Å gi opp....

Started by Love, August 21, 2015, 11:15:33 AM

Previous topic - Next topic

Love

Har etter mye om og men tenkt å gi meg, droppe avstandsgreia, rett å slett fordi det tar litt mye energi i forhold til gevinst (tiden vi sees), og jeg er usikker på om de følelsene som er i bildet er noe mer enn fysisk tiltrekning. Naturlig nok spennende når man ikke sees, hadde vi vært sammen hele tiden tror jeg ikke det hadde funket over tid.
Er det fair å bare la det fade ut...ikke ta kontakt/initiativ? Tror nok han dater andre og klarer seg fint uten meg, så har ikke samvittighetskvaler;)

hyside

Det er vel fair å gi beskjed, så slipper han å lure på hva som egentlig skjer 8)

piken

Man er alltid to om en relasjon, så hvis forholdet lar seg fade ut så er det ikke dårlig gjort. Det betyr enten at han ønsker det samme eller at han er tafatt - uansett betyr det at han ikke er riktig for deg.

Men det som jeg er nøye på er at man alltid svarer på henvendelser og ikke bevisst unngår eller er avvisende. Får man spørsmål om å treffes, bør man si ting som det er. Men det er ikke feigt å la vær å ta kontakt når den andre parten åpenbart kjører samme taktikk (hvis ikke ville ikke ting latt seg fade ut .. )

Love

Quote from: piken on August 22, 2015, 09:06:11 AM
Man er alltid to om en relasjon, så hvis forholdet lar seg fade ut så er det ikke dårlig gjort. Det betyr enten at han ønsker det samme eller at han er tafatt - uansett betyr det at han ikke er riktig for deg.

Men det som jeg er nøye på er at man alltid svarer på henvendelser og ikke bevisst unngår eller er avvisende. Får man spørsmål om å treffes, bør man si ting som det er. Men det er ikke feigt å la vær å ta kontakt når den andre parten åpenbart kjører samme taktikk (hvis ikke ville ikke ting latt seg fade ut .. )

Akkurat det jeg tenker. Vi har hvert vårt liv i hver vår by og kommer ikke til å møtes tilfeldig uansett. Vi har møttes via kjente så det er ikke så klokt å lage issues der hvor det ikke er noen. Har ikke lyst til at det skal bli vanskelig å snakkes senere dersom det er nødvendig. Tror det lar seg fade ut da vi har hatt minimalt med kontakt etter forrige date;)

piken

Hvis dere har felles kjente så vil jeg si at det faktisk er kleinere å ta opp "forholdet" som et tema enn å bare la det seile avgårde. Man kan ikke bli sur for at en annen part ikke har tatt kontakt når man ikke har gjort det samme selv. I tillegg så åpner du jo for muligheten til å møte han igjen for litt kos dersom du ikke gir det hele en formell avslutning ;)

Love

Går dårlig å fade...han vil fortsatt sees. Veldig vanskelig fordi vi har det knall når vi er sammen og så blir jeg alltid vanvittig usikker når jeg er alene igjen. Dilemma....

Avocadojenta

Hva er det som gjør deg usikker? Avstanden? Høres egentlig ikke ut som om du er helt into han egentlig.. blir du glad når han ringer deg? Savner du han hvis dere ikke har kontakt?

piken

Hm. Men vil du fortsatt avslutte? Eller kunne du tenke deg å fortsette dersom du fikk mer gevisnt for innsatsen (flere treff)? Og også; er avstanden midlertidig eller mer permanent?

Du kan jo ta en prat med han om det, si akkurat det du skrev i førsteposten her. Se hva han sier.

Love

Avstanden er permanent, om ikke en velger å flytte da....
Blir veldig glad når han ringer;)

Avocadojenta

Haha, du liker han nok mer enn du tør å innrømme ;) Møt han de gangene begge har mulighet og lyst. Ha det fett, og ta det heller derfra?