opplevd gutter som tester intelligens din gjennom masse spørsmål?

Started by solstråla, October 19, 2015, 16:57:30 PM

Previous topic - Next topic

solstråla

Saken gjelder en venninne av meg som syntes dt er rart at alle gutter jeg dater stiller så masse spørsmål som hun aldri har opplevd før når hun har datet. Disse guttene vil jeg si har gode jobber og veldig konkurranse innstilt på det meste. Hun tror hun ikje har fått disse grunnet hennes jobb tittel som virker som hun er mye smartere. Derimot min som assisterende butikksjef, gjør at de vil teste meg mer for å se om jeg er noe smart og matcher deres nivå.

Typiske spørsmål som kommer random: samfunnsspørsmål og politiske ( emner de er ekstremt opptatt av). alltid ville ha quiz spørsmål runde når vi er sammen på et tidspunkt. Derimot når jeg selv snakker om emner jeg vet godt om, eller spørr spørsmål og gåter de ikke vet får jeg null respons.

ingen av mine venninner opplevd menn som spørr dem ut på en slik måte. For meg virker dt som tester som jeg ikke helt klarer å bestå. Disse jeg har vært med kanskje er ekstremt opptatt av å fremstå som smarte, prate mye om dt de har oppnådd og all kunnskap de kan om ting til meg.

Greeneyed

Dette høres kjempemerkelig ut! Har aldri opplevd noe sånt, nei. Det å spørre meg om hva jeg mener om forskjellige samfunnsspørsmål, det husker jeg kjæresten min gjorde ganske tidlig. Jeg tolket det som en god ting, da, at han var interessert i meningene mine. Men aldri kunnskapsspill (bortsett fra at vi spiller quizkampen, men det blir annerledes), og aldri sånn utspørring eller testing. Det høres merkelig ut.

Potet

Se på det som et tegn på at han de er interesserte i deg. Hvis man bare er ute etter å få seg et ligg, driter man i langt større grad i hvilke meninger og verdier personen har. Hvis man derimot skal være sammen, er man nødt til å være nogenlunde på bølgelengde intellektuelt og verdimessig. Kanskje de har brent seg på jenter tidligere som viser seg å være blåste i huet? Hvis det er menn med gode jobber som liker å vise det, så får de mye oppmerksomhet fra litt mer stereotypiske bimboer. Da er det ikke rart at de har som vane i teste jentene. Uansett bør du tolke det andre sier og gjør i beste mening. Hvis de ikke mener noe galt med det, blir du fort oppfattet som rar/bitch/dum hvis du ikke vil snakke om det.

Det kan også være noen alternative forklaringer. For det første kan det hende at de har en litt rar opproach når de flørter. Noen har lest som opp i sjekketeknikk og de bruker spørsmålene for å heve sin verdi over deg, og få deg til å kvalifisere deg for dem. Eventuelle dissinger av meningene dine kan også være et dårlig forsøk på flørting. Dette finner du ut av etter hvert som du blir kjent med personen. Er det kontinuitet i oppførselen hans? I kroppsspråket og hva han sier? Skifter han mye i måten han er på, dvs. veksler mellom å være avvisende og veldig på? I så fall er det hans forsøk på å flørte på en noe skurrete måte, eller at han er usikker.

Et annet alternativ er at de rett og slett har narsissistisk trekk, og kun ønsker å pleie egoet sitt. Den stereotypiske mannen som tjener gode penger, er selvsikker og har stort konkurranseinstink er gjerne mer narsissistiske, og er typisk representert ved finansmenn. Som sagt er det kun en stereotype, men var klar over at slike menn du beskriver som kommer fra slike miljøer tiltrekker seg narsissister. Disse må du holde deg unna. Det er typisk statusjagere som bare leker med deg, og som du aldri kommer til å være god nok for i deres øyne. Stay away, særlig i situasjonen du er nå. Hvordan finner du ut om de er narsisitiser? De har et oppblåst selvbilde (elsker seg selv), føler seg bedre/smartere/kjekkere enn alle andre og viser liten til ingen empati.

Kort fortalt: Tolk det i beste mening i oppfør deg som normalt. Se hva som skjer. Du skal selvsagt gi han en sjanse, men hvis dere ikke har noen kjemi eller kommunisere noe godt er han ikke noe å satse på uansett
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!