Frilufts klær. Trenger hjelp

Started by general, December 24, 2018, 16:04:32 PM

Previous topic - Next topic

general

Hei jeg er ny på forumet her :) veldig mye bra lesning !

En av mine hovedinteresser er teltturer og det å være ute
Jeg har hund og mange av datene mine fra tinder og jenter jeg har møtt på byen har jeg hatt med meg på en luftetur med hunden med gode resultater.
Føler jeg får ut litt av den personlige spenningen og ved og gp.  Dette har forsåvidt alltid gått bra
Men etterhvert som jeg tar stegene og prøver bevisst ppå og få med mere attraktive jenter. Nå ser jeg ut som fyr som har gjort innbrudd på ett millitær utsalg ???? Hvilken klesstil har  kjekke gutter på seg ute i naturen ? Er dunjakke med god passform fyfy ?


Takker for svar folkens dere er helt konge :D

Kjetil GV

#1
Quote from: general on December 24, 2018, 16:04:32 PM
En av mine hovedinteresser er teltturer og det å være ute
Jeg har hund og mange av datene mine fra tinder og jenter jeg har møtt på byen har jeg hatt med meg på en luftetur med hunden med gode resultater.  Føler jeg får ut litt av den personlige spenningen og ved og gå. 

Jeg tenker at det i utgangspunktet er en dårlig idè å kjøre så hardt på å ta med jentene på tur. En gåtur med hunden kan være fint, men det er jo snakk om en kort tur. Og på en slik tur kan du gå i vanlige klær med bra passform.

Å gå tur er litt kjæresteramme, så derfor det ikke er anbefalt om det ikke er kjæreste du vil ha. Dersom du åpenbart er en player og eller (sub)kommuniserer at du ikke er kjærestetype så tenker jeg at dette ikke er så farlig hvis du ikke ser etter kjæreste men alikvel vil gå tur.

Noen jenter syntes kanskje det er mindre sosial spenning ved å gå en tur enn å sitte ovenfor hverandre når man møtes.. Så da er kanskje det å gå litt rundt før man finner et kaffested en fin måte å bli litt kjent på og bryte isen. Men husk at spenning er positivt, så du ønsker jo å ha dette tilstede i løpet på daten din.

Når man reiser på en lengre tur (som varer litt tid) sammen så legger dette et større press på jenta og er veldig kjærstete. Grunnen til at lange turer ikke anbefales i startfasen når man dater er at jenta ikke kan stikke av dersom ting er kleint, så det er en større investering for henne, og vanskeligere å si ja til. Det er også en større investering i tid og krefter fra din side, noe som subkommuniserer at hun er viktig for deg, og dermed kan vise for mye interesse.

Generelt er det ikke krise at ting er litt kjærstete dersom du vil ha kjæreste, det er bare viktig at hun ikke får inntrykket at du allerede er overbevist om at hun er bra nok og prøver å få henne til å bli kjæreste eller investerer for mye i henne for tidlig. Det er turn off.

En date bør jo ikke være "vi prøver å se om vi kan bli kjærester", men "vi henger sammen, og ser om vi får lyst til å henge sammen en gang til, og en gang til etter det" osv..

Quote from: general on December 24, 2018, 16:04:32 PM
Dette har forsåvidt alltid gått bra. Men etterhvert som jeg tar stegene og prøver bevisst på og få med mere attraktive jenter. Nå ser jeg ut som fyr som har gjort innbrudd på ett millitær utsalg ???? Hvilken klesstil har  kjekke gutter på seg ute i naturen ? Er dunjakke med god passform fyfy ?

Jeg tenker at dette er litt feil fokus. Både sjekkemessig, og spesielt hvis du ikke har godt med penger.

Bra klesstil er viktig, men det viktigere at du er ureaktiv og proaktiv. At du legger opp datene på en måte som gjør det lett å skape tiltrekning. Det å vise frem at du er glad i tur er ikke like viktig. Du trenger jo ikke reise på tur, og kan formidle dette med prat, og få personlig verdi for henne ut av det og samtidig gå i vanlige varme klær med god passform.

Selv om vi ikke anbefaler tur av grunnene over, kan det godt hende at du får til turdater på en bra måte og at dette kanskje er måten å date på for deg, så lenge du er klar over hva du kommuniserer med det, og kalibrerer i forhold til teorien. Dersom du fortsatt vil satse på turdater i turklær, så skader det jo ikke om du ser bra ut.

Tidligere handlet jeg alltid billig og funksjonelt tur-utstyr og kjenner meg godt igjen i det du sier. Man ser ikke alltid bra ut i det. Men turutstyr handler jo først og fremst om funksjon, så her kan man nok slippe unna med at ting ikke ser helt 100 ut.

Tur-utstyr kan være dyrt. Kjøper man en bra jakke og bukse så kan det fort bli 5.000-10.000 kr. Da vil man kanskje kjøpe noe som man kan bruke hele året. Og da må du ha plass til varme klær under, og da ryker jo  mye av passformen på det.

De merkene som jeg tenker er "kule" og kjente for folk i turmiljøer er Norrøna, Bergans og Fjellräven, og det vil jeg sammenlikne med å gå med Converse på byen. Folk kjenner igjen merkene og det gir litt cred/verdi. Da snakker vi fort flere tusen kroner for et brukbart antrekk.

Selv har jeg kjøpt en Norrøna Finnskogen jaktdress(den modellen jeg kjøpte selges ikke lengre), begge i så liten størrelse jeg klarte å få på meg men allikevel plass til varme klær. Buksa sitter fint over rumpa og er ikke for vid eller posete.

Har du lyst til å kjøpe antrekk for hver sesong, så kan du jo evt kjøpe noe med endra bedre passform uten plass til varme klær under.

Som genser har jeg noe liknende som dette i passform:


Til ullgenser, Ullvang Rav:


Jeg tenker ikke at dette er det ideelle antrekket, men det ser i iallefall bedre ut en buksa og genseren fra det militære overskuddslageret.

Dropper du goretex og skalljakker, så kanskje noe av det du kjøper kan sys inn for å gi bedre passform. Har vurdert å kjøpe skjorte fra fjellreven og ta den til skredderen

Om dunjakke er fyfy aner jeg ikke.

Hvis du vil se hva folk kler seg i ellers kan du jo google "DNT ung" eller "Vinjerock" for tips.
Coaching: [email]kjetil@godevibber.no[/email]

Endre GV


Love

Hei, er selv friluftsperson og følger mange Insta kontoer som viser ute i naturen folk av begge kjønn, og tenker at du sikkert kan dra damer på å være litt macho (så lenge du er ren og lukter godt på date) Legger meg ikke opp i sjekketeori men kan si litt om stil. Se f.eks Instagram kontoen ekornactual så skjønner du hva jeg mener med macho
Naturopplevelser, korte eller lange turer kan være veldig spennende eller kos (avhengig av aktivitet), noen liker å klatre, sykle, ski, eller bare tenne et bål og ta en kaffe.
Sikkert ikke noe for alle jenter, men er de som deg vil de sette pris på at du viser skills, og ikke se på merket på klærne. Kan du vise kropp er kroppsnært bra, men ikke la det gå ut over komforten :)

general

Takker for svar folkens ! Helt enig i Endre
Har tilfeldigvis en grønn ulvang genser. Må bare få ordnet meg en ny bukse :) føler jeg meg Kjekk blir jeg kjekkere " i hodet og " derfor tenkte jeg og ta dette litt ut i naturen og :) blir mer proaktiv og Ureaktiv av det og :)