Tips til bøker/youtube-kanaler om sjekking

Started by Thomass, May 16, 2018, 23:29:47 PM

Previous topic - Next topic

Thomass

Hei

Jeg har lest sjekkeskolen boka og forumet her, men lurer på om noen har tips til andre bøker, youtube-kanaler eller lignende som baserer sjekketeorien sin på litt det samme som Gode Vibber. Ting som Gode Vibber gjengen har blitt inspirert av feks ????

Thomas

Mister


fri90

Går dere ut jevnlig? Hvis nei, fokuser på det først, :)


Kjetil GV

#4
Quote from: fri90 on May 21, 2018, 20:32:26 PM
Går dere ut jevnlig? Hvis nei, fokuser på det først, :)

Helt enig!

Mer SJEKKEteori er en blindgate.

Du trenger ikke mer sjekketeori en teorien du får i sjekkeskole boka til GV. (Kan være enig at du kanskje kan trenge noe for å forstå dybden av konseptene i boka, men det bør komme når du står fast i praktiseringen)

80-90% av sjekking skal være praksis, mens 10-20% teori.

Prøv heller å connecte med noen på forumet som går ut, og allerhelst noen som har tatt bootcamp og har en del erfaring.

Hvordan du sier hei.

Hvordan du smiler.

Hvor lenge du holder øyekontakt osv

Kan du bare finne ut med eksperimentering ute på byen eller modellering av noen som kan det.

Alt handler om innergamet dit og hvordan det syntes i outergamet ditt (IMHOT)

Gå ut mye for å bli herdet, og mindre reaktiv

Bli vant til å ta handling og bli mer proaktiv

Evt meld deg på Mastermind. Da blir du med på møte (live/skype) med erfarne sjekkere og Andreas GV hvor du kan se og høre hvordan ting skal gjøres.


Coaching: [email]kjetil@godevibber.no[/email]

Kjetil GV

Quote from: Gillie on May 21, 2018, 21:15:55 PM
http://www.0330.no/2017/04/de-10-beste-selvutviklingsbkene-jeg-har.html#.WwMav0kh2Uk

De fleste bøkene her omhandler ikke sjekking direkte.

Men de har stor verdi for å kunne utvikle deg til å bli en mann med naturlig IMHOT

Andre gode bøker:
-Six pillars of selfesteem
-No more Mr.Nice Guy
Coaching: [email]kjetil@godevibber.no[/email]

Mister

-Dette var tips til trådstarter om hvilke youtubevideoer som gir inspirasjon. Mange som lever av dette og reiser verden rundt med kamera. Verdt å få med seg ved siden av bøker,,og absolutt ingen blindgate,,
-Ja vet det er praktisk som teller,, praktiserer hver dag,, idet jeg går ut av døra

Kjetil GV

#7
Quote from: Mister on May 21, 2018, 23:04:25 PM
-Dette var tips til trådstarter om hvilke youtubevideoer som gir inspirasjon. Mange som lever av dette og reiser verden rundt med kamera. Verdt å få med seg ved siden av bøker,,og absolutt ingen blindgate,,
-Ja vet det er praktisk som teller,, praktiserer hver dag,, idet jeg går ut av døra

Det var litt unyansert sagt av meg.

Har såklart duppet tåa  innom x-antall videoer og teorier. Og ja, det er mye som kan gi inspirasjon og er ikke alltid en blindgate.

Men dersom man ikke klarer å sortere selv så kan man fort kaste bort mye tid på mye rart, som også er ukalibrert etter norske forhold.

For å gå veien til å tenke at sjekking er noe rart og masse teknikker til å oppdage at man bare trenger å være seg selv og si "Hei" kan bli lang om man ikke sorterer riktig.

Det beste for min læring(ved siden av å gå ut) har vært å hovedsaklig følge GV, og diskutere det med folk som hovedsaklig forholder seg til GV.

Så har jeg hentet inspirasjon fra andre kilder for å få et mer nyansert bilde på det det snakkes om i GV teorien når det har trengs.

Men jeg tror alikevel veien hadde vært kortere for meg om jeg KUN hadde forholdt meg til selvutvikling og kun GV sjekketeori.
Coaching: [email]kjetil@godevibber.no[/email]

Thomass

Takk for svar.

Mye bra inspirasjon her. Og en fin diskusjonen om teori vs praksis ;)

Noen som har lest boka eller sjekket youtube-kanalen til Corey Wayne, og i tilfelle hva synes dere?

Thomas

Endre GV

QuoteNoen som har lest boka eller sjekket youtube-kanalen til Corey Wayne

Nei :)

Nevner som en kommentar at vi i GV ikke er fan av sjekketeorier som tar i bruk manipulering og valideringsbehov.

Thomass

Hei Endre. Det er jeg enig i og støtter. Også derfor jeg spør innledningsvis etter ting som dere i GV har basert deres teorier på  :)
Jeg forstår at man må praktisere for å bli bedre, men jeg er fortsatt nysgjerrig på hva GV har blitt/blir inspirert av.

Andreas GV

Tok en rask kikk på han Corey Wayne karen, og må innrømme at han virka jævlig klein. Absolutt ikke en fyr jeg ville modellert.

GV-metoden er utviklet over mange år (17) med prøving og feiling, og fremdeles hender det at jeg oppdager nye ting, men grunnteorien har vært den samme de siste 7 årene. Jeg har testet veldig mye rart, alt fra Speed Seduction (anbefales ikke) til BadBoy Method (anbefales heller ikke).

Hvis jeg skal pinpointe hvor jeg har hentet mest inspirasjon fra så er det disse: Juggler, Mystery, David D, Tyler D, Ijjjji, Razorjack, Brent, Zan, Hypnotica.

Jeg skylder de gutta jeg nevner over masse. De brøyta jo vei og lærte bort mye som var helt nytt for de fleste når det kom. Men hvis det er lov å være skamløs så føler jeg at GV-teorien er mer on point, anvendelig og komplett enn all teori jeg har lært andre steder, fordi vi har satt det sammen til et helhetlig system og forenklet all teorien etter ett prinsipp: Hva ser ut til, gjennom erfaring, å funke for de fleste gutter, i de fleste situasjoner, med de fleste jenter?

Thomass

Takk Andreas  :)

Enig i at Corey Wayne virker veldig klein på Youtube, men har begynt å lese boka hans og han har en del bra ting å komme med. Ikke bare i forhold til sjekke-delen, men også hvordan å kommunisere med jenter når man er i et forhold.

henrik610

#13
QuoteTok en rask kikk på han Corey Wayne karen, og må innrømme at han virka jævlig klein. Absolutt ikke en fyr jeg ville modellert.

Er vell veldig arrogant o si sånn etter å ha "tatt en rask kikk" på noen som drevet med dette lenger enn dere og hatt suksess over hele verden med sin bok og har over 250k prenumeranter på Youtube etc? Kanskje du burde lese hans greier før du anbefaler folk å ikke lese det? Hvis man som dere jobber med dette så burde man vell være åpen for hva mer suksessrike forfattere skriver?

Personlig liker jeg faktisk hva Corey Wayne skriver, han har veldig mange gode poeng, spes hvordan forhold bør fungere. Kanskje han ikke skriver så mye om sjekking - men han har god peiling på mann vs kvinne ur et biologisk perspektiv og hvordan jenter vill at en mann skal være i et forhold. Det han skriver har hjelpt meg masse i forhold. Anbefaller hans bok "3% man" som finnes gratis der ute. 

Det jeg liker med han er at han ber menn å fokusere på seg selv og det å få et bra liv slik at jenter har lyst å henge med deg og hvordan man får dem at jakte etter en. Dette føler i hvert fall jeg er hva som er mest verdt i lengden og er ikke noe waste of time

Andreas GV

Skrev bare at han virka klein og at jeg personlig ikke ville modellert han (prøvd å etterligne kroppsspråk, talemåte osv). Kan godt hende han skriver bra ting.