Kommer ingen vei

Started by MaleOslo, September 03, 2016, 18:21:54 PM

Previous topic - Next topic

MaleOslo

Har gått på et titalls tinderdater, men er så lei av å begynne på nytt hele tiden. Får som regel bare en date Er jeg heldig får jeg to stk, men det har kanskje bare skjedd en gang i løpet av kanskje 15 dater(har sluttet å telle). Jeg fatter ikke hva jeg gjør galt.

Forrige date gikk jeg for kysset og hun var ikke vanskelig å be på det. Fikk også et avslutningskyss på slutten av daten, og hun sa hun var interessert i å treffes igjen. Hørte ingenting mer fra henne, og sendte melding til hun en uke senere hvor jeg takket for sist og lurte på når det passer å treffes igjen. Så fikk jeg svar at hun ikke føler noe for meg og at det er best at vi ikke treffes igjen. Hva ville dere svart her? Jeg har ikke svart enda.

Synes jentene er så utrolig kravstore. De forventer drømmeprinsen på første date. Man rekker ikke å vise hvem man er på bare noen få timer. Så hvis man er seriøs og vil ha noe med det motsatte kjønn å gjøre hvorfor ikke gi folk en ordentlig sjanse? Synes det å få en kjæreste eller noe i nærheten av en kjæreste er veldig vanskelig, og det er veldig tøft å manne seg opp og begynne på nytt hele tiden.

Utrolig mye falske damer der ute også. Man tror daten har gått bra. Vi avtaler å møtes igjen, og så plutselig ser jeg at jeg er slettet av dem på appen.

bareAre

Du er ikke alene om å føle det slik, historiene du nevner er helt vanlig. Må huske på at jenter har veldig mange å velge mellom (matcher mange) og derfor blir man naturligvis mer kresne og tenker at de alltid kan gjøre det bedre hvis det er enkelte ting som ikke matcher. Det er litt ulempen med jenter som er på Tinder, det er alltid en villig kar bak neste svipe :) Derfor syns jeg det nesten er enklere å finne noen på byen som kanskje ikke bruker appen så mye.

"Man rekker ikke å vise hvem man er på bare noen få timer"

Nei, men hvor skal man sette grensen? Personlig vet jeg stort sett om jeg er keen etter 5-10 minutter, men da er det mer på det fysiske plan. For at det skal dukke opp føelser er nok bare noen timer ikke nok, men de fleste jenter er nok bare ikke tålmodige nok dessverre. Så da må man bare akseptere at det er sånn.

3 tips (som muligens virker kontraproduktivt, det gjorde det for meg!):

1. Et tips jeg har fått er å gjøre datene kortere. Det kan være litt vanskelig når det er god stemning og føler at man kunne snakket i timesvis med denne jenta, men du får så mer igjen for det ved at spenningen blir bevart.

2. Det andre er å forsøke å få med hjem - hver gang - selv om hun skal tidlig opp etc. Selv om hun sier nei, så øker spenningen. Avtal datene litt tidligere på kvelden. Dette er min største tabbe, jeg har alltid tenkt jeg skulle være gentleman og ikke pushe, men det blir man som oftest "straffet" for. I beste fall får hun følelser, i verste fall får du sex :)

3. Ikke si alt. Innenfor sjekking lærer man å følge opp det jenta sier, med en gang hun f.eks. sier at hun har vært en plass du også har vært. Spar det til senere og lytt. Ikke fortell livshistorien din, fokuset er på å ha det gøy å skape spenning. Ikke vis for mye interesse.

piken

Jeg er den jenta du møter på Tinder. Som takker nei til å møte de fleste, er dårlig på å svare og de få jeg faktisk møter blir det som regel bare en date med. De jeg har møtt har jeg hatt masse til felles med og datene har vært hyggelige. Men det som har manglet har vært: spenning. Mange av guttene jeg har møtt hadde jeg kanskje blitt keen på i en annen setting; hvis jeg hadde møtt de på fjellet, på treningssenteret eller på byen. Men med en gang man treffes via Tinder så er settingen så "vurderende" - det hele er lagt opp til at man skal vurdere hverandre for om man skal på en andre date. Kall meg gjerne gammeldags eller en romantiker - men Tinder-settingen gjør at spenningen blir borte for min del, og jeg sjeldent takker ja til date nr 2. I tillegg er det så mange man kan matche med på Tinder at det er lett som jente å tenke at det finnes noe bedre rundt neste sving..

Så hva kan du som gutt gjøre noe med dette? Jeg synes tipsene til BareAre er fine. Spesielt det med korte dater. Jenta må føle at hun ikke fikk vite nok om deg på første date, slik at hun er villig til å ta en ny. I tillegg tror jeg det å være litt utilgjengelig/opptatt er mye mer attraktivt enn jenter noen ganger vil innrømme.

bareAre

Syns det med mangle på spenning er litt rart. For hvis det er det, så bør man jo egentlig takke ja til nye dater og faktisk prøve seg ut sammen i ulike settinger (som du nevner) :) Jeg har vært på date med jenter som egentlig har virket litt kjedelig, men i mangel på dater har jeg valgt å ta med på en ny date i annen setting og plutselig har "alt" stemt. Det skal mye til at man er på topp på hver date og det å f.eks. ta en kaffe skal det ta noe til at man får frem den beste kjemien. Dermed går man glipp av folk man kanskje objektiv sett liker pga jobb/utdanning/felles interesser, bare fordi man er uheldig den ene dagen. Men hvis det både er spenning OG ikke fin nok/dårlig kjemi, så skjønner jeg det bedre.. Men kanskje noe jenter også har noe å lære her.. gi det litt tid :)

Husker jeg datet ei jente nylig og jeg tror nesten hun følte litt skam når hun sa ifra at hun ikke fikk sommerfuglene hun ville ha. Jeg så på henne at hun følte at hun hadde forledet meg. Hun hadde hatt sommerfugler på første møtet, men så ventet hun lenge før hun valgte å "slå opp". Det hun ikke skjønte var at jeg respekterte henne enormt for å gi det en sjangse. Hun likte meg og ville virkelig at det skulle virke. Jeg stakk bare med en gang hun slo opp, helt udramatisk og no hard feelings.

piken

Quote from: bareAre on September 03, 2016, 22:18:43 PM
Syns det med mangle på spenning er litt rart. For hvis det er det, så bør man jo egentlig takke ja til nye dater og faktisk prøve seg ut sammen i ulike settinger (som du nevner) :) Jeg har vært på date med jenter som egentlig har virket litt kjedelig, men i mangel på dater har jeg valgt å ta med på en ny date i annen setting og plutselig har "alt" stemt. Det skal mye til at man er på topp på hver date og det å f.eks. ta en kaffe skal det ta noe til at man får frem den beste kjemien. Dermed går man glipp av folk man kanskje objektiv sett liker pga jobb/utdanning/felles interesser, bare fordi man er uheldig den ene dagen. Men hvis det både er spenning OG ikke fin nok/dårlig kjemi, så skjønner jeg det bedre.. Men kanskje noe jenter også har noe å lære her.. gi det litt tid :)



Jeg forstår at det virker rart. Men for jenter som har mye tilbud så er det lett å ikke gå videre hvis spenningen ikke er der. Du sier du har takket ja til date i mangel på andre dater. Greia er at på Tinder, så har (attraktive) jenter sjeldent "mangel på tilbud". See? Men jeg har faktisk ved en anledning gitt en fyr en andre sjans fordi han "på papiret" virka sjukt ålreit (null spenning første gang), og spenningen tok seg faktisk opp ved andre treff. Årsaken til at jeg valgte å treffe han en andre gang var rett og slett fordi da fikk jeg mulighet til å gjøre noe jeg lenge hadde hatt lyst til å gjøre (en aktivitet som ikke er så lett tilgjengelig hvis man ikke har prøvd det før og ikke kjenner noen som driver med det). Aktiviteten i seg selv gav spenning i tillegg til at jeg ble imponert av hvordan han mestret det og gav meg opplæring. Pga avstand så funket det dessverre ikke, hvis ikke hadde vi nok blitt sammen faktisk. Så stalltipset er å ha en skikkelig kul interesse som man kan ta med jenter på for å imponere ;)

MaleOslo

Quote from: bareAre on September 03, 2016, 19:34:42 PM
Du er ikke alene om å føle det slik, historiene du nevner er helt vanlig. Må huske på at jenter har veldig mange å velge mellom (matcher mange) og derfor blir man naturligvis mer kresne og tenker at de alltid kan gjøre det bedre hvis det er enkelte ting som ikke matcher. Det er litt ulempen med jenter som er på Tinder, det er alltid en villig kar bak neste svipe :) Derfor syns jeg det nesten er enklere å finne noen på byen som kanskje ikke bruker appen så mye.

Hun forrige her innrømte at hun hadde veldig liten erfaring med gutter og at hun ofte var sett på som den stygge vennina. Så jeg tviler på at hun egentlig er så veldig ettertraktet. Hun kom også ganske langt for å treffe meg(et par timer), så det er rart at hun bruker såpass med reisevei for å bare kaste meg vekk etter et møte.

Quote from: bareAre on September 03, 2016, 19:34:42 PM"Man rekker ikke å vise hvem man er på bare noen få timer"

Nei, men hvor skal man sette grensen? Personlig vet jeg stort sett om jeg er keen etter 5-10 minutter, men da er det mer på det fysiske plan. For at det skal dukke opp føelser er nok bare noen timer ikke nok, men de fleste jenter er nok bare ikke tålmodige nok dessverre. Så da må man bare akseptere at det er sånn.

Jeg sliter litt med å akseptere at jenter kan være så kalde. Man bør gi folk en sjanse i flere settinger før man tar en avgjørelse.

Quote from: bareAre on September 03, 2016, 19:34:42 PM3 tips (som muligens virker kontraproduktivt, det gjorde det for meg!):

1. Et tips jeg har fått er å gjøre datene kortere. Det kan være litt vanskelig når det er god stemning og føler at man kunne snakket i timesvis med denne jenta, men du får så mer igjen for det ved at spenningen blir bevart.

2. Det andre er å forsøke å få med hjem - hver gang - selv om hun skal tidlig opp etc. Selv om hun sier nei, så øker spenningen. Avtal datene litt tidligere på kvelden. Dette er min største tabbe, jeg har alltid tenkt jeg skulle være gentleman og ikke pushe, men det blir man som oftest "straffet" for. I beste fall får hun følelser, i verste fall får du sex :)

3. Ikke si alt. Innenfor sjekking lærer man å følge opp det jenta sier, med en gang hun f.eks. sier at hun har vært en plass du også har vært. Spar det til senere og lytt. Ikke fortell livshistorien din, fokuset er på å ha det gøy å skape spenning. Ikke vis for mye interesse.

1. Hvis jeg gjør datene kortere har jeg på følelsen av at hun i hvertfall ikke vil møte meg igjen. Siden de ofte har reist et stykke, eller så har jeg reist et stykke for å møtes. Men det kan jo være noe jeg kan tenke på i fremtiden.

2. Det med å ta med hjem så er dette noe jeg har gjort. Har hatt noen dater i det siste hvor de har ligget over, og det har blitt seksuell og fysisk aktivitet. Men allikevel får jeg mye av samme responsen som ved dater hvor dette ikke har skjedd. Dvs vi avtaler der og da at vi møtes igjen en gang fordi det var hyggelig, men det skjer ikke. Enten slutter dem å svare eller så sletter de meg. Eller at de sier rett ut at vi ikke bør treffes igjen på melding. 

3. Det er et godt poeng. Å ikke si alt. Samtidig føler jeg at hvis jeg holder igjen for mye på ting, så blir det bare pinlig stillhet og lite å snakke om. Eller enveiskommunikasjon der kun hun snakker og jeg sitter der bare og ser dum ut og hører på. Spesielt flaut hvis det er folk rundt på en cafe.

MaleOslo

Quote from: piken on September 03, 2016, 21:02:59 PM
Mange av guttene jeg har møtt hadde jeg kanskje blitt keen på i en annen setting; hvis jeg hadde møtt de på fjellet, på treningssenteret eller på byen. Men med en gang man treffes via Tinder så er settingen så "vurderende" - det hele er lagt opp til at man skal vurdere hverandre for om man skal på en andre date. Kall meg gjerne gammeldags eller en romantiker - men Tinder-settingen gjør at spenningen blir borte for min del, og jeg sjeldent takker ja til date nr 2. I tillegg er det så mange man kan matche med på Tinder at det er lett som jente å tenke at det finnes noe bedre rundt neste sving..

Enig i at det kan bli litt mye vurdering. Og at et cafebesøk kan bli litt for kjedelig. Man bør finne på noe å gjøre sammen. Men når man har sagt seg villig til å gå på en date, så bør jo begge parter være positivt innstilt til at det kan bli noe mer. Og være mer tålmodige med hverandre. Prøve å bli kjent. Hvis man finner på noe å gjøre sammen kan det fort tolkes at man er sammen kun pga aktiviteten og ikke pga at man skal bli kjent.

MaleOslo

Quote from: piken on September 03, 2016, 22:35:04 PM


Årsaken til at jeg valgte å treffe han en andre gang var rett og slett fordi da fikk jeg mulighet til å gjøre noe jeg lenge hadde hatt lyst til å gjøre (en aktivitet som ikke er så lett tilgjengelig hvis man ikke har prøvd det før og ikke kjenner noen som driver med det). Aktiviteten i seg selv gav spenning i tillegg til at jeg ble imponert av hvordan han mestret det og gav meg opplæring. Pga avstand så funket det dessverre ikke, hvis ikke hadde vi nok blitt sammen faktisk. Så stalltipset er å ha en skikkelig kul interesse som man kan ta med jenter på for å imponere ;)

Du blir sammen med en fyr pga en interesse, men egentlig ikke pga personen? Hva slags interesse var dette som var så ekstremt interessant?

piken

Quote from: MaleOslo on September 04, 2016, 10:29:57 AM

Du blir sammen med en fyr pga en interesse, men egentlig ikke pga personen? Hva slags interesse var dette som var så ekstremt interessant?

Vi ble ikke sammen (men det kunne skjedd). Og nei, ikke pga interessen. Jeg møtte han jo for første date fordi han virket ålreit, men jeg kjente ingen spenning da. Og da ble det at han drev med "xx" noe som gjorde det interessant å gå på date nr 2. Jeg hater å gå på date, og stiller store krav til mannfolk, så det at han drev med noe som var interessant gjorde at jeg ikke følte at jeg kastet bort tid ved å møte han igjen - var han ikke noe å samle på så hadde jeg nå ihvertfall fått testet noe nytt. Så grunnen til at jeg møtte han igjen var selve interessen, men når jeg fikk mer tid med han så ble vi bedre kjent og han klarte å sjarmere meg. Poenget da er ikke hva interessen var, men at man kan bruke en aktivitet/interesse til å ufarliggjøre det å gå på date, mindre fokus og press på at man skal vurdere hverandre (noe jeg synes er stress) og man kan gjøre noe artig slik at hvis man ikke liker hverandre så har man ihvertfall kanskje prøvd noe nytt eller hatt det gøy.

Nå mener jeg ikke at du skal prøve å finne noe dritinteressant å holde på med for å få jenter på kroken. Min historie er jo bare et eksempler, og det er alltid mange variabler i spill her. Men poenget er at dersom man sliter med å skape spenning på første treff, så kan det å bruke virkemidler for å gjøre andre treff attraktivt være en god idè. For selv om du mener at alle som dater burde være tålmodige og skjønne at det tar tid å bygge attraksjon, så fungerer det dessverre ikke sånn i praksis. Vi jenter må ofte ha en følelse for å orke å møtes igjen, det holder liksom ikke at fyren objektivt sett er en catch...

Kjetil GV

#9
Quote from: MaleOslo on September 04, 2016, 10:28:10 AM
Enig i at det kan bli litt mye vurdering. Og at et cafebesøk kan bli litt for kjedelig. Man bør finne på noe å gjøre sammen. Men når man har sagt seg villig til å gå på en date, så bør jo begge parter være positivt innstilt til at det kan bli noe mer. Og være mer tålmodige med hverandre. Prøve å bli kjent. Hvis man finner på noe å gjøre sammen kan det fort tolkes at man er sammen kun pga aktiviteten og ikke pga at man skal bli kjent.

Et cafe besøk er ikke kjedelig i seg selv.

Det er mangelen på spenningen mellom dere som kan bli kjedelig. Så lenge man er flink til å skape personlig spenning (seksuell spenning) så kan du nesten gjøre hva som helst uten at en date blir kjedelig.

Det som står i de andres svar om "sommerfugler i magen" osv som avgjørende faktor for om man møtes igjen. Kan oversettes til spenning. Ingen spenning --> ingen sommerfugler.

Jenter er følelsesstyrte, mens gutter er mer logisk styrte. Så det har ikke noe med at det er dårlig gjort at hun ikke gir deg en sjangs til, det har magefølelsen bestemt.

Hun har sett(følt) det hun trenger å se ved å henge med deg en gang, og er ikke sommerfuglene der da, så vil de sannsynligvis ikke oppstå siden, og du vil derfor sjelden få en mulighet til.

Og jeg tror også å ha det mindsettet at hun på en måte skylder deg litt å prøve å bli kjent ikke er bra for overfloden din, og i hvert fall ikke hvis hun merker at du føler det. Det er heller ikke etter min mening veldig realistisk. (Det bygger også litt på forestillingen om en såkalt "relationship ladder" hvor den klassiske forventningen er en trinnvis prosess fra første møte og mot et monogamt ekslusivt forhold. Hvor et monogamt eksklusivt forhold er den eneste relasjonen som er aktuell. I virkeligheten, så kan den du møter bli alt fra en du treffer en gang, til en venn du ikke har sex med, til en pulevenn, eller kjæreste. Og alle andre mellomting eller interessante kombinasjoner).

En date er ikke nødvendigvis et møte hvor man prøver å bli sammen, eller har en forventning om å bli sammen eller at noe skal skje, men det er et møte hvor man er ÅPEN og hvor man legger til rette for at noe kan skje.

Så vil man raskt se om man har kjemi(som i at man klikker sammen) og om det oppstår(eller du bevisst lager) spenning. Dersom det gjør det, så er det større mulighet for at jenta vil møte deg igjen.

Og selvsagt er det hundrevis av andre ting som kan ødelegge for deg, som har både med henne å gjøre som er utenfor din kontroll, eller oppførselen din å gjøre, som du har mulighet til å gjøre noe med.




Coaching: [email]kjetil@godevibber.no[/email]

Love

Enig med Måka her. Du prøver nok litt for hardt. Ingen MÅ treffes, eller treffes igjen, eller ha sex, eller gifte seg, eller bli sammen...
Folk treffes fordi de har lyst, det er gøy, de liker den andre osv.
Har du det gøy så har ofte andre det gøy rundt deg.
For mye press på å lykkes gjør at du oppleves som stressa, eller for intens, eller anstrengt.
Hva med å heller kjøre litt daygame? Tørre å tulle litt med folk på åpen gate, smile, være sjarmerende og morsom. Pushe deg selv til å bare ha det gøy med å kontakte damer uten at det må bli no mer?

MaleOslo

Jeg pratet med en kompis om dette, og han mente jeg kanskje var for mye på på første date. Han hadde ikke eskalert eller prøvd seg på noen ting på første date og fikk likevel flere dates med jenta senere hvor det på kanskje 3,4,5-date begynte å skje ting.

Hvorfor får man høre at man må eskalere fysisk på første date når det ikke har noen effekt? Her har jeg presset meg selv til å gjøre slike ting som ikke har betalt seg uansett. Bør jeg legge om igjen stilen til å være mer avventende på første date? Har fått høre fra sjekkeeksperter fra sider som dette at selvom tonen er god så hjelper det ikke. Man havner i vennefella hvis man ikke eskalerer fysisk tidlig. Bare tull altså?

Og jeg har fremdeles ikke svart denne jenta enda som jeg snakket om i denne tråden. Er det noe jeg kan skrive i meldingen som kan få henne på andre tanker tror dere?

Har også en på tinder som jeg har pratet med siden i sommer, men hun har to ganger avbrutt en avtale om date fordi noe viktigere dukket opp. Hun bor også et stykke unna. Er dette noe poeng å fortsette å jakte på synes dere? Hun virker interessert, men utifra hva hun skriver så har hun en stram timeplan.

vinteRR

Tror kanskje det kan være noe fundamentalt galt her i din egen-følelse eller innstilling. Jeg ser du skriver "få kyss" og "få date". Det kan være at å flytte fokus fra å "få" flere dates, kyss etc. til om det faktisk er kjemi vil gjøre deg mer tilstedeværende på daten?

Dersom du flytter fokus fra å utelukkende hooke til om hun lever opp til dine krav/preferanser og OM det er kjemi vil hun føle at du er interessert i -henne- for henne. Ikke at det ikke er så farlig med hvordan hun er...

my 2 cents

MaleOslo

Quote from: vinteRR on September 08, 2016, 17:09:59 PM
Tror kanskje det kan være noe fundamentalt galt her i din egen-følelse eller innstilling. Jeg ser du skriver "få kyss" og "få date". Det kan være at å flytte fokus fra å "få" flere dates, kyss etc. til om det faktisk er kjemi vil gjøre deg mer tilstedeværende på daten?

Dersom du flytter fokus fra å utelukkende hooke til om hun lever opp til dine krav/preferanser og OM det er kjemi vil hun føle at du er interessert i -henne- for henne. Ikke at det ikke er så farlig med hvordan hun er...

my 2 cents

Det kan ha noe å gjøre med samfunnets krav mot å ha dame. At man blir påvirket av det.

Men hovedpoenget mitt er at selvom kjemien er god så blir det ikke noe mer. Og ting må da ikke være 100 % perfekt heller. Det er ingen som har perfekt kjemi.

piken

Quote from: MaleOslo on September 08, 2016, 17:39:02 PM
Quote from: vinteRR on September 08, 2016, 17:09:59 PM
Tror kanskje det kan være noe fundamentalt galt her i din egen-følelse eller innstilling. Jeg ser du skriver "få kyss" og "få date". Det kan være at å flytte fokus fra å "få" flere dates, kyss etc. til om det faktisk er kjemi vil gjøre deg mer tilstedeværende på daten?

Dersom du flytter fokus fra å utelukkende hooke til om hun lever opp til dine krav/preferanser og OM det er kjemi vil hun føle at du er interessert i -henne- for henne. Ikke at det ikke er så farlig med hvordan hun er...

my 2 cents

Det kan ha noe å gjøre med samfunnets krav mot å ha dame. At man blir påvirket av det.

Men hovedpoenget mitt er at selvom kjemien er god så blir det ikke noe mer. Og ting må da ikke være 100 % perfekt heller. Det er ingen som har perfekt kjemi.

Hva skjer her, MaleOslo? Mulig jeg tolker feil, men jeg tolker det som om du skylder på utenforstående faktorer for at du ikke lykkes. Hva med å fokusere på det du kan kontrollere? Tipsene til vinteRR er gode! Jeg ville likt å gå på date med en fyr med en slik instilling :)