort, men safeste er å droppe det.

De har en podcast om nettdating på 0330, ellers vet jeg om et sted på nettet der han som har skrevet boken har et foredrag om det, men her må jeg nesten få godkjenning fra instruktørene siden de vil helst være anonyme.

Josep_

Takk for grundig og langt svar! Barisbildet jeg la ut var fra da jeg bodde på Bali og rett etter at jeg kom opp fra vannet. Her gikk jeg konstant i baris... 24/7...

Jeg skal ta med meg alle tipsene dine inn i nye bilder!

Josep_


Love

Fine øyne, de kan du få bedre fram:)

Smil: Her kan man fort se litt for og og snill ut, så tenk at du kanskje kan leke deg litt med ulike image, en del jenter foretrekker tøffe litt "gi f" bilder der du typisk ser ut av kamera osv.
(man kan se i kamera også men da kreves det attitude... ref. http://www.thewallpapers.org/desktop/8314/johnny-depp-smoking-wallpaper)

Baris bildet var ikke flashy eller det jeg forbinder med baris:)

Skilpaddebildet var morsomt og "kjærestematerialeaktig"

Josep_

#13
Quote from: Love on April 14, 2015, 12:49:00 PM
Fine øyne, de kan du få bedre fram:)

Smil: Her kan man fort se litt for og og snill ut, så tenk at du kanskje kan leke deg litt med ulike image, en del jenter foretrekker tøffe litt "gi f" bilder der du typisk ser ut av kamera osv.
(man kan se i kamera også men da kreves det attitude... ref. http://www.thewallpapers.org/desktop/8314/johnny-depp-smoking-wallpaper)

Baris bildet var ikke flashy eller det jeg forbinder med baris:)

Skilpaddebildet var morsomt og "kjærestematerialeaktig"

Takk for tilbakemeldinger :) Ja, kanskje jeg ser for "snill" ut? Derfor jeg har fått så få match? Noen som har noen tips for hvordan få frem øynene?

Josep_

En liten oppdatering: jeg fikk plutselig 4 matcher på 2 minutter... Jeg har nå holdt meg til bildet med fjellet i bakgrunnen i 3 dager. En ting jeg har lagt merke til er at alle jeg fikk match til kan se ut som om de vil ha mer enn bare litt uforpliktende moro. De skriver iallefall en del på profilene... Gir bildet ut feil signaler, kanskje?