-

Started by Ananas, September 15, 2012, 18:06:22 PM

Previous topic - Next topic

Ananas

-
-

Toshi

Jeg tror vi blir konfrontert på mange nivåer veldig ofte, vi er bare så vant med det at vi ikke enser på det. Spesielt siden masse av det er indirekte. Vi blir jo konfrontert med et samfunn som forventer vi skal jobbe 8 timer hver dag, være og høflige osv. Og man må få konfrontasjoner om skal kunne vokse. Greia er at man har hele tiden valg, og det er jo sitt eget valg om hva man vil gjøre med ting.

Høres ut som du gjorde lurt å ikke bite på rammen. Dette er kanskje lettere for oss gutter siden vi har lettere for la tankene være upåvirket av følelser, men alle kan sikkert gjøre det med trening.

Når det gjelder henne og negativiteten hennes, så kan det jo godt være hun ubevisst speilet mye negativitet fra seg selv over i sin oppfatning av deg. Men sånn tror jeg egentlig det er med de fleste man møter, altså både negativitet og positivitet. Da er det lett å få så øra flagrer hvis man sier seg uenig og hiver bensin på bålet. Spørsmålet er hva som er viktig, vil du være den reagerte rett eller den som var forståelig og snill. Noen ganger finnes det ikke vinn-vinn situasjoner. Jeg mener det er lett å henge seg opp i forutintagelser om hva som skal være riktig eller galt. Om hun fikk letta litt på trykket, og du fikk deg en konfrontasjon du følte du mestret godt, så var det kanskje en vinn-vinn situasjon? :)


vinteRR

this makes ehh... no sense