Når x'en har fått seg date og forteller hvor fantastisk bra hun har det ham...

Started by Josep_, July 18, 2015, 09:49:01 AM

Previous topic - Next topic

Josep_

Dette skjedde meg forrige mandag. Vel, jeg fant det ut på en brutal måte. Hun gikk gående opp bakken der hun bor hånd i hånd med han fyren, og dattera mi (selv om vi hadde avtale på at nye ikke skulle være med dattera vår).

Anyway, av en eller annen grunn har jeg begynt å savne henne og det vi hadde... Et halvt år etter at vi slo opp... Så skjer dette. Og hun forteller meg hvor mye hun liker denne fyren.

Det er kjipt. Det er tungt. Det er trist. Noen som har forslag om hvordan klare og akseptere og komme meg over dette?

The Stig

Jeg vet akkurat hvordan du har det(minus det med ungen). Eksen min som det ble slutt med for 2 uker siden har en tendens til å få meg til å føle 10 ganger verre hver gang jeg snakker med henne. Og eneste grunnen jeg snakker med henne er for å prøve å forstå hva som har skjedd, og fordi jeg hadde håpet jeg skulle føle meg bedre etterpå. Hun var utro med en fyr som hun hadde vært sammen med i en kveld, etter vi hadde vært sammen i 10 år.Og jeg fant ut av det ved å sjekke facebooken hennes. Jeg har vært et vrak av følelser,og aldri hatt det så vondt før, mens hun hele tiden har vært iskald,uansett hvor mye jeg prøver å provosere frem en reaksjon. Sist jeg traff henne forteller hun hvor fantastisk sterk kjærlighet hun følte for ham,og at hun aldri har følt det slik før. Etter 10 år sammen så sier hun det til meg.Akkurat når jeg hadde begynt å føle meg litt bedre så gnikker hun slike statements i trynet mitt hele tiden.
Mitt råd er "ignorance is bliss". Si til henne,som jeg sa til min, at du ikke er interessert i å vite noe som helst om hennes nye forhold, eller hvilken følelser det måtte være der. Hold deg unna henne så godt som mulig, men åpenbart hold forholdet deres på en positiv tone siden dere faktisk har en unge sammen. Bare glem tanken om forsoning...det blir bare hjertebrann,og fohindrer deg å leve livet fullt ut. Kanskje litt sjekking er det som må til for å få tankene over på andre ting....jeg vet at det er det jeg vil no,så fort som mulig.
bye bye comfort zone.Just die already.

Love

Det tar tid å bearbeide følelser, noen ganger vil man bare ignorere dem (drikke seg full osv). Min ex var utro, med det jeg trodde var min beste venninne (ikke nå lenger for å si det sånn) i vår leilighet.... Hun gikk inn for å sjekke ham opp, så det verste var i etterkant å treffe henne, svir fortsatt.... MEN det verste er at han gikk videre, inn i nytt forhold (med ei annen), og jeg er den som sitter igjen uten evne til å stole på noen.... ironisk:D
Det å gå på byen hjelper lite for meg, ser bare hvor ille det er fatt og gir lite håp for å gjenopprette troen på tillit i et evt nytt parforhold... Men klart, å flørte osv gjør underverk for selvtilliten, og i starten er det det viktigste. Det at man føler seg attraktiv og kan gå oppreist. Det at man har draget gjør at man i sitt stille sinn kan vise fingern til exen når man treffes, smile pent og være høflig.

Josep_

Da har jeg snakka med en god kompiss angående dette. Og han hadde noen gode råd:
1) Tenke på x'en bare som en person som er der for dattera mi, og ha minimalt med henne å gjøre
2) Akseptere situasjonen
eller 3) Prøve å bli sammen igjen (om jeg ville sa han, men det vil jeg ikke).