Følte meg håpløs blant damene før, men etter å ha lest en del på denne bloggen har det skjedd, om kanskje liten, men dog en revolusjon i sjekking og kontakt med damer. Denne bloggen er en gullgruve og har endret livet mitt til det bedre! Er evig takknemlig for denne bloggen.
Men over til grunnen til at jeg skriver dette innlegget (mitt første). I den siste tiden har jeg vært så heldig å fått god kontakt med en nydelig jente i fra sørlandet. Vi har vært i samme klasse i hele høst, men det virka som begge (eller bare meg) ble klar over hverandre (og hvor flott ho faktisk er!) på en fest for en uke siden. Ble med henne på nachspiel, prata litt, men det skjedde ikke noe særlig (kom stadig folk innom kollektivet som avbrøt...). Det endte med at jeg gikk hjem seint og fikk
mob.nr hennes. Men interessen for hverandre ble på en måte vekka.
Prøver å følge noen av retningslinjene til bloggutta, som å om å virke interessert, men ikke for mye. Og ha i bakhodet at det finnes mange på markedet, noe det faktisk er! Syns man blir "halvinteressert" da, på en måte. Og det funker.
Festen var på en fredag. I hælja ble den litt face-teksting og spurte henne på søndag om hun ville bli med på lunsj ved mitt institutt på campus på mandag. Lavmælt, joine? Ho var gira. Tenkte vi skulle sitte der en time, men ble sittende å prate lettbeint i 4 timer! Det må da være et godt tegn?? (Vi har mye til felles, mtp barndom, interesser o.l.)
De siste dagene ble det litt sms'ing, lettbeint. I dag lurte på om hu ville være med på en kaffe før forelesning. Gira igjen. Praten gikk ikke like lettbeint i dag, men fortsatt casuale. Jeg har for høyt spenningsnivå, noe jeg må jobbe med, men virker ikke som det er til "ulempe". Begge var slitne likevel (semesteroppgavejobbing i vårt felles fag...ho hadde kun sovet 1-2 time i natt..)
MEN, over til caset. I følge det jeg har lest på bloggen, hu har vært gira på å være med på det jeg har foreslått, noe som kanskje tyder på at hu er "hypp". Praten går løst og det er mye smil og latter.
Det kan tyde på at det går an å gå videre med dette. Det er nå jeg lurer på, hvordan? Noen som har noen gode tips? Vurderer å dra henne med på en "klatredate" en kveld (men for all del ikke kalle den en date!). Som regel har man veggen for seg selv, så man kan prate og klatre. Samtidig vise at man stoler på hverandre, særlig mtp sikring (7m vegg..). Og så får jeg fordelene med "hjemmebane".
Eskalering har jeg aldri vært sterk på, og virker som det er tidspunktet for det nå.
Kanskje be henne med å se en film hjemme hos meg? Og lage en enkel middag? (kanskje greit å ikke starte med typ 4 retter med en gang...). Et lite problem er at jeg bor med 2 andre gutter, så kan være vanskelig å få huset for seg selv.
Alle tips og forslag tas i mot med
STOR takknemlighet

Studenten (M24)