locations for å ta gode bilder?

Started by Kenti, February 29, 2016, 11:10:26 AM

Previous topic - Next topic

Kenti

Ei venninne har sagt ja til å bli med ut og ta noen bilder av meg som jeg skal bruke på Tinder og evt Facebook. Så da lurer jeg på om noen her har noen gode forslag til steder i Oslo der det er bra å ta bilder?

Kjetil GV

Hvis du skal ha bilder på tinder er det bedre at det ser ut som om bildene er tatt i en naturlig setting enn at du har funnet et perfekt sted å pose.

Så om du har andre folk i bildet i bakgrunnen, litt bygg, gater eller parker i bakgrunnen så er det bare fint.

Du kan jo selvfølgelig finne bygg, gater og parker som ser fete ut, men det viktigste er at du har på deg klær som passer, kjekkas stil, ser komfortabel ut, ikke kikker i kamera osv.

Også kan jo selvfølgelig stedet du velger ha bra eller dårlige lysforhold. Men det er vel opp til fotografen å kikke på :)
Coaching: [email]kjetil@godevibber.no[/email]

Kaizer

Ikke ha en bakgrunn som stjeler for mye av oppmerksomheten. Det er tross alt deg som person det skal fokuseres på.

Husk også at bildet bør tas fra brysthøyde slik at du virker høyere enn fotografen (som senere blir jenta som sveiper).

Ta også bilder på en dag hvor det er overskyet, da lyset blir bedre enn ved direkte sollys.