Når spør man om å ta en kafé?

Started by Jøden, May 25, 2015, 12:50:26 PM

Previous topic - Next topic

Jøden

Var på byn i helgen, fikk noen nummer.
Sende melding til 2 av disse på lørdags og spurte om formen, begge svarte og spurte hvordan fin form var.
Så i neste melding svarte jeg og spurte de om de hadde lyst å ta en kafé til uka.
Ingen av dem svarte, så mitt spørsmål er. Spurte jeg for tidlig?

piken

Min mening: ja. Syns det er en grei regel med 3-dagersregelen, men det er klart det alltid vil finnes variasjoner.

Årsaken til at jeg synes man kan vente litt er at begge parter lar møtet synke litt inn og man ikke virker desperat. Sender du melding tidlig gir du inntrykk av at du nesten aldri møter jenter og må håve inn snøret så fort som mulig.

fri90

Er litt uenig med deg piken, og jeg skal gi deg en begrunnelse på hvorfor. 3 dagers regelen er riktig vis du møter noen via venners vennekrets for da kan det fort virke for needy å sende melding med en gang, men på byen så er som regel jentene i en annen headspace en dem er når dem kommer hjem igjen. Derfor er det viktig å sende jenta en melding slik at hun husker deg etter gutten har tatt nr og vet hvem hun får melding fra og  melding dagen etter for å avtale fortest mulig mens hun enda husker deg og praten dere hadde på byen.  ( Du sier egentlig at gutten må ha høy verdi, noe jeg er helt enig i!)

Nå tilbake til jøden. Her er det nok mangel på verdi, noe som har hjulpet meg med å få flere dates ( og det trenge rikke være noe sammenheng, men fikk ihverfall flere dates fra byen på den måten)  er å sende de vanlige standardmeldingne slik du lærte på B.C og ha en melding imellom den formen meldingen og har du lyst å ta en kaffe meldingen. Så blir det ikke så direkte. Kan jo prøve det :)

piken

Lov å være uenig og det er alltid flere veier til rom ;) Mulig det har vært andre faktorer med i bilde, men de gangene gutter har sendt melding med en gang har jeg alltid syns det har vært needy, men kanskje da har vært needy på andre punkter og så har jeg tilskrevet det at de sende melding for tidlig.

Så det viktigste er derfor rammene og i hvilken setting du spør om nummeret - spør du bare for å få et nummer eller spør du i forbindelse med at dere snakker om å ta en kaffe eller å dra på fisketur. Disse tingene avgjør også når det er naturlig å sende melding.

Støtter forøvrig forslaget med å "spille litt ball" på meldingene før du spør om kaffe slik at det ikke blir så direkte og at det ikke lyser at intensjonen din hele tiden var å faktisk be de ut (verdi vs desperat).

fri90

#4
Quote from: piken on May 25, 2015, 16:19:00 PM
Lov å være uenig og det er alltid flere veier til rom ;) Mulig det har vært andre faktorer med i bilde, men de gangene gutter har sendt melding med en gang har jeg alltid syns det har vært needy, men kanskje da har vært needy på andre punkter og så har jeg tilskrevet det at de sende melding for tidlig.
Har nok vært flere avgjørende punkter som gjør at du har sett på det som needy. Mest sansynligvis på oppførselen hans og hva han kommuniserte når han tok nr ditt og i meldingene. For mye smilye i meldingene kan også fort drepe spenning og tiltrekkende.


Quote from: piken on May 25, 2015, 16:19:00 PM
Så det viktigste er derfor rammene og i hvilken setting du spør om nummeret - spør du bare for å få et nummer eller spør du i forbindelse med at dere snakker om å ta en kaffe eller å dra på fisketur. Disse tingene avgjør også når det er naturlig å sende melding.

Støtter forøvrig forslaget med å "spille litt ball" på meldingene før du spør om kaffe slik at det ikke blir så direkte og at det ikke lyser at intensjonen din hele tiden var å faktisk be de ut (verdi vs desperat).
Men vis en kjekkas kommer bort til deg som du liker å prate med og han kommuniserer at han er oppriktig nysgjerrig på deg uten at han er for interessert men samtidig viser deg at han syns du er en spennende jente, dere har mye felles å prate om og han sier han vil ta en kaffe med deg og foreslår en dag i nærmeste fremtid som dere blir enige om før han tar nr ditt, så blir det vel noe litt annet, sant ;)? Det du sikkert prøve rå si er at du vil være spesilel og ikke en av mange andre bare for at gutten skal få bekreftelse? Brant meg veldig på det i starten å ta nr bare for å se om jeg kunne få jenta og føle at jeg hadde blitt bedre, da fikk jeg aldri svar. Nå som jeg viser genuine interesse for jenta går det bedre og det har nok også en sammenheng i det du sier.

piken

Quote from: fri90 on May 25, 2015, 17:02:02 PM

Men vis en kjekkas kommer bort til deg som du liker å prate med og han kommuniserer at han er oppriktig nysgjerrig på deg uten at han er for interessert men samtidig viser deg at han syns du er en spennende jente, dere har mye felles å prate om og han sier han vil ta en kaffe med deg og foreslår en dag i nærmeste fremtid som dere blir enige om før han tar nr ditt, så blir det vel noe litt annet, sant ;)? Det du sikkert prøve rå si er at du vil være spesilel og ikke en av mange andre bare for at gutten skal få bekreftelse? Brant meg veldig på det i starten å ta nr bare for å se om jeg kunne få jenta og føle at jeg hadde blitt bedre, da fikk jeg aldri svar. Nå som jeg viser genuine interesse for jenta går det bedre og det har nok også en sammenheng i det du sier.

Poenget ditt er det samme som mitt, og det er akkurat måten jeg synes man skal gå frem - men har man vært på kurs så har man vel lært dette? Eller lest bloggen for den saks skyld. (Om det hadde funket på meg er en helt annen diskusjon, fordi jeg er sær).

Og genuin interesse er en forutsetning!

Love

Som jente er det å få oppmerksomhet en bekreftelse nok i seg selv mange ganger. Det holder på en måte å vite at man kunne ha fått noen;) Så dersom man ikke svarer eller ikke møter opp kan det være at man som jente fikk det man ville ha, nemlig bekreftelse på at man er attraktiv. For dere gutta virker det som om dere gjerne vil gå hele veien for å kunne si at dere "fikk" dama.
Altså, ikke samsvar mellom hva man er ute etter.

Vil dere at noen skal treffe dere igjen kan dere med fordel være litt mystiske, og sende litt blandede signaler i innledende fase, flørte/ignorere osv. Som jente vil man lure på om fyren er interessert eller ikke, noe som gjør at man som jente begynner å ta kontakt tilbake.... (men hold en leken tone, ikke vær ufin)