Hei

For litt over 2 år siden traff jeg ei jente fra et annet land via et online pc spill. I starten pratet vi kun da vi var pålogget samtidig, og visste ikke at det var ei jente en gang. Det utviklet seg etter hvert til facebook og skypesamtaler. Hun har alltid hatt kjæreste så lenge vi har pratet sammen. Hun har alltid vært aktiv med å prate bortsett fra ferieperioder hvor hun har vært sammen med kjæresten. Kjæresten og hun bor noen timer fra hverandre, hun studerer på universitet i en annen by enn hjemme. Skypesamtalene i starten var kun i helgene i starten da hun var hjemme fra skolen hos foreldrene, dette inkluderer også bruk av webcam og telefon. Siste 7 mnd'ene har vi snakket sammen hver dag, stort sett flere timer daglig, også rett før vi skal legge oss.
For et halvt år siden sa jeg at jeg hadde følelser for henne noe som hun også hadde for meg. Dette har ligget i kortene en stund både fra meg og henne, men ikke blitt sagt. Grunnen til at jeg ikke har sagt det er fordi hun ikke har vært singel og at jeg ikke ville komme i mellom noe. Hun har sagt at hun vil komme til Norge, men for øyeblikket vil hun fullføre studiene først, noe jeg synes er bra. Hun er ikke forelsket i kjæresten, men liker han som person. Og grunnen til at hun er sammen med han er for å holde henne på jorden og ikke gjøre noe "crazy" som å komme til Norge før hun har fullført studiene. Siden vi aldri har møtt hverandre så er det vanskelig å vite hvordan personen er i virkeligheten og derfor vanskelig å vite om vi er betatt av hvordan vi oppfører oss på nettet, selv om man etter 2 år får et godt bilde av det, men det kan igjen komme av det bildet jeg ser av henne i hodet mitt. Hun har fortalt bestemoren og tanten sin om meg , og hva hun føler. Foreldrene hennes vet også om meg, men jeg vet ikke om hun har sagt hva hun føler til dem.
For tiden så prater vi også sammen daglig, også selv om hun er på besøk hos kjæresten da hun har fri fra skolen, men i en mindre skala så klart. Hun er ofte den som tar kontakt først og jeg har ofte mange uleste meldinger når jeg logger på chatten.
Jeg treffer også andre damer her hjemme i de anledningene jeg har. Hun er for det meste et "innemenneske" og liker seg bedre hjemme framfor å gå ut på byen for å feste, som gjør at hun nesten alltid er tilgjengelig å chatte med. Vi har mye til felles og praten flyter godt, selv på telefon.
På grunn av pass/visum omstendigheter så er det kun jeg som kan komme og besøke henne for øyeblikket, vil dette være en dårlig ide selv om hun har kjæreste?
Er det noe jeg bør gjøre for at hun ikke skal miste interessen før hun er ferdig med studiene? Bør jeg fortsette å prate med henne i samme skala eller ligge litt lavt inntil hun en dag er singel?
Hun sier hun sjelden blir betatt og at hva jeg enn gjør eller sier vil endre hennes syn på meg.
Dette innlegget begynner å bli langt, og jeg kan umulig få med alt fra denne tiden. Takk for at du tok deg tiden til å lese dette og på forhånd takk for den tilbakemeldingen du eventuelt skulle ha.
Edit: Hun er 20 år og jeg 25år.