Karma og advarsel-system innført

Started by Andreas GV, November 16, 2012, 22:34:54 PM

Previous topic - Next topic

Voltaire

Om vi skal ta en avstemning, er jeg helt for +1 på innlegg/bruker. Det oppfordrer folk til å ta et konstruktivt oppgjør med det de ikke liker og til å si ifra på en kort, forståelig måte når det er noe de liker. Greit tips til virkeligheten også ;)

Dev

I utganspunktet bør man jo spre positiv energi. Spre positivitet av å vise at du setter pris gode gjerninger av andre folk. Vis at du ikke bryr deg om folk som gjør noe du ikke liker ved å IKKE bli provosert og ikke trykke på "liker ikke".

lamasen

Quote from: Stemning on February 09, 2013, 00:16:41 AM
Men, jeagle er aldeles ikke en trollete skrulling. Har aldri sett et trollete innlegg, kanskje en skrivefeil her og der, men hvem gir minus karma pga det? Noen tydeligvis for han sitter på -3. Not working as intended.

Varians. Karma har ikke vært aktivt veldig lenge.
Han er nok godt oppe på plussiden snart :)

Smooth

Er det kommet noen ny mod til å kunne like innlegg? Jeg tror det har mange fordeler å ha en slik funksjon, istedetfor å like personer. For da ser man hva som får andre til å like innleggene, og hvilken retning man bør gå. Da lærer man av måten man skriver til andre på.

Stanley

#64
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Anders GV

Quote from: Stanley on June 01, 2014, 12:31:31 PM
Jeg har sendt inn klage angående karmasystemet, da det feil-oppfattes fullstendig. Det er ment for å vurdere enkeltinnlegg, ikke enkeltbrukere.

QuoteDet vil si at man kan gi andre brukere tommelen opp eller ned på innlegg, sånn at det er lettere for nye brukere å vite hvem man skal stole på.

Systemet fungerer som det skal.

Potet

Er det mulig å få sett under hvilke innlegg man har fått liker/liker-ikke? Og eventuelt av hvem? I diskusjoner synes jeg det er nyttig å få sett hvilke innlegg som er best likt slik at man ser hvor mange personer som er enige (uten at de trenger å blande seg inn i diskusjonen evnt finner tipsene veldig nyttige).

Det er også veldig irriterende å se at man har fått minus og ikke aner hvorfor. Ikke det at hvor mye poeng jeg har som bruker betyr stort for meg, med når jeg får minus fra andre og ikke aner hvorfor er det umulig å vite hva jeg gjorde galt, og eventuelt hva jeg kan forbedre. Noen ganger er det obvious hvilke innlegg som får minus (personangrep og lignende). I alle fall når folk gir minus synes jeg folk heller bør heller prøve å diskutere hvorfor man er uenig istedenfor at man bare setter minus på personen og stopper diskusjonen. Hvis en person man satt minus på viser veldig dårlig diskusjonsetikette kan jeg derimot skjønne at folk ikke orker å gå inn i en diskusjon. Hvis man er enig i et innlegg og ikke har noe å tilføye synes jeg en like er greit å gi. Hvis man synes noen gir gode tip kan man like OG i tillegg skrive et kort om hva man fant mest nyttig/ikke hadde tenkt på før. Da får den som gir tipsene bekreftelse på at han ahr gitt et positivt bidrag med den posten, og særlig hva slags tips som er mest nyttige å gi når personen kommer i lignende situasjoner.

Jeg er likevel for et slikt system som dette, siden nye brukere da får litt bedre inntrykk av hvem som er mest respekterte og som har postet innlegg som blir satt pris. Utenom personer som kommer i konflikter med andre på forumet (gir fort mye minus og dermed blir alle plussene fort borte) synes jeg poengene representerer ganske godt hvor mye verdi de bidrar med på forumet.
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

pickupnewb

Hvorfor har jeg minus i karma?

Karma-systemet gjør det enkelt for klikk-dannelser her inne på forumet å fryse ut enkelte. Skal man først ha karma-system bør man vite hvor man har fått minus.... Synes også man burde holdt seg for god til å gi minus og heller bare gi pluss.

Anders GV

Quote from: pickupnewb on June 02, 2014, 07:04:22 AM
Hvorfor har jeg minus i karma?
Uten å ha noe oversikt over hvem som har gitt hva til hvem hvor, antar jeg at du har fått den fra "Hvordan kommer jeg i gang med sjekkingen?"-tråden.
Det å gå inn i en diskusjon med sterke meninger uten uten å gidde å lese hele tråden er for noen provoserende.

pickupnewb

Jeg så jo hva jeg mente uten at jeg trengte å lese alt.
Er det provoserende å mene noe angående politikk uten å ha satt seg 100% inn i politikk. Må man ha studert politikk for å mene noe om det?

Diskusjoner er for alle. Istedet for å drive med creeepy hemmelig nedsetting av andre synes jeg man kan si sin mening direkte til personen. Systemet bidrar derfor ikke til mye positivt med en negativ applikasjon