Quote from: dagligvare on October 12, 2013, 01:12:31 AM
Jeg orker ikke engang lese det pretensiøse babbelet ditt. No offense.
Hvis du ikke har fått med deg at jenter og gutter er tiltrukket av totalt forskjellige egenskaper, og at gutter og jenter har fullstendig forskjellige roller i forhold til sjekking så har du ekstremt mye å lære.
Hvis det er det du prøver å formidle på en ekstremt kronglete og tungvint måte så ok.
Wow... virkelig.
Ja, jeg
har faktisk ekstremt mye å lære om sjekking, forhold, sex, psykologi og livet generelt, og det vil jeg alltid komme til å ha. Men allikevel er jeg helt klar over de forskjellene ved seksuell attraksjon som du påpeker her. Så det er ikke der jeg mangler kunnskap.
Men ok, jeg kan forklare hva jeg prøvde å formidle på en så enkel måte jeg kan, for de som eventuelt er interessert:
Kvinner og menn tiltrekkes av
forskjellige ting, ja, i tillegg til at de også tiltrekkes av enkelte
like ting, ja; men både de
forskjellige og de
like tingene de tiltrekkes av, forårsaker den eksakt samme reaksjonen i tankene/oppfatningen
hos både kvinner og menn: Seksuell nysgjerrighet.
Altså at de forskjellige eksterne påvirkningene, gir den eksakt samme interne virkningen.
(På overflaten er det så enkelt som dette. Men i forklaringen min forklarte jeg det mer detaljert, selv om jeg selvfølgelig forstår at det kan ha virket uforståelig for nye øyne.)
Det er første gangen jeg har prøvd å forklare dette
ordentlig på et forum, så det er ikke sikkert at jeg har klart å formidle det på den mest beskrivende/presise måten. Om ikke annet, så har det hvert fall vært et hint til folk om at det som oftest er flere måter å kunne forstå et konsept på, selv om de andre måtene
kan virke uforståelige.
Quote from: dagligvare on October 12, 2013, 01:21:47 AM
Quote from: Dwerg on October 11, 2013, 19:10:51 PM
Gjelder ikke dette begge veier da? Damer mister ikke interessen for å ha sex med kjekke menn.
Vil gjerne se den statistikken som sier menn ytterst sjelden avslutter et slikt forhold. 
Poenget er at damer ofte blir uinteresserte når menn viser for mye interesse. Menn blir ikke uinteressert av at jenter viser for mye interesse.
Bare denne uttalelsen alene forteller meg veldig mye. For den delen av uttalelsen din som jeg har pålagt fremhevet skrift, stemmer ikke med virkeligheten.
Det er tydelig at du tenker ut i fra en person som har et needy/desperat tankesett. For hvis tilfellet du refererer til er en slik person som har et slikt tankesett, så har du helt rett; da blir en mann aldri uinteressert av ei jentes overdrevne interesse, fordi han da er needy/desperat nok til å godta
altfor interesserte jenter. Men det forekommer som sagt
kun i den sammenhengen. Hadde han ikke vært så needy/desperat, så hadde han syntes at
altfor interesserte jenter er frastøtende/ikke tiltrekkende.
Du må definere konteksten du snakker ut i fra.
Har du tenkt over at kanskje
DU også har ekstremt mye å lære her? Bare en tanke...