Hvorfor kansellerer flere damer dagen før? 4 av 5 kanselleringer på 6 ukers tid

Started by Josep_, May 13, 2015, 19:23:09 PM

Previous topic - Next topic

piken

Hvis det er ting ved deg selv som må fikses før du "orker" å støte på damer igjen, så støtter jeg deg på det. Men i likhet men kommentar over meg så stiller jeg spørsmål ved at du "gir opp" hvis du vet hva som er feil.

*Don't give up, 'cause you have friends ... * (*nynne pp en sang med denne teksten*)

Anax

Integritet er et maskulint trekk. Så om ei dame ikke holder ordet sitt og møter opp på noe avtalt greier betyr det bare at girls will be girls.

De lever mer i øyeblikket enn oss og følger følelsene så grunnen til at de ikke møter opp er at den følelsen de hadde når de sa ja til møtet har "fade" 'a eller at de har fått en annen følelse fra deg i mellomtiden.

Si noe artig, få de til å le så møter de.

Om du vil ha maskuline butche damer som holder det de lover så vær glad for at de vimsete feminine jentene ikke møter opp..

Josep_

Det er min livssituasjon som gjør at jeg tar en pause fra det hele. Jeg ble hekta en periode, og glemte hva som var vesentlig (finne ny jobb fordi min nåværende vikarstilling går ut til august, trene mer, osv). Gir ikke helt opp, men setter det litt på is.

Det som nok var galt, var nok at jeg var for åpent om ting som har vært vanskelig de siste årene når det gjaldt hun siste (og da fikk hun det for seg at jeg hadde "problemer"). Og de før var det fordi jeg verbalt sa jeg ikke ville ha forhold.

Lærdom: ikke være fullt så åpen og ærlig.

Greeneyed

Quote from: Anax on May 23, 2015, 23:32:20 PM
Lojalitet er ett maskulint trekk. Så om ei dame ikke holder ordet sitt og møter opp på noe avtalt greier betyr det bare at girls will be girls.

De lever mer i øyeblikket enn oss og lar følelsene sine ta avgjørelser så grunnen til at de ikke møter opp er at den følelsen de hadde når de sa ja til møtet har "fade" 'a eller at de har fått en annen følelse fra deg i mellomtiden.

Si noe artig, få de til å le så møter de.

Om du vil ha maskuline butche damer som holder det de lover så vær glad for at de vimsete feminine jentene ikke møter opp..

Unnskyld meg. "Jenter lar følelsene ta avgjørelser"? Dette tror jeg er noe du tar fra argumentlista til konservative som på begynnelsen av 1900-tallet ikke ville la kvinner få stemmerett eller delta i politikken. Det går fint an å være både feminin og fornuftig nok til å av ulike grunner ikke møte visse randome gutter man har hatt kontakt med på Tinder. Det er også lov å ombestemme seg selv om man først sa ja.

Jeg synes det virker som et godt valg å ikke aktivt gå inn for å  få dater via tinder, men prioritere jobb og trening en stund, Josep. Det er nok også lurt å ikke være for åpen før du har møtt de du snakker med, hvertfall så lenge du ikke får direkte spørsmål. Få orden på de tinga du bør få orden på i livet ditt, føl deg bedre med deg selv, og kos deg. Bruk tinder for underholdning, ikke ta det så seriøst, men ha det gøy :D

Anax

Hmm ser ut til at jeg ikke forklarte klart nok hva jeg mener.. Alt er satt på spissen for å illustrere et poeng da.

Men hva er galt med å følge følelsene sine? Det heter da ikke kvinnelig intuisjon for ingenting...

Er å være rasjonell bedre enn å være emosjonell? Er ett logisk valg "bedre" enn ett basert på hva som føles riktig eller å følge intuisjonen?

Om du synes at å ta valg basert på følelser er noe negativt så betyr det bare at du verdsetter maskuline verdier mer enn feminine.

Er da uansett ikke noe negativt med å være feminin. Så ser ikke hva gammeldagse kjønnsroller har med seksuell energi å gjøre.

Man kan være en feminin gutt som tar valg basert på å følge følelsene sine. Er det værre enn å være en maskulin jente som holder alt hun lover?

Igjen det er satt på spissen.

piken

Quote from: Anax on May 24, 2015, 23:05:47 PM
Hmm ser ut til at jeg ikke forklarte klart nok hva jeg mener.. Alt er satt på spissen for å illustrere et poeng da.

Men hva er galt med å følge følelsene sine? Det heter da ikke kvinnelig intuisjon for ingenting...

Er å være rasjonell bedre enn å være emosjonell? Er ett logisk valg "bedre" enn ett basert på hva som føles riktig eller å følge intuisjonen?

Om du synes at å ta valg basert på følelser er noe negativt så betyr det bare at du verdsetter maskuline verdier mer enn feminine.

Er da uansett ikke noe negativt med å være feminin. Så ser ikke hva gammeldagse kjønnsroller har med seksuell energi å gjøre.

Man kan være en feminin gutt som tar valg basert på å følge følelsene sine. Er det værre enn å være en maskulin jente som holder alt hun lover?

Igjen det er satt på spissen.

Det er omtrent umulig å skille følelser fra rasjonalitet, for følelser er et sluttprodukt av hjernens prosessering som ikke er oss selv bevisst --> ergo er beslutninger tatt på følelser ikke nødvendigvis dumt - det er bare ikke alle deler av beslutningsprosessen som er tilgjengelig for oss ettersom hjernen har tatt noen snarveier (har blitt gjort forskning på dette som viser at følelser ikke er så "vagt" eller nødvendigvis "feminint" som folk skal ha det til).

Det eneste jeg reagerer på med det du sier er det med at menn i større grad holder det de lover? (hvis jeg tolker deg riktig). Hva slags grunnlag har du for å påstå det? Det kan hende du mener at menn oftere er sikre med en gang og derfor kan love noe de kan holde, men at kvinner ikke kan love noe - fordi de ikke vet om de kommer til å ombestemme seg .. ? Når det gjelder dating er det f.eks lettere for menn å vite at de kunne tenke seg å ha sex med en dame, basert på utseendet , mens kvinner tradisjonelt sett er avhengig av følelsen i "nuet" og kan derfor ikke love på forhånd at de kommer til å ha lyst - uansett hvor attraktiv mannen er. (dette er jo spekulert i å både ligge i kvinners natur, men også kulturelt betinget for å ikke bli oppfattet som "løs" osv..)

Greeneyed

Skjønner du setter det på spissen, Anax, og det var ikke meninga å virke krass heller :)

Noen ganger henger følelser og fornuft tett sammen, som Piken også sier. Man kan for eksempel føle at noen ikke er til å stole på, men denne følelsen kan igjen være basert på mange småting som er litt uhåndgripelige, men likevel i sum gir et slikt inntrykk. Disse følelsene vil jeg si er annerledes enn lyst-følelsen, hva man har lyst til der og da, som kan være mer irrasjonelle følelser. I mange avgjørelser mener jeg absolutt at fornuft bør veie tyngst. Hvis man vet man vil angre på noe i etterkant, er det fornuftig å droppe det, selv om man har lyst der og da (enten det gjelder en ons eller en sjokoladebit). Videre er jeg uenig i at det å verdsette rasjonalitet er en maskulin verdi.

Nå ble dette en digresjon fra det egentlige temaet her, men for å hente det tilbake, så tror jeg at mange impulsivt kan si ja til en date, men så tenke gjennom det etterpå og ombestemme seg - ikke på grunn av at følelsene nødvendigvis har endret seg, men f.eks. fordi man rasjonelt tenker at "jeg vil jo egentlig ha kjæreste .. er det da så lurt å date en som er åpen om at han ikke vil det samme?". Altså tror jeg det handler mer om å tenke fort eller sakte (eller altså lytte til det raske tankesystemet eller det trege, mer rasjonelle) enn å være feminin eller maskulin. Var altså kategoriene maskulin og feminin jeg mener ikke passer. Det går sikkert an å finne ut om kvinner handler mer impulsivt og følelsesmessig enn menn, men jeg tror ikke at gamle uttrykk som "kvinnelig intuisjon" forteller noe om dette.