Vestkant klær!

Started by Jungeldyret, October 11, 2012, 22:28:41 PM

Previous topic - Next topic

Pære

Personlig er jeg ofte innenfor www.mrporter.com (what to wear & style help kategorien) & GQ style for inspirasjon til plagg/antrekk som kan oppfattes som preppy.

Esteban

#16
Haha, jeg skjønner ikke hvordan noen seriøst kan etterlyse inspirasjon til en "sossete vestkantstil", det lyder bare ikke så flatterende. Hvordan er det man vil se ut? Selv om en konservativ, pen og preppy stil ikke er min kopp av te, så er jeg enig i at den kan gjøres langt mer sofistikert enn hva man stort ser blant kidsa på Smestad Vest. Det er bedre å se ut som om man kommer rett fra en PLR Hamptons reklame, enn en Oslo Vest-kloning i Barbour og Yankee Cap. Jeg er litt overrasket over at mange er så glad i britisk preppy / amerikansk college-stil, når det finnes så mye annet pen og konservativ stil, som ikke alle andre har. Selv om detet også er litt unna min tekopp, så foretrekker jeg heller mer dandy eleganse som casual-linjene til Ermenegildo Zegna, Canali, Prada, Helmut Lang, Givenchy og Lanvin. Dette er så klart veldig dyre og utilgjengelige merker, men tenker mest på stilen. (nei, tenker ikke på catwalk, hater catwalk). Syns at britisk preppy blir vel strikt og konservativt, og veldig mainstream (i hvert fall i Oslo). Men for all del, folk er forskjellige og det er en god ting  :)
I brings the ruckus to the ladies. Black man doing his thing, baby!

Jungeldyret

Ikke alle som kan skjønne alt! :)

Når du starter posten din med negative, bedre viten gidder jeg faktiskt ikke bruke 30 sekunder ekstra å lese resten.
Les hva posten handler om så kan du kommentere på nytt igjen.


Esteban

Hvis du leser hele innlegget nevner jeg jo flere merker som jeg mener er veldig pene for en pen og klassisk look, ikke så langt fra hva det virket som du leter etter. Så syns jeg at det på et forum må være lov til å kommentere hva jeg syns om en stil, særlig når jeg forklarer hvorfor, hva jeg liker innenfor stilen og anbefaling av merker, etc. Men jeg er også enig i at man godt kan tone negativitet litt ned, selv om det bør være lov til ikke å elske alt også og også gi uttrykk for det. Om du oppfattet meg som en med ovenfra-og-ned-perspektiv så beklager jeg det.

Polo Ralph Lauren Black Label har forøvrig masse fint, for å spore tilbake til trådens tema. En hard, sofistikert og maskulin look, for de som liker det. Skulle gjerne hatt en dress og en skinnjakke derfra!
I brings the ruckus to the ladies. Black man doing his thing, baby!

dtn

Quote from: Jungeldyret on October 12, 2012, 21:33:53 PM
Ikke alle som kan skjønne alt! :)

Når du starter posten din med negative, bedre viten gidder jeg faktiskt ikke bruke 30 sekunder ekstra å lese resten.
Les hva posten handler om så kan du kommentere på nytt igjen.

Så idiotisk å stemple et innlegg som negativt og bedreviter uten å gidde å lese det...

Jeg heller litt mer over til Esteban sin mening her. Jakken i åpningsposten og den "ekstreme" sossestilen er ikke noe jeg liker, men jeg liker å kle meg classy og sofistikert. Type svart frakk med et pent skjerf innenfor, mørke olabukser og sorte, pene sko. Det heller vel litt i retning vestkant-stil, men er ikke i nærheten av den klassiske stereotypen allikevel.

Jungeldyret

QuoteHaha, jeg skjønner ikke hvordan noen seriøst kan etterlyse inspirasjon til en "sossete vestkantstil", det lyder bare ikke så flatterende. Hvordan er det man vil se ut? Selv

Så slutt å avspore fra tråden, nå har jeg spurt om VESTKANT KLÆR , om du vil kalle det sofistikert, idiotisk eller retard er det opptil deg/dere.
Men ta det i en annen post eller i eget hodet, slenge gjerne ut bilder og insperasjon.


Gutt20

Angående jakken i første post, har jeg en som ligner, men uten den (fryktelige ;) ) kragen. Den har heller en krage i samme stoff som jakken, som er ment å ha oppover, ikke brette ned. Den er veldig fet åpen, med en skjorte under, og tighte jeans. Er min favorittjakke sammen med skinnjakke, men gir en litt "penere" stil enn skinnjakka. Passer til de gangene jeg føler for å gå litt penere, og ikke gå med ulljakke / frakk (eller hva det nå heter). Har fått flere komplimenter på den. Kjøpte den på Instinct for 3 lapper.

Har også sett folk gå med en slik (alá det jeg har) i grønt. Nå så fyren veldig bra ut, men med en blå jeansskjorte-aktig greie inni, ble det utrolig fett. 

Så jakka da den hang på utstillingsdokka i butikken, og jeg ble forelsket med en gang. Satt som en skudd gjorde den også.

Esteban

#22
Quote from: Jungeldyret on October 13, 2012, 02:51:17 AM
QuoteHaha, jeg skjønner ikke hvordan noen seriøst kan etterlyse inspirasjon til en "sossete vestkantstil", det lyder bare ikke så flatterende. Hvordan er det man vil se ut? Selv

Så slutt å avspore fra tråden, nå har jeg spurt om VESTKANT KLÆR , om du vil kalle det sofistikert, idiotisk eller retard er det opptil deg/dere.
Men ta det i en annen post eller i eget hodet, slenge gjerne ut bilder og insperasjon.

Ro deg ned litt, nå er det du som er negativ og sur. Om du vil ha VESTKANTKLÆR så vil jeg gjerne fortsette med å anbefale deg et klassisk K-bånd fra Koffeliane Birkebane, H. Miller-jakke og Lindeberg-hood. Tidløse og elegante klassikere som gir en ekte vestkantlook anno 2005. Siste ord fra meg her.
I brings the ruckus to the ladies. Black man doing his thing, baby!

Jungeldyret

Har du et bilde av den Gutt20? :) Høres fint ut.


@Esteban:

QuoteSiste ord fra meg her.

Thanks, LIKER!