Skal jeg gi opp denne dama?

Started by urlm, October 14, 2015, 19:31:42 PM

Previous topic - Next topic

urlm

Quote from: Kaizer on October 17, 2015, 10:54:21 AM
Er denne dama penere enn andre du har vært med? Det er nemlig lett å bli betatt av en jente når hun er deiligere enn resten av de du har pult.

I et nøtteskall, ja. Vet ikke om det er objektivt sant, men for meg er hun den dama jeg har vært desidert mest fysisk tiltrukket av.

Jeg har egentlig ikke behov eller lyst til å ha sex med noen andre enn henne, hun oppfyller hvert minste kriterie jeg har for en attraktiv dame. Hun er rett og slett drømmedama utseendemessig og jeg kommer aldri til å møte noen liknende fordi hun har et veldig unikt, eksotisk utseende jeg aldri har sett liknende til før.

Føler at jeg aldri kommer til å få en dame jeg er like fysisk tiltrukket av som henne.

Kaizer

Jeg står fortsatt ved det jeg skrev i forrige innlegg.

Du er i en situasjon hvor du oppfører deg totalt irrasjonelt, nærmest i en psykotisk tilstand: "Hun er rett og slett drømmedama utseendemessig", men tydeligvis ikke personlighetsmessig.

Jeg legger ved en post fra et annet forum om dette PUA-fenomenet, noe som illustrerer hvorfor jeg er ekstremt skeptisk til forholdsråd fra pick up-folk (mine uthevinger nedenfor):

QuoteWhy PUAs often give bad relationship advice
So I was going to reply to what Tarzan wrote in 360s thread about cold approaching but I realized that I would go too far off-topic. Some of the content may be controversial, but I hope we can learn something from this.


Quote Originally Posted by Tarzan  View Post
Quote
Through this entire time of hooking up with lots of girls who were dead-ends for relationships, I kept meeting well-balanced, sane, healthy, positive women who seemed like much better prospects for relationships. Guess what though: a young attractive woman, with the full capacity and inclination to enter a relationship, IS USUALLY ALREADY IN ONE.

...

If a very attractive girl is really alone and not in a relationship, there is usually a STRONG reason. The very same reason which will prevent YOU from seeking or securing a relationship with her, even if you do lay her.
I have had exactly the same thoughts and I can add that this gets more true the older they get. I would say that she doesn't even need to be very attractive for this to be true if she is above 25-30.

I am starting to believe that the relationship advice from people who have spent too much time doing PU is often bad due to their excessive interaction with all sorts of damaged goods. Note that I am NOT saying that sexually liberated women are necessarily "damaged goods", actually "damaged goods" is often either very promiscuous or very uptight. Also if somebody is fucking around due to mental baggage, that is not exactly being very "liberated" either.

What I am saying is that damaged goods tend to be single and thus they will end up in exactly the arrangements many PUAs prefer (SNLs, FBs, harems etc) as they still have biological needs that must be satisfied. Also, the more uptight women with issues are usually so hard to game that only guys with strong persistence will be able to do so. Besides, a lot of PUAs have similar or complementary shortcomings (codependency/narcissism/traumas/incongruence etc) and such people tend to have chemistry with each other.

Some people say that this is due to "night clubs" or "online game" being a magnet for crazies, however Teevster met a hot model who also happens to be a suicidal borderliner from day game a few years ago so they are really everywhere. She also perfectly illustrates Tarzans point about strong reasons...

I personally run into many crazies myself, but I find their long-term behavior very annoying so I never end up in any kind of committed relationship with them. Less mentally healthy guys tend to get oneitis for such women which may result in tragicomic outcomes like having 200 lays and at the same time being emotionally abused by your girlfriend due to lacking frame control and limits for intolerable behavior.

I was personally rather surprised about two things when I joined the local lair. The first was that a lot of people were complaining that they were unhappy even when they got laid a lot. The second was the excessive amount of complaints about bad and crazy behavior from women. Some of this must have been due to my former blue pill naïvete, but still, I had known some naturals that did reasonably well before I started with pickup and I remember that it was usually the men who behaved badly in those relationships.

There exists some outright "red pill KJ" in the Manosphere like claims that a woman having passed 30 has no market value anymore (total nonsense). The PUAs tend to not make such errors as they tend to leave their houses and go watch how stuff works at least. Cynical or paranoid views on women and relationships is more insidious. It is not really KJ when coming from the PUA crowd, it is often based on real very experience, but on a selective demographic.

So the bottomline, there is a very strong selection bias in PU which pair you up with a lot of crazies, drama queens and probably even a psychopath now and then. I think it is rather hard to not be affected by this to some degree, but one should still have it in mind to not become too cynical or paranoid when it comes to relationships. Actually the people I know who seem to be most happy in relationships are "greater beta" type guys with good careers and also less extreme naturals.

FatBoy

Urim.

Hun virker som hun "koster mer enn hun smaker" for å si det sånn, jeg hadde ikke giddi noe slikt opplegg, men alikevel er det interressant å legge merke til mønstrene i det du forteller, noe som muligens er vanskelig for deg som er midt oppi det og sikkert opplever det forvirrende.

Hun sier det jo også rett ut ved visse anledninger, "du må gjøre meg sjalu" og "du må være hard to get".
Det er dette hun responderer på, dette som gjør henne tiltrukket, og det kan hverken du eller hun gjøre så mye med I guess.
Det KAN være hun er ustabil og fucka, jeg vet ikke. Men det kan også være at det bare er sånn hun funker. Eller en kombo.

Som du ser, om du vil ha henne, må du være aktivt avvisende kan det se ut som. Da kommer hun til deg.
Om du nærmer deg så forsvinner hun.
Hun vil ha en fyr som er "kulere" enn henne, som hun kan overbevise igjen og igjen i en evig syklus. Med en gang du er overbevist, har hun fått bekreftelsen og er "mett". Vær en som ikke trenger henne.
En som er fri og gjør sin egen greie, som ikke er så tilgjengelig som du er pr nå. En som er like happy uten henne som med henne. En utfordring. Styrke. Egenrådighet i positiv forstand. Ikke alle damer liker romanse osv.

Så gjør det som du ser fungerer. Spille på hennes "attraction blueprint" som noen har kalt det. Jenter fungerer forskjellig, forskjellige attraction blueprints. Noen liker trygghet og romanse, noen liker utrygghet og douchebaggery. Liker som i responderer på. DVS mange kan bli logisk sett oppriktig opprørt av dramaet og si de ikke liker det og det er sant, men samtidig kan det med mange OGSÅ være sant at det er den eneste måten de kan føle attraction på. De to kan sameksistere, selvom hun sier hun ikke liker det, get it?
Frata henne bekreftelsen, og hun kommer løpende. Om du gidder, som sagt, dette virker slitsomt.
Legg dine egne planer , ikke hold av dager for henne. Hun blir frastøtt, ser du det?

Se på det som et slags spill hun spiller for å pumpe sin egen attraction til deg, og ha tålmodighet med det mildt tilbakestående atferdsmønstret hennes ;P og gi henne det hun dypt innerst inne ser ut til å ville ha.

Tror du muligens kan ampe det opp til det ekstreme her, om du skulle ønske det. Altså være litt (og ikke nødvendigvis bare litt) douchebag. Disapproving. Negativ. Gjør som hun, flørt med andre jenter foran henne. OSV osv. Svar avvisende og surt. Himle med øynene og rist på huet om hun sier noe. Det kan virke feil å gjøre for de fleste av oss som er opplært til å være snill gutt (og som ikke ser meningen i et sånt drama-spill), men som du ser så liker hun at du gjør det. Vær en douchebag på overflaten men ha gode intensjoner.
Hun kommer til å bli glad for at du oppfører deg på en sånn måte som gjør at hun kan bli tiltrukket av deg.

Eller bare dump hele kjerringa om du ikke orker the hazzle. Men da kommer hun sikkert løpende da.. :P
Så da får du en mulighet til å trene viljestyrke.
Peace

FatBwoiii

urlm

Quote from: FatBoy on October 22, 2015, 09:53:47 AM
Urim.

Hun virker som hun "koster mer enn hun smaker" for å si det sånn, jeg hadde ikke giddi noe slikt opplegg, men alikevel er det interressant å legge merke til mønstrene i det du forteller, noe som muligens er vanskelig for deg som er midt oppi det og sikkert opplever det forvirrende.

Hun sier det jo også rett ut ved visse anledninger, "du må gjøre meg sjalu" og "du må være hard to get".
Det er dette hun responderer på, dette som gjør henne tiltrukket, og det kan hverken du eller hun gjøre så mye med I guess.
Det KAN være hun er ustabil og fucka, jeg vet ikke. Men det kan også være at det bare er sånn hun funker. Eller en kombo.

Som du ser, om du vil ha henne, må du være aktivt avvisende kan det se ut som. Da kommer hun til deg.
Om du nærmer deg så forsvinner hun.
Hun vil ha en fyr som er "kulere" enn henne, som hun kan overbevise igjen og igjen i en evig syklus. Med en gang du er overbevist, har hun fått bekreftelsen og er "mett". Vær en som ikke trenger henne.
En som er fri og gjør sin egen greie, som ikke er så tilgjengelig som du er pr nå. En som er like happy uten henne som med henne. En utfordring. Styrke. Egenrådighet i positiv forstand. Ikke alle damer liker romanse osv.

Så gjør det som du ser fungerer. Spille på hennes "attraction blueprint" som noen har kalt det. Jenter fungerer forskjellig, forskjellige attraction blueprints. Noen liker trygghet og romanse, noen liker utrygghet og douchebaggery. Liker som i responderer på. DVS mange kan bli logisk sett oppriktig opprørt av dramaet og si de ikke liker det og det er sant, men samtidig kan det med mange OGSÅ være sant at det er den eneste måten de kan føle attraction på. De to kan sameksistere, selvom hun sier hun ikke liker det, get it?
Frata henne bekreftelsen, og hun kommer løpende. Om du gidder, som sagt, dette virker slitsomt.
Legg dine egne planer , ikke hold av dager for henne. Hun blir frastøtt, ser du det?

Se på det som et slags spill hun spiller for å pumpe sin egen attraction til deg, og ha tålmodighet med det mildt tilbakestående atferdsmønstret hennes ;P og gi henne det hun dypt innerst inne ser ut til å ville ha.

Tror du muligens kan ampe det opp til det ekstreme her, om du skulle ønske det. Altså være litt (og ikke nødvendigvis bare litt) douchebag. Disapproving. Negativ. Gjør som hun, flørt med andre jenter foran henne. OSV osv. Svar avvisende og surt. Himle med øynene og rist på huet om hun sier noe. Det kan virke feil å gjøre for de fleste av oss som er opplært til å være snill gutt (og som ikke ser meningen i et sånt drama-spill), men som du ser så liker hun at du gjør det. Vær en douchebag på overflaten men ha gode intensjoner.
Hun kommer til å bli glad for at du oppfører deg på en sånn måte som gjør at hun kan bli tiltrukket av deg.

Eller bare dump hele kjerringa om du ikke orker the hazzle. Men da kommer hun sikkert løpende da.. :P
Så da får du en mulighet til å trene viljestyrke.
Peace

FatBwoiii

Ja jeg dumpet henne jo på fredag, men da ble hun helt gæren etter meg. Endte jo som sagt opp med å sove hos henne lørdag.

Nå tar hun kontakt hele tiden, og jeg får nesten dårlig samvittighet fordi jeg ikke gjør det samme.

Og når jeg skriver dette innser jeg at dette var nøyaktig det samme hun sa; at hun fikk dårlig samvittighet fordi jeg var så interessert, og at jeg bare burde ignorert henne fordi da hadde hun tatt kontakt.

Nå skjønner jeg egentlig veldig godt hvor hun var forrige uke: jeg tok rett og slett kontakt før hun "rakk det", og da fikk hun dårlig samvittighet og ble stresset av det.

Nå tar hun kontakt hele tiden, og jeg merker at det gjør meg litt stressa. I kveld for eksempel ringer hun plutselig fordi hun vil se meg (så henne sist på tirsdag, liksom), og jeg var ikke klar for eller gira på det i det hele tatt og virket kanskje litt usikker og avvisende.

Jeg vil fortsette å se henne, men hun kan liksom ikke forvente at jeg har lyst hver gang hun har det.

Jeg ringte henne aldri 2 dager etter at vi hadde sett hverandre for å møtes samme dag, så nå er hun mye verre enn det jeg var. Jeg følte jeg tok det ganske rolig, egentlig.

Føler jeg blower det nå ved å være for avvisende. Virker ikke som det finnes noe mellomting i dette forholdet!

Love

Kort vei fra veldig attraktiv til ikke så attraktiv..... Sier mye om at atferd kan heve eller senke verdi;)

piken

Du er ovenpå nå og er den som har kontrollen. Er du villig til å gi den fra deg litt før du tar den tilbake igjen så kan jo dette funke, men da må du faktisk få det til og trives med det. Selv om hun vil at du skal være avvisende og gjøre henne sjalu så funker vel ikke det in i evigheten, særlig hvis det gjør at hun blir masete for deg. Tenker du har en gyllen sjans til å komme over henne nå hvis du er lei, eller du kan teste noen runder frem og tilbake og se om du orker .. mye investering for noe som potensielt kan bli et veldig turbulent forhold though ...

urlm

Quote from: piken on October 23, 2015, 07:23:30 AM
Du er ovenpå nå og er den som har kontrollen. Er du villig til å gi den fra deg litt før du tar den tilbake igjen så kan jo dette funke, men da må du faktisk få det til og trives med det. Selv om hun vil at du skal være avvisende og gjøre henne sjalu så funker vel ikke det in i evigheten, særlig hvis det gjør at hun blir masete for deg. Tenker du har en gyllen sjans til å komme over henne nå hvis du er lei, eller du kan teste noen runder frem og tilbake og se om du orker .. mye investering for noe som potensielt kan bli et veldig turbulent forhold though ...

Du har noen gode poenger.

Jeg fant ikke noe god måte å si nei på i går uten at jeg følte hun skulle bli sur eller lei seg, så endte opp med å dra til henne.

Fikk hun i hvertfall til å komme og møte meg på halvveien, så jeg ikke følte meg helt som en adlydende hund som bare kommer når hun vil.

Da jeg var der sa hun at hun følte seg masete, og klagde på at jeg ikke tok noe initiativ.

Minte henne på at hun senest forrige uke sa jeg tok for mye initiativ og at jeg måtte begynne å ignorere henne. Først nektet hun for at hun hadde sagt dette, før hun sa at hun angret og sa hun aldri skulle sagt det. Men det interessante er jo at det var tilsynelatende nettopp det som gjorde hun for alvor interessert.

Hun går garantert lei om hun må ta initiativet hele tiden, så jeg burde nok ta initiativ snart. Men hun er så utrolig fullbooket hele tiden med fester og andre sosiale greier at jeg vegrer meg litt for spørre om hun er ledig til helgen. Vil ikke at hun skal ofre andre planer for meg, da føler jeg bare press.

Det er vel også kanskje litt av grunnen til at jeg er veldig usikker på dette forholdets fremtid, vi er totalt forskjellige når det kommer til aktivitetsnivå, jeg måtte jo forsvare at jeg ikke skal ut på lørdag, fordi hun vil ha meg med ut så jeg kan møte venninnene hennes som er på besøk.

Hun virker som om hun må gjøre noe hele tiden, og har et veldig stort nettverk, jeg trives best med å dra ut en gang i blant og ha et lite, men tett nettverk med likesinnede mennesker. Frykter rett og slett at hun kommer til å synes jeg er utrolig kjedelig så fort hun finner ut at jeg ikke er den mest utadvente typen, har jo vært kanskje 1000 ganger mer utadvent de siste 2 måneden enn jeg er til vanlig.

Orker ikke et forhold hvor jeg må forsvare at jeg som regel foretrekker å ta en rolig helg. Får jo ikke gjort noe som helst hverken av skole eller trening om jeg drar ut hele tiden.

Love

Quote from: urlm on October 23, 2015, 22:41:47 PM
Orker ikke et forhold hvor jeg må forsvare at jeg som regel foretrekker å ta en rolig helg. Får jo ikke gjort noe som helst hverken av skole eller trening om jeg drar ut hele tiden.

Les gjennom hele tråden din igjen og se hvordan du veksler mellom å ville ha henne og ikke. Og at det er når hun er overlegen du er mest keen....

Du virker også noe usikker på din egen verdi fordi du ikke er like utadvendt, og der må du jobbe med selvfølelsen din litt. Kan jo ta initiativ til litt roligere aktiviteter i stedet for byturer? Du har sikkert sånt som du liker å gjøre som du kunne ha invitert henne med på (dersom du for alvor vil ha henne i livet ditt).
Uansett så er det tydeligvis noe hun liker med deg, og det kan jo f.eks. være at du er litt annerledes enn de andre folka hun omgås....

Men det kan jo like gjerne være at du egentlig ikke vil være i et forhold og at du finner på grunner til at det ikke kommer til å funke;)

urlm

Quote from: Love on October 24, 2015, 08:43:56 AM
Quote from: urlm on October 23, 2015, 22:41:47 PM
Orker ikke et forhold hvor jeg må forsvare at jeg som regel foretrekker å ta en rolig helg. Får jo ikke gjort noe som helst hverken av skole eller trening om jeg drar ut hele tiden.

Les gjennom hele tråden din igjen og se hvordan du veksler mellom å ville ha henne og ikke. Og at det er når hun er overlegen du er mest keen....

Du virker også noe usikker på din egen verdi fordi du ikke er like utadvendt, og der må du jobbe med selvfølelsen din litt. Kan jo ta initiativ til litt roligere aktiviteter i stedet for byturer? Du har sikkert sånt som du liker å gjøre som du kunne ha invitert henne med på (dersom du for alvor vil ha henne i livet ditt).
Uansett så er det tydeligvis noe hun liker med deg, og det kan jo f.eks. være at du er litt annerledes enn de andre folka hun omgås....

Men det kan jo like gjerne være at du egentlig ikke vil være i et forhold og at du finner på grunner til at det ikke kommer til å funke;)

Har egentlig ikke for alvor begynt å kjenne på muligheten for et forhold med denne dama før nå i det siste. Tidligere har jeg bare vært distrahert av at hun har vært så vanskelig å "temme."

Nå driver hun og snakker om at alle venninnene hennes har lyst til å møte meg, og om ferieturer sammen, hun snakker som om vi er kjærester.

Jeg har egentlig ikke noe problem med "selvfølelsen", problemet er bare at hun er så ekstremt forskjellig fra meg, men hun vet det ikke.

Vet ikke om hun har blitt forelsket i den delen av meg hun har fått helt feil inntrykk av, eller den delen av meg som faktisk stemmer.

Hun er bare ikke "kjærestetypen" overhodet, og frykter at hun kanskje er litt "high maintenance". Hun er også veldig "bossy", utrolig selvsikker og rett og slett en kvinnelig "alphamale", det var jo faktisk hun som sjekket opp meg når vi møttes, og ledet an hele veien til senga.

Hun er liksom typen du ser for deg med en muskuløs mann med tatoveringer som elsker festing, fart og spenning, ikke en rolig person som meg. Hun er rett og slett en festejente.

Vet ikke om jeg bare finner på unnskyldninger nå fordi jeg aldri har vært i et forhold før og jeg ikke har snøring på hvordan man gjør disse greiene, men føler bare at jeg kommer til å slite med å holde følge med tempoet hennes.

skvulp

Denne tråden begynner å bli ganske gammel, men jeg ble fryktelig nysgjerrig på hvordan det gikk videre. Har TS en oppdatering?