Tror dere han er interessert?

Started by christiie89, January 07, 2017, 23:43:43 PM

Previous topic - Next topic

christiie89

Hei! 
Beklager at innlegget ble litt langt, men det er for at dere skal få en forståelse av situasjonen min..

Jeg er ei jente på 27 år. Tidligere har jeg hatt ganske dårlig erfaring med gutter, og blitt ofte såret og hatt det vondt lenge etterpå. 
Men greia nå er at jeg har fått kontakt med en mann som er 8 år eldre enn meg, og vi har kjent hverandre siden jeg var 14 år, og da jobbet han på jobben til min far. Og noen år senere fikk vi tilbake kontakten igjen og da begynte vi å surre litt. Men vi avsluttet det, var jeg som ikke ville mer. Og etter en stund fikk jeg meg kjæreste, men plutselig en gang jeg var på fest så dukket han opp med ei jente der, og da kjente jeg at jeg ikke likte det. Og et par år etter dette når jeg var singel og han var i forhold med den samme jenta så begynte vi å treffe hverandre og vi hadde sex på en fest og fortsatte å møtes bak hennes rygg, vi hadde det kjempe fint de gangene vi møttes og det var mye sex i bilde. Men dama hans fant ut at vi hadde hatt sex, og hu ble da skikkelig forbanna og de krangla en del. Men han fortsatte å ha kontakt med meg og møte meg. Og plutselig en dag oppdaget jeg at jeg var gravid med han, og når jeg fortalte det til han ble han ganske sur og ville at jeg skulle ta det bort, og hvis jeg beholdt det ville han ikke ha noe kontakt med verken meg eller ungen. Jeg ble helt knust og det endte med at jeg tok abort uten at han stilte opp siden han var på jobb langt unna da. Og jeg brøyt kontakten med han. Men etter noen år tok han kontakt med meg og skrev at han angrer kjempe masse på hvordan han behandlet meg den gangen og at han har tenkt mye på det i ettertid. Og han ville gjerne møte meg for å tilbringe tid med meg og prate, men jeg sa at det er jeg ikke interessert i. Han prøvde å få kontakt med meg i ca 1 1/2 år, og da var han singel. Men jeg ville ikke møte han i det hele tatt. 

Men fant etterhvert ut at det var lurt å møtes å prate om det som har skjedd tidligere. Når jeg møtte han hadde jeg ikke sett han på 8 år ca. Men vi fant fort tonen og hadde det hyggelig sammen, og han sa at han er glad for at jeg ville møte han. Vi pratet en god del, og det endte med at vi kyssa og hadde sex. I dagene etter dette var det han som tok kontakt med meg, og han spurte om jeg ville komme til han. Men vi prata en del om eksen hans, for hu vil ha han tilbake og gir ikke opp. De har en unge sammen, så hu vil at de skal være en familie. Han fortalte meg at når hu ble gravid så fikk han dårlig samvittighet siden han ga henne en unge og ikke meg den gangen. Men han virker på en måte interessert i meg, men jeg veit ikke. Han skrev 🙂 ikke legg for mye i det vi gjør nå om dagen da , la oss ikke rase inn i noe, håper det er ok for deg å bare være venner inntil videre , så ser vi hvordan ting er litt over tid 🙂  🙂   er ikke negativ i det heletatt, bare vil ikke at du blir såret igjen ... 🙂
Og jeg skrev at jeg er enig i at vi ikke skal hoppe inn i noe. Bedre å bli kjent på nytt og se hvordan ting blir. 
Har vært hos han noen ganger etter dette og    sett på TV/film og sovet der. Og han tok initiativ til at vi skulle dra på kino, og når vi satt og prata før kinoen så sa han at han er glad vi er venner, og at han ikke vil stresse med noe, og hoppe rett inn i et forhold. Han sa ikke noe stress, mas eller press. Han sa at han er veldig usikker på alt. Han vil ikke si til eksen at det aldri kan bli de to igjen. Og han vil ikke presentere ungen sin for den ene etter den andre hvis det ikke blir noe. Han sa at han og eksen har hatt mye bra sammen,men også mye dårlig. Og hvis det skal bli de igjen så må det skje store forandringer. Jeg fortalte han hvor såret jeg har blitt av gutter før når vi ikke hadde kontakt, og han sa at det fortjener jeg ikke. Når vi så filmen på kino litt etterpå, så holdt han meg i handa og strøyk meg på låret og han kysset meg noen ganger. Og han spurte meg et par ganger om jeg har det bra. Når han hadde kjørt meg hjem så fikk jeg kyss og jeg sa takk for en veldig koselig kveld. Og han sa ja det var veldig koselig. Når jeg hadde kommet hjem så skrev han takk for en koselig kveld.  Og da skrev jeg ja det var en veldig koselig kveld. Alltid koselig å være med deg. Og da skrev han alltid koselig å være med deg også. 
Også skrev jeg dette til han:
Setter veldig pris på at du er ærlig ang hvordan situasjonen med eksen din er. Og skjønner at du vil ta ting helt med ro, og være venner og ikke stresse. Helt enig i det 🙂 Men jeg har begynt å bli glad i deg😇 Var i tvil om jeg skulle si det i frykt for å skremme deg bort.. Men tenkte at det er bedre å være ærlig🙂
Og da fikk jeg dette til svar: 
Ærlighet varer lengst😎
Gla i ,som venn er ikke noe problem, gla i - forelska - kjæreste  _ det blir mer problematisk foreløpig... 😎   Venner er fin status 🙂(friends with benefits)😎
Og jeg skrev at foreløpig er jeg glad i deg som venn. Men veit ikke hva fremtiden.

Dagen etter fikk jeg spørsmål om jeg ville være med på langtur å hente en bil i Ålesund? Og jeg sa jeg gjerne ville være med. Ja 🙂 Jeg fortalte at tidligere har jeg slitt mye med angst og depresjon og da sleit jeg med å dra på lange turer fordi jeg var redd for angstanfall. Så jeg måtte tenke meg om et par ganger før jeg sa ja til å bli med. Men jeg sa at jeg tenkte det var greit å få utfordre meg selv litt, og hvis jeg ikke takler det så drar vi ikke før i morra tidlig..Og han sa at hvis du får helt hetta så bare snur vi og drar hjem. Den bilen står der, og jeg kan hente den en annen gang. Og vi spiste mat og prata og hadde det koselig når vi kom hjem til han, og når han la seg i senga sa han at han ligger på min side i senga og varmer den opp for meg, og da sa jeg så koselig. Og jeg sa også min side i senga og da da han ja. Vi koste og hadde sex før vi sovna og han holdt rundt meg hele natta.

Når vi våkna dagen etter  spurte han om jeg hadde sovet godt, og da sa jeg at jeg har vært våken en del ganger i natt. Og da spurte han om jeg var nervøs for turen, og da sa jeg litt. Og han sa etter en liten stund at han forstår det om jeg vil være hjemme, men det er hyggelig om jeg blir med. Du må tenke på deg selv og hva som er best for deg. Og da sa jeg at det er hyggelig at du sier det, men jeg tenker også på hvordan du får det alene på tur. Han sa at det går fint.. Jeg sa at jeg var litt redd for hvordan du skulle ta det, for ikke alle som forstår seg på sånne ting og han sa vi har alle våre demoner. Han spurte også om det er veien og føret som er det jeg tenker på, og da sa jeg ja det er det jeg tenker på. Og da sa han at det er jo ikke noe særlig hvis vi står oppe på fjellet og ikke kommer noen vei også får du angstanfall. Og da sa jeg nei det er akkurat det. Men hadde det vært sommer så hadde jeg ikke vært i tvil om jeg skulle være med

Når han kjørte meg hjem sa jeg at jeg vurderer å bli med, blir du glad da? Og da sa han at du må tenke på hva du selv vil, for er ikke noe særlig om du får angstanfall når vi kjører over fjellet og må snu. Og da sa jeg at hadde vi kommet så langt så hadde jeg ikke bedt deg snu. Han sa at det går fint om du ikke blir med. Jeg sa da at jeg tenker ikke bare på meg selv, jeg tenker også på deg også.
Han ble ikke sur i det hele tatt, og det virka som han forsto at jeg var engstelig for å være med pga føret og været som kan være ille hvor høyere vi kommer. Jeg sa at hadde det vært sommer så hadde jeg ikke nølt noenting om å bli med. Han sa at det er jo en ærlig sak..

Utpå dagen når han hadde dratt oppover sendte jeg meld og spurte hvordan kjøreturen går? Og da fikk jeg svar at det går helt fint. Og på kvelden når han hadde kommet frem fikk jeg bilde av bilen, og at den var kjøpt og betalt.
Men senere denne kvelden sendte jeg meld og spurte om han om hvordan det går, og om han er sliten? Fikk ikke svar da..
Og noen timer senere sendte jeg ny meld og skrev håper kjøreturen går bra? Og da fikk jeg svar med tommel opp.
Og da skrev jeg at hvis han vil prate kan jeg godt ringe. Men da fikk jeg ikke svar..

Og dagen etter sendte jeg Hei🙂 og etter ca 4 timer så han den og skrev Hei🙂 tilbake, men ikke noe mer.
Og tidlig på kvelden prøvde jeg å ringe han, men han tok ikke tlf. Og ca 1 time etter sendte jeg meld og skrev, Hei🙂 prøvde å ringe deg istad, men du tok ikke tlf😛 Du driver med da? Men fikk ikke svar.. Og etter en del timer sendte jeg kun 🙂. Og etter litt fikk jeg svar av han at han var hos moren sin og spiste middag😉 Men da var jo kl.22. Litt seint å spise middag så seint vel?

Håper bare ikke dette forandrer noen ting mellom oss nå. Redd han har fått litt hetta siden jeg hadde litt noia for å bli med oppover. Og at han ikke vil være vennmed meg og ha kontakt med meg lenger...?

Innlegget ble litt langt, men håper det går bra

Anugita

Nå er jeg kjempestygg her, men.. Han er kun ute etter sex.. Se på hvordan han svarer når du snakker om forhold og fremtid, og følelser.. Han vil kun ha det gøy med deg mens han finner ut av ting med x'en...

piken

Han har jo på en måte gitt deg svar da. Hvis man virkelig ER interessert i noen så er det jo veldig merkelig å si flere ganger at man bare skal være venner og friends with benefits. Jeg er sjøl en som liker å ta ting med ro, ikke rushe inn i et forhold, men å være det og å si at man kun skal være venner er to helt ulike ting.

Videre virker det som om fyren vil ha i pose og sekk. Han hadde det med eksen, da han hadde sex med deg. Og han får i pose og sekk nå, uten forpiktelser.

Gjør deg selv en stor tjeneste og dropp fyren NÅ.

Her er flere grunner:
- Han er "the chetaing kind" (sorry, men der er det no mercy)
- Dere har en for brokete fortid (for mye som har skjedd dere imellom, det er for komplisert)
- Han vil bare være venner / ha i pose og sekk
- Du fortjener en som vil ha deg like mye som du vil ha han (dette er ikke tilfelle nå)
- "tvinger/maser" du han inn i et forhold vil han garantert være utro igjen

Ananas

#3
Åh christiie89 -- nå vridde det seg i magen min, kjenner jeg!

Dette minner meg om en jeg holdt på med for ca fire år siden. Han var 9 år eldre enn meg. Vi var sammen hver eneste dag i omtrent seks måneder og jeg ble veldig glad i ham. Vi bodde også midlertidig sammen i ca fire uker da han ble kastet ut av leiligheten sin fordi han konstant hadde nachspiel og fikk naboklager omtrent hele tiden - dette var selvfølgelig ikke hans feil, men naboene som klagde sin  :o  ..

Han hadde tidligere vært i et forhold før meg med ei jente i ca to år. Han slang konstant dritt om henne til meg og hun var den verste personen som eksisterte, skulle han få meg til å tro. Det hendte ikke sjeldent at hun ringte han og gråt og ville ha svar på hva som hadde skjedd mellom de to. Han hadde visst gjort det slutt på en veldig stygg måte, til tross for lengden på forholdet deres og seriøsiteten.

Etter ca fem måneder merket jeg at han trakk seg unna og ble mer og mer uspiselig. Han var alltid veldig sta og skulle ha ting på sin måte; jeg var bare en liten jente som ikke visste bedre, og han snakket alltid ganske nedlatende til meg. Men mot slutten var han sånn, bare x 100.

Den aller siste kvelden vi var "sammen" hadde vi vært i bursdag. Det endte opp med at vi dro på nachspiel etter byen til samme sted vi hadde vært i bursdag i, og da tok han med seg eksen sin.

Tidligere i "forholdet" hadde han tatt med seg en jente på et nachspiel jeg var på, men som han ikke visste at jeg var på. En jente han holdt på med før han traff meg, men som han avsluttet ting med på grunn av meg. Det var helt klokkeklart for meg da, men i alle fall i etterkant, at han hadde tenkt å ligge med henne. Når katten er borte etc...

Uansett. Tilbake til bursdagen. Når han tok med seg eksen sin ble jeg jo pissur og veldig full (lei meg). Det endte opp med at jeg sovnet på sofaen til ham som hadde feiret bursdag, mens han dro hjem (!). Etter den kvelden var det veldig vanskelig å få tak i ham. Han ville ikke snakke om hva som hadde skjedd, og ble veldig kald mot meg. Han ville ikke engang være mann nok til å si at det ikke fungerte mellom oss og at vi burde avslutte ting. Han ble til et spøkelse og slutta å svare meg på alt. Den eneste kontakten jeg hadde med ham på flere uker var når jeg dro hjem til ham for å hente noen ting jeg hadde der. Da sa han så vidt to ord til meg, mens jeg gjorde alt for å ikke begynte å gråte. Jeg sa kanskje ett ord mer enn ham, og selv det var vanskelig.

Når jeg innså at han ikke kom til å gi meg de svarene jeg trengte, sluttet jeg å kontakte ham. Jeg var et følelsesmessig vrak, og ville gå videre i livet mitt. Da ble han plutselig veldig interessert igjen. Bare tenk på det: jeg var sønderknust fordi en jeg hadde hatt daglig kontakt med som var blitt en så stor del av livet mitt at det føltes som om de hadde dødd når de ikke svarte meg, og når jeg prøvde å løsrive meg fra ham, så synes han plutselig jeg ble "interessant" igjen.

Han begynte å gjenoppta kontakten, men ikke før han hadde begynt å holde på med en annen jente. En jente som studerte i en annen by og kun var hjemme i helgene av og til (når tror du de begynte å treffe hverandre, liksom?) Dette fortalte han ikke til meg, men jeg måtte finne ut av det fra fellesvenner.

Altså les det igjen: Han holdt på med en annen jente som han ikke kunne møte hver dag, og brukte mine følelser for ham for sex mens hun var borte. Når hun var i byen eksisterte jeg ikke. Jeg oppfordret ham til å "velge" en av oss - jeg bønnfalte ham om å bare si det som det var dersom han ikke var interessert i meg på samme måte som det jeg var i ham, og til det så bare trakk han på skuldrene og svarte "Jeg klarer ikke å velge vekk noen av dere".

Dette holdt på i nesten 14 måneder, helt til hun flytta tilbake og han fortalte meg at han hadde funnet seg et nytt sted å bo. Med henne. Det var ikke sånn at jeg ikke prøvde å løsrive meg vekk fra ham, men hver eneste gang jeg begynte å treffe noen andre eller tenke at "nå går det litt bedre meg meg" så kom han krypende tilbake inn i livet mitt med lovordene sine.

"Jeg klarer ikke å velge vekk noen av dere" ble til at han ble samboer med henne, og i dag har de et barn sammen.

Hvorfor forteller jeg deg alt dette?
Fordi når jeg leser det du skriver om han du så fint har laget en tråd om der du spør "Tror dere han er interessert?", så vekker det bare masse følelser hos meg om den mannen jeg kastet bort tre år av livet mitt - 1,5 år med tullet hans, og 1,5 år på å komme meg videre.

Han er nok ikke interessert i noe annet enn en å ha sex med når han ikke vil føle seg for bundet til dama si. Han virker med andre ord som et veldig usikkert menneske, og når du spør "Tror dere han er interessert?" så lurer jeg egentlig på om du vil at han skal være det? Han virker ikke som et godt menneske, der han tvinger deg til å ta abort, eller svarer deg vagt når du snakker om framtiden med ham. Du er jo bare glad i ham, og vil være med ham, mens han ikke virker som et menneske som fortjener kjærlighet fra noen.

Mitt råd er å bare fokusere på noe helt annet enn ham i en periode, helt til du føler at du er over ham.

Dette er hva Andreas sa til meg da jeg forklarte alt dette til ham: "Han bruker deg kun for sex." Og det var et jævlig ærlig svar. Skulle ønske noen hadde sagt det til meg lenge før han gjorde det, så jeg ikke hadde brukt så mye tid på det.