Hvordan sjekke opp ei på jobb i en blomsterbutikk?

Started by Josep_, July 31, 2019, 14:57:10 pm

Previous topic - Next topic

Josep_

Kontekst : har vært litt interessert i denne dama et års tid, men har ikke prøvd meg (jeg er helt i startfasen av å venne meg til å ta kontakt med ukjente damer). Det som fikk min oppmerksomhet var hennes veldig synlige piercinger, da jeg synes dette er sexy. Jeg kjøpte blomster av henne i fjor. Fant ut at hun hadde jobba der i mange år.

Butikken ligger rett ved den ene inngangen til det største kjøpesenteret. Det er ganske åpent, og man kan se til store deler av senteret fra butikken. På jobb er det alltid to stykker om gangen.

Jeg føler det ekstra vanskelig å skulle sjekke henne opp av tre grunner : hun andre på jobb, folk rundt kan lett se meg, og fordi jeg føler at jeg kan gjøre dama ubekvem  fordi hun er på jobb. Hun kan dessuten føle at hun ikke har lov til å la seg sjekke opp, er en tanke som slår meg. Men jeg kjenner henne ikke.

Forslag til hvordan gå frem for å ha størst mulig sjans i denne situasjonen? Ei venninne foreslo å smile, si hei, og legge igjen en lapp med navn og telefonnummer. Men føler jeg skal kunne gjøre bedre.

PDAF94

Quote from: Josep_ on July 31, 2019, 14:57:10 pmJeg føler det ekstra vanskelig å skulle sjekke henne opp av tre grunner : hun andre på jobb, folk rundt kan lett se meg, og fordi jeg føler at jeg kan gjøre dama ubekvem  fordi hun er på jobb. Hun kan dessuten føle at hun ikke har lov til å la seg sjekke opp, er en tanke som slår meg. Men jeg kjenner henne ikke.
For det meste egoet som snakker. For å endre tankesett her til meir positive tanker som "eg kjem til å gjere dagen til denne jenta betre, alle rundt meg kjem til å misunne meg for å ha baller til å gjere dette" er det lurt å starte smått:

1: Start med å seie "hei" til randoms (helst jenter du syns er søte;)) på gata

2: Start å gje randoms genuine kompliment, feks på klede eller stil.

3: Start samtaler med randoms og bli komfortabel å stå i det.

Når du har blitt komfortabel med kvart nivå, kan du så gå vidare til å åpne jenter direkte/indirekte på gata, feks med "hei, syns du var så søt så måtte bare sei hei!", fordi du har nå mest sannsynleg samla på positive responsar og innsett at folk (og spesielt jenter) liker at kjekke gutter/menn kjem bort å snakker til dei. Dette skiftet i tankesett er ikkje noko som endrar seg over natta, så start idag!

Quote from: Josep_ on July 31, 2019, 14:57:10 pmEi venninne foreslo å smile, si hei, og legge igjen en lapp med navn og telefonnummer. Men føler jeg skal kunne gjøre bedre.
Dropp denne.

Enklaste tilnærming er å ta den eine foten foran den andre og gå bort til jenta og sei feks "hei, eg må hilse på deg" eller "hei, syns du var søt, så måtte bare hilsa", og ta samtalen derifrå. Spør om ting utifrå rammen "er denne jenta noko for meg?", altså finn utav ting du genuint lurer på/screen for ting du ser etter i drømmedama. Dersom du finn ut at denne dama er verdt å finne meir utav, inviter på kaffe. :)

Du får desto meir verdi av å tørre å gå bort i ein sånn situasjon, dersom du takler den sosiale spenninga som oppstår.

Lykke til!

Josep_

Takk for svar :)

Jeg har lest, som du skriver at det handler om å finne ut om dama er bra nok for meg. Men det vet man vel ikke etter å ha sjekka henne opp noen minutter? Også har jeg mine ideer om hvordan ei dame er bra for meg, men det kan vel hende at jeg har oversett eller ikke tenkt på enkelte typer? Pluss at om jeg skal finne ut om hun er bra nok for meg så kommer jeg sannsynligvis til å virke veldig alvorlig.

Så egentlig det jeg prøver å si er : er det ikke heller på treffet, og gjerne et par treff, at jeg finner ut av om hun er bra nok?

Når det gjelder dama jeg liker i blomsterutsalget, så er jeg tiltrukket pga piercingene og kroppsfasongen. Kunne veldig gjerne ha tenkt meg sex med henne uavhengig om hun egentlig er bra nok for meg. Etterhvert, om hun er bra nok, kanskje det kunne gått over til noe seriøst.

I går gjorde jeg faktisk det du skriver om i punkt en og tre i går, og det gikk veldig bra :) Merker at jeg liker å ha oppmerksomhet fra pene damer, og en ting jeg spesielt liker er øyekontakt.

"Prosjektet" i gikk sånn ca slik :sa hei til har kantine på biblioteket. Spurte om hu kjeda seg. Det sa hun at hun gjorde. At hun bestilte varer. Jeg spurte hvor bla bla. Så spurte jeg litt rundt jobben. Spurte hvor hun bodde. Holdt 3 sekunder øyekontakt så så hun bort. Hu sa vivestad. Jeg har hørt at dette er et godt blåbærsted, og spurte om hu visste om spesielt bra steder for å plukke blåbær for jeg har lova dattera mi å plukke. Hu visste ikke så godt, sa at det var tre år siden "vi" flytta dit, og at hun eide skog der. Men at hun ikke har vært så mye rundt i skogen så hun kunne ikke hjelpe meg med det. Så sa jeg lykke til med salget, og ha en fin dag videre. Også gikk jeg. Vi prata vel i 3 minutter eller noe :)

Endre GV

QuoteJeg har lest, som du skriver at det handler om å finne ut om dama er bra nok for meg. Men det vet man vel ikke etter å ha sjekka henne opp noen minutter? .... Så egentlig det jeg prøver å si er : er det ikke heller på treffet, og gjerne et par treff, at jeg finner ut av om hun er bra nok?

Det er ikke så svart-hvit. Det handler om å oppdage små/større ting ved henne etterhvert som man blir bedre kjent som du setter pris på.

QuoteNår det gjelder dama jeg liker i blomsterutsalget, så er jeg tiltrukket pga piercingene og kroppsfasongen. Kunne veldig gjerne ha tenkt meg sex med henne uavhengig om hun egentlig er bra nok for meg. Etterhvert, om hun er bra nok, kanskje det kunne gått over til noe seriøst.

En liten oppklaring. I GV har vi som utgangspunkt at alle er bra nok. Spørsmålet er om dette er en jente som er slik du liker jenter.

Vi menn/gutter ser jenter hele tiden som vi kunne hatt sex med. Når du går bort til en jente på byen så skjønner dere begge to det, uten at det trenger å sies. Det du skal finnne ut av er om disse sexy jentene også er kul nok for deg å henge med.

Kjetil GV

Quote from: Endre GV on August 01, 2019, 22:33:46 pm
Quote from: undefinedJeg har lest, som du skriver at det handler om å finne ut om dama er bra nok for meg. Men det vet man vel ikke etter å ha sjekka henne opp noen minutter? .... Så egentlig det jeg prøver å si er : er det ikke heller på treffet, og gjerne et par treff, at jeg finner ut av om hun er bra nok?

Det er ikke så svart-hvit. Det handler om å oppdage små/større ting ved henne etterhvert som man blir bedre kjent som du setter pris på.

Tenker dette trenger en tilleggskommentar.

Veldig mange gutter som snakker med jenter de liker godt, setter de på en pidestall. De stiller ikke noen kritiske spørsmål eller har kritisk kroppspråk, men prøver å være snill og hyggelig for å bli likt av jenta. Og de viser alt for stor interesse.

Når du sjekker opp jenter så skal du subkommunisere at det er det som er metarammen din at du "sjekker om de er bra nok" for deg. Altså snakke/oppføre deg på en måte som tilsier at du er nysgjerrig, men ikke overbevist.

Ambition

Føler jeg bør komme med et aldri så lite innspill her.

Om du ønsker at ballene dine skal vokse så er det å springe bort til henne å si henne er søt osv som nevnt ovenfor en fin måte. Men... du skriver at der alltid er en kollega i butikken. Det bryter fullstendig med LOV å gjøre noe sånt.

Er jenta alene og ingen hører på så er sjansen mye større. Men, hele Oslo springer rundt og bruker den åpneren.

Heila greia med «sjekking» er å forstå Lyst og lov. Måten du går frem  har mye og si for hvordan dette går.

Jenta kan bli dømt opp og ned i mente av å la seg sjekke opp av en som stormer inn i butikken sånn. Jenta må forstå og vite at du tar vare på hennes sosiale verdi, at du ikke gjør noe sosialt kleint.

Gjør det mer Casualt. Skal du ha det mest mulig safe, åpne henne indirekte. Kjøp noe, før så samtalen over på å bli kjent med henne.

Om du ikke allerede har åpnet henne, så kan du sende meg en DM så skal jeg forklare.
Et godt tips er å gi litt mer f

Josep_

Quote from: Ambition on August 12, 2019, 03:28:05 amFøler jeg bør komme med et aldri så lite innspill her.

Om du ønsker at ballene dine skal vokse så er det å springe bort til henne å si henne er søt osv som nevnt ovenfor en fin måte. Men... du skriver at der alltid er en kollega i butikken. Det bryter fullstendig med LOV å gjøre noe sånt.

Er jenta alene og ingen hører på så er sjansen mye større. Men, hele Oslo springer rundt og bruker den åpneren.

Heila greia med «sjekking» er å forstå Lyst og lov. Måten du går frem  har mye og si for hvordan dette går.

Jenta kan bli dømt opp og ned i mente av å la seg sjekke opp av en som stormer inn i butikken sånn. Jenta må forstå og vite at du tar vare på hennes sosiale verdi, at du ikke gjør noe sosialt kleint.

Gjør det mer Casualt. Skal du ha det mest mulig safe, åpne henne indirekte. Kjøp noe, før så samtalen over på å bli kjent med henne.

Om du ikke allerede har åpnet henne, så kan du sende meg en DM så skal jeg forklare.

Tusen takk :) Jeg sender deg en melding!