Tåpelig spørsmål fra nybegynner

Started by Smooth, February 15, 2015, 17:24:40 PM

Previous topic - Next topic

Smooth

Har begynt å sette av penger til Bootcamp nå, faktisk. Blir ikke noe denne mnd, men kanskje i mars eller april om de har noe da :)

Lahoya


Selveste

Helt enig i det dere skriver. Ønsket bare å problematisere det at råd om bootcamp og boken til Andreas virker som å være en slags hellig gral på forumet her. Det er jo ikke alle som er interessert i det, og det er absolutt ikke nødvendig for å bli god.

Det som irriterer meg er at det virker som om dette forumet av og til bare fungerer som en markedsføringsmrkanisme for GV gutta, spesielt når det ikke er lov til å dra inn andre ressurser. Tyler fra RSD er jo for eksempel milevis foran noen i det norske miljøet.

Bortsett fra dette er jeg helt enig i at du bør dra på bootcamp 😊

Endre GV

QuoteØnsket bare å problematisere det at råd om bootcamp og boken til Andreas virker som å være en slags hellig gral på forumet her. Det er jo ikke alle som er interessert i det, og det er absolutt ikke nødvendig for å bli god.

Vil faktisk påstå at for flertallet ER det nødvendig for å bli god.

For å forklare hvorfor, vil jeg bruke en analogi om to idrettsutøvere.

Idrettsutøver 1 har tilgang på all litteratur om trening, teknikk, ernæring taktikk. Han har ingen trenere eller noen form for støtteapparat.

Idrettsutøver 2 har tilgang på all litteratur om trening, teknikk, ernæring taktikk. Han har trenere og støtteapparat som kan si hva akkurat HAN trenger å forbedre og fokusere på, motivere ham når han er nede, gi av sin erfaring og luke ut det mest essensielle fra den enorme mengden teori.

Mitt retoriske spørsmål er da, hvilken utøver har størst sjanse for å lykkes?

Som tidligere fulltids skiløper hadde jeg aldri kunne blitt god, bare ved å ha lest teori. Spesielt ikke når det kom til teknikk!

QuoteDet som irriterer meg er at det virker som om dette forumet av og til bare fungerer som en markedsføringsmrkanisme for GV gutta,

Kan det være fordi vi er superfornøyde? :D Btw, det finnes flere lukkede forum også.

Quotespesielt når det ikke er lov til å dra inn andre ressurser.

Såklart det er lov til å dra inn andre ressuser.

QuoteTyler fra RSD er jo for eksempel milevis foran noen i det norske miljøet.

Om han er det, bare å bruke ham  ;)

QuoteBortsett fra dette er jeg helt enig i at du bør dra på bootcamp 😊

Anbefales  ;D

Kjetil GV

Quote from: Selveste on February 21, 2015, 20:23:58 PM
Det som irriterer meg er at det virker som om dette forumet av og til bare fungerer som en markedsføringsmrkanisme for GV gutta, spesielt når det ikke er lov til å dra inn andre ressurser. Tyler fra RSD er jo for eksempel milevis foran noen i det norske miljøet.

Det er ikke lov til å reklamere på forumet, men å poste en å annen link til annen info er så lang jeg vet ikke "ulovlig".

Jeg har selv sett en del på RSD videoer, og bruker de av og til for å få en annen vinkling på ting jeg lurer på.

Det som er litt farlig her er at det er mye lettere for nybegynneren å sitte i komfortsonen og lese all teori man kommer over, for deretter se en haug med youtube og ikke komme noen vei.

Så skal jeg ta i bruk treningsanalogien, så vil jeg jo si at det er jo ikke noe vits å begynne med avanserte programmer og instruksjoner før man har bygget opp en grunnstyrke. Og det er for å bygge opp grunnstyrken jeg tenker det enkleste er å ta i bruk minst mulig teori, samt å gå ut mye.

Tror egentlig vi er ganske enige hele gjengen her jeg.
Coaching: [email]kjetil@godevibber.no[/email]

Love

Quote from: Smooth on February 15, 2015, 17:24:40 PM
Hei.

Jeg sliter litt med sosial angst, og trives ikke så mye med folk jeg ikke kjenner. Er derfor aldri ute på byen. Jeg var derimot første gang "ute på byen" i Oslo i går, og endte opp på samme utested som ei jente fra tinder. Vi hadde aldri møttes før, og jeg spurte på face om vi bare skulle ta en taxi og dra hjem til meg.

Vi gjorde det da, men jeg følte ting ble veldig kleint. Jeg var ikke full nok, hun hadde nesten ikke drukket og stemninga ble egentlig bare litt småklein. Satt og pratet et par timer før hun dro hjem. Hun satt i stolen og jeg i senga, og jeg tenkte hele tida at jeg nå må si at hun skal sette seg ved siden av meg eller noe, men følte at det ble for kleint der og da. Det var liksom ikke noe særlig stemning som tilsa at hun skulle sitte i senga med meg (og så ting skulle skje videre derfra).

Det jeg lurer på er, hva gjør man egentlig? Jeg er ganske ny i dette gamet, så kanskje litt tåpelig spørsmål. Men hva gjør man når man tar med jente hjem? Hiver seg over henne og ligger sammen, eller hva? Jeg tenkte at hun tross alt ble med en gutt hun aldri har møtt, med hjem, og da antageligvis ville ha seg et ligg. Stemmer det?

Hei, tenker ut fra det du skriver at dersom du ønsker fysisk kontakt bør du innlede med dette tidligere på kvelden. Bli en sånn som klemmer når du hilser, trekk henne litt inntil deg når dere sitter ved siden av hverandre, tør å ta hånden hennes eller gi henne et kyss sånn at dere "kommer i gang"... Da vil det være mer naturlig å fortsette senere:)

VB

Quote from: Smooth on February 15, 2015, 17:24:40 PM
Hei.

Jeg sliter litt med sosial angst, og trives ikke så mye med folk jeg ikke kjenner. Er derfor aldri ute på byen. Jeg var derimot første gang "ute på byen" i Oslo i går, og endte opp på samme utested som ei jente fra tinder. Vi hadde aldri møttes før, og jeg spurte på face om vi bare skulle ta en taxi og dra hjem til meg.

Vi gjorde det da, men jeg følte ting ble veldig kleint. Jeg var ikke full nok, hun hadde nesten ikke drukket og stemninga ble egentlig bare litt småklein. Satt og pratet et par timer før hun dro hjem. Hun satt i stolen og jeg i senga, og jeg tenkte hele tida at jeg nå må si at hun skal sette seg ved siden av meg eller noe, men følte at det ble for kleint der og da. Det var liksom ikke noe særlig stemning som tilsa at hun skulle sitte i senga med meg (og så ting skulle skje videre derfra).

Det jeg lurer på er, hva gjør man egentlig? Jeg er ganske ny i dette gamet, så kanskje litt tåpelig spørsmål. Men hva gjør man når man tar med jente hjem? Hiver seg over henne og ligger sammen, eller hva? Jeg tenkte at hun tross alt ble med en gutt hun aldri har møtt, med hjem, og da antageligvis ville ha seg et ligg. Stemmer det?

Denne tråden sporet jo helt av, så la oss komme oss tilbake til det du orginalt spurte om. Det Love sier er jeg veldig enig i, start tidligere på kvelden hvis mulig og eskaler jevnt. Det er selvfølgelig mulig å gå rett for kyss eller lignende i en situasjon hvor hun blir med deg hjem som der, men det krever ofte litt erfaring.

Neste gang du får god kontakt med en jente du liker forsøk å jobb deg gjennom de trinnene jeg snakker om i denne posten.

Hvis du følger de trinnene vil du få en mye mer naturlig eskalering, noe som gjør at det også er mindre sjanse for en hard avvisning. Hvis dama ikke er interessert vil hun trekke seg tilbake og du vil merke det (PS. hvis hun trekker seg unna men fortsatt blir med deg, så prøv igjen senere. Det er mulig hun bare var overrasket eller ikke klar).

Så mer konkret om det du skrev,

Du spurte på face om å ta en taxi hjem til deg, det var bra jobbet, det at hun sa ja viser at hun sikkert var keen. Det at du satte deg i sofaen mens hun satt i stolen er ikke optimalt, du burde få til en plassering som gjør at fysisk kontakt er mulig / naturlig.

Sett deg og se på en serie eller film i senga sammen (plasser TV'en / PC'en sånn at det naturlige stedet å sitte er sammen i senga), finn fram den gamle nintendoen og spill noen spill sammen, etc...

Det du burde gjort når posisjoneringen allerede var så dårlig er å dra samtalen inn på et tema som du kan gjøre om til fysisk aktivitet, det trenger ikke være noe alt for seriøst, kan godt bare være noe dumt som red hands (eller hva enn det heter). Så sier du bare kom hit så skal vi spille / skal jeg vise deg, så får du henne opp i senga.

Derfra kan du fortsette på samme måte, vær leken, skap mer og mer fysisk kontakt, så kommer de neste stegene mer naturlig.

Alternativt: Det at hun ble med deg i taxien så fort var et ganske klart signal, du kunne helt sikkert bare startet fysisk kontakt osv... Før dere hoppet i taxien, eskalert i taxien og så hoppet rett i senga når dere kom hjem til deg. Men som sagt, dette krever erfaring.

Jeg vil tro det er lite sannsynlig at noe mer skjer med denne dama så det beste du kan gjøre nå er å glemme henne og heller fokusere på å dra ut å møte nye damer. Hun ga deg en sjanse, du gjorde ingenting med den. Det er bittert men det er noe de fleste gutter har opplevd, spørsmålet er bare om du velger å lære noe fra det eller ikke. Neste gang du har en sjanse prøv å eskaler frem til du enten når målet ditt eller blir avvist, da slipper du å angre på det og du lærer mer.

PS. Det med å være leken er noe som jeg gjør fordi det passer min personlighet, hvis dette ikke passer til din personlighet så tenk på hva du kan gjøre for å skape fysisk kontakt og spenning som passer for deg.

The Stig

Det jeg har hørt om som kunne ha funket i dette tilfellet er om  du hadde sagt noe slikt som at du var skikkelig stiv i skuldrene etter en treningsøkt,og om ikke hu kan gi deg litt skulder massasje. Det er jo ganske harmløst. Så npr hu begynner med det så etter et par minutter si at hu gjør det helt feil, og at du skal vise på henne. Så begynner du å masere skuldrene...og bruker lang tid på å la massasjen bli mer og mer seksuell,helt til hun er good to go!
bye bye comfort zone.Just die already.