Veien mot sterkere baseløft og en fittere kropp

Started by ssxforever, January 09, 2019, 23:48:22 pm

Previous topic - Next topic

ssxforever

Oppretter denne tråden for å faktisk klare de målene jeg har satt meg har jeg tenkt å oppdatere maksløftene i de tre ulike baseøvelsene markløft, knebøy, og benkpress på en kontinuerlig basis.

Rekordene mine som følger:

Benkpress: 92,5 kg
Knebøy: 145 kg
Markløft: 190 kg
Løftene avviker nok litt fra dette i dag pga. for lite trening siste par månedene.

Målet for sommeren er henholdvis 105, 155 og 200 i disse tre.

Skal også ned i fettprosent, tenker å poste et bilde i juni dersom forumet tillater dette.

Har holdt på med av-og-på trening i flere år, men nå er det slutt på tull :D

ssxforever

Kommer med oppdatering uansett om noen leser den eller ei.

Jeg er på god vei i benken. Tror jeg makser minst 95 nå. Knebøy har jeg en del å gå på, ligger vel på rundt 120. I markløft tror jeg at jeg har rundt 170 inne.

ssxforever

Rundt 180 i mark nå, benken er det dårligere med. Tok bare 90 kg nå forleden, må ikke droppe treningen.. Men benken havner på 3. plass over prioriteringer, har ikke så mye interesse for benken egentlig. Men må opprettholde løftet overfor meg selv, no pun intended :P

Knebøy derimot ligger jeg laaangt foran planene, er helt sikker på at jeg skal klare målene der..

Endre GV

Gjør ikke noe å nedprioritere benken litt.
Skal så lite til for å få dårlig holdning av benk.


ssxforever

Quote from: Endre GV on March 23, 2019, 13:28:10 pm
Gjør ikke noe å nedprioritere benken litt.
Skal så lite til for å få dårlig holdning av benk.


Det er nok noe i det ja, sliter litt med dårlig holdning også.. Men trener øvre del av rygg mer enn før også, så det hjelper nok noe, i tillegg til at jeg tøyer litt også.

ssxforever

Update:

Benkpress: 100 kg
Knebøy: 150 kg
Markløft: 185-ish, har ikke makset på lenge

Ser ut til at benkpress og knebøy skal gå fint å nå målene i. Markløft er det verre med kanskje..

Endre GV

Om du allerede har litt dårlig holdning ville jeg skydd benken til den dårlige holdningen er borte. Da ville jeg ha fortsatt med benk. Dårlig holdning kommer mest av stram/sterk muskulatur på forsiden, og lite av svak muskulatur på baksiden (ryggen).