Jenter kun opptatt av utseende

Started by MaleOslo, November 11, 2021, 21:58:22 PM

Previous topic - Next topic

Love

Kjempelenge siden jeg skrev noe her inne. Har siden sist bitt i det sure eplet og testet Tinder. Så en tilbakemelding, som jente:
Gutter er sjokka når jeg forteller hvor mye respons jeg fikk da jeg la opp profil en lørdag i høst, med veldig greie bilder (tatt i natur av venninne, typisk norsk friskus)
Det var umulig å svare alle matcher som skrev til meg, vi hadde swipet kjapt gjennom «bunken».
Ville aldri swipet noen uten bilde rett vei, det er alt for mange å velge i... og det er problemet med Tinder, det er masse folk der (hele singelNorge)
Så uten bilde overrasker det meg at du får treff (ingen leser bio)
Min opplevelse av appen var overveldende, for mange tok kontakt og jeg slettet etter et par dater. Følte det ble helt feil for meg.

MaleOslo

Har lagt ut bilde av meg selv nå. Litt på avstand, slik at folk jeg kjenner ikke så lett skal kjenne meg igjen.

Men skuffende at jeg ikke har fått en eneste match

Hva er en god profiltekst? 

Squishy

#17
Ta dette med beste mening: Tinder er en app som er avhengig av bilder for å fungere slik den er ment til, men du vil så vidt ha et bilde av deg selv. Hva forventer du da å få ut av det?

Litt som å delta i formel 1-løp selv om du ikke liker biler, men du kan til nød bruke en sparkesykkel. Hvor tror du selv at du ender opp til slutt?

Jeg skal ikke legge meg opp i hvorfor du ikke vil ha bilder av deg selv, det er din personlige grunn. Men det blir litt feil å si at jenter kun bryr seg om utseendet, når utgangspunktet for appen er å se om man liker personen. Min erfaring er at gutter bør vise litt av personligheten på bildene, uavhengig av hvordan man ser ut. Man vil vise at man er en kul og type, og da hjelper det lite med bilder av seg selv der man utstråler usikkerhet, kjedsomhet og andre negative faktorer - uavhengig av hvor pen/kjekk man er.

Et visst utgangspunkt må man gjerne ha for å bedømme om man liker en person, så da hjelper det lite med et sort bilde og litt tekst.

MaleOslo

Quote from: Squishy on December 24, 2021, 12:01:00 PMTa dette med beste mening: Tinder er en app som er avhengig av bilder for å fungere slik den er ment til, men du vil så vidt ha et bilde av deg selv. Hva forventer du da å få ut av det?

Litt som å delta i formel 1-løp selv om du ikke liker biler, men du kan til nød bruke en sparkesykkel. Hvor tror du selv at du ender opp til slutt?

Det er et bilde av meg.

Squishy

#19
Quote from: MaleOslo on December 24, 2021, 12:03:14 PM
Quote from: Squishy on December 24, 2021, 12:01:00 PMTa dette med beste mening: Tinder er en app som er avhengig av bilder for å fungere slik den er ment til, men du vil så vidt ha et bilde av deg selv. Hva forventer du da å få ut av det? Er det da riktig at jeg undrer på hvorfor ingen matcher med meg? Jeg burde jo få masse jenter som løper etter meg fordi jeg er på bildet - eller?

Litt som å delta i formel 1-løp selv om du ikke liker biler, men du kan til nød bruke en sparkesykkel. Hvor tror du selv at du ender opp til slutt?

Det er et bilde av meg.
Ja - på avstand. Jeg kan også laste opp et bilde av meg selv, der jeg f.eks står blant 100 andre personer. Ingen kan da si at det ikke er et bilde av meg, selv om jeg synes ekstremt lite.

Men vil du svare på spørsmålet mitt?

MaleOslo

Quote from: Squishy on December 24, 2021, 12:07:42 PM
Quote from: MaleOslo on December 24, 2021, 12:03:14 PM
Quote from: Squishy on December 24, 2021, 12:01:00 PMTa dette med beste mening: Tinder er en app som er avhengig av bilder for å fungere slik den er ment til, men du vil så vidt ha et bilde av deg selv. Hva forventer du da å få ut av det? Er det da riktig at jeg undrer på hvorfor ingen matcher med meg? Jeg burde jo få masse jenter som løper etter meg fordi jeg er på bildet - eller?

Litt som å delta i formel 1-løp selv om du ikke liker biler, men du kan til nød bruke en sparkesykkel. Hvor tror du selv at du ender opp til slutt?

Det er et bilde av meg.
Ja - på avstand. Jeg kan også laste opp et bilde av meg selv, der jeg f.eks står blant 100 andre personer. Ingen kan da si at det ikke er et bilde av meg, selv om jeg synes ekstremt lite.

Men vil du svare på spørsmålet mitt?

Jeg står ikke blant 100 personer. Rart du uttaler deg så bastant når du ikke engang har sett bilde.

Squishy

#21
Jeg er ganske sikker på at du skjønner nøyaktig hva jeg mener, men at egoet ditt prøver vri deg unna sannheten :)

Vi er alle her for å hjelpe hverandre, ikke kritisere. Dette er ikke kritikk, det er spørsmål jeg stiller som forhåpentligvis får deg til å åpne øynene og endre tankegang. Alt er som sagt godt ment.

Anbefaler deg også å lese det jeg skriver. Jeg sa aldri at du står blant 100 personer. F.eks = for eksempel, altså at jeg eksemplifiserer med et scenario som også gjør at folk jeg kjenner (forhåpentligvis) ikke kjenner meg igjen.

MaleOslo

Quote from: Squishy on December 24, 2021, 12:25:04 PMJeg er ganske sikker på at du skjønner nøyaktig hva jeg mener, men at egoet ditt prøver vri deg unna sannheten :)

Vi er alle her for å hjelpe hverandre, ikke kritisere. Dette er ikke kritikk, det er spørsmål jeg stiller som forhåpentligvis får deg til å åpne øynene og endre tankegang. Alt er som sagt godt ment.

Anbefaler deg også å lese det jeg skriver. Jeg sa aldri at du står blant 100 personer. F.eks = for eksempel, altså at jeg eksemplifiserer med et scenario som også gjør at folk jeg kjenner (forhåpentligvis) ikke kjenner meg igjen.

Man kan se nok på bilde til å danne seg en mening om utseendet til personen som er meg.

Men for folk jeg kjenner er de kanskje ikke 100 % sikre at det er meg, selvom de muligens vil kjenne igjen alder og selvfølgelig navnet.

Et stort skritt å gå fra ikke noe bilde, til bilde, men foreløpig samme resultat.

Love

Har du en jentekompis som har Tinder så kan du spørre om å kikke på andre gutters profiler for å se hva du konkurrerer mot...?
Tinder er (dessverre) bygd opp rundt bilder. Tipper du selv foretrekker profiler der dama har ok bilder?
De fleste tiltrekkes nok av profiler som viser litt mer av en person, uten at det betyr at du må være filmstjerne kjekk.
At du vil være anonym er jo litt vrient, bare «gifte» folk som ikke legger ut bilde. Signaliserer at man har noe å skjule...?

MaleOslo

Quote from: Love on December 26, 2021, 20:39:21 PMHar du en jentekompis som har Tinder så kan du spørre om å kikke på andre gutters profiler for å se hva du konkurrerer mot...?
Tinder er (dessverre) bygd opp rundt bilder. Tipper du selv foretrekker profiler der dama har ok bilder?
De fleste tiltrekkes nok av profiler som viser litt mer av en person, uten at det betyr at du må være filmstjerne kjekk.
At du vil være anonym er jo litt vrient, bare «gifte» folk som ikke legger ut bilde. Signaliserer at man har noe å skjule...?

For meg er ikke bildene så viktig. Om dama er for fin, så tenker jeg at jeg like gjerne kan sveipe henne vekk, siden jeg neppe har sjans likevel.

Har dristet meg til enda et bilde nå, nærbilde, bare litt mørkt. Gir litt F*** i hva folk måtte mene, er såpass langt nede at jeg må starte med krabbinga.

Fikk min første match da i mitt tindercomeback med bilder. Ikke fått noe respons enda på hva jeg skrev, men det er hvertfall en begynnelse. Men kan fort være at hun bare sveipet kjapt gjennom uten å se hvem hun liket. Men hun har hvertfall ikke slettet meg. Enda. Er det vanlig at jenter gjør dette forresten? liker alle, istedet for å velge selektivt? Ofte fikk jeg matcher og de bare slettet meg kjapt da jeg ikke hadde bilde. Eller var det noe jeg skrev.

Er det noen med gode oppskrifter på hva man skal si i første replikk etter en match? Ble god på dette tidligere, og fikk dater veldig ofte, men nå er jeg helt ute av trening..

Prøvde bumble også igår, og fått en match, men kan ikke prate med matchen før jenta først har sendt melding? Merkelig opplegg.

Planka

#25
Bildene dine har alt og si på tinder.

Som åpner pleier jeg å bruke

Hei! Hvordan går det?:)

Teksten etterpå skal egentlig bare bygge tillit.

Du trenger ikke skrive noe morsomt eller slikt på første melding, det kan fort bli oppfattet som klipp å lim. Å det skaper også bare underholdningsverdi.

Jenta kan tilogmed svare å chatte med deg litt pga hun syntes du er morsom, men vil med tiden slutte å svare siden hun egentlig ikke er interessert i å treffe deg.

Som mange sier her, bildene på tinder er det som gjelder.


Syntes det er flott at du har tatt 2 bilder. Legger også ved en liten guide til hvordan du kan ta bedre bilder av deg selv til bruk på foreks tinder hjemme.

https://blog.photofeeler.com/take-attractive-online-dating-profile-pics-tinder-okcupid-at-home/

Lykke til :)





Vær din egen bestevenn i hodet ditt!

MaleOslo

Quote from: Planka on December 28, 2021, 21:20:17 PMBildene dine har alt og si på tinder.

Som åpner pleier jeg å bruke

Hei! Hvordan går det?:)

Teksten etterpå skal egentlig bare bygge tillit.

Du trenger ikke skrive noe morsomt eller slikt på første melding, det kan fort bli oppfattet som klipp å lim. Å det skaper også bare underholdningsverdi.

Jenta kan tilogmed svare å chatte med deg litt pga hun syntes du er morsom, men vil med tiden slutte å svare siden hun egentlig ikke er interessert i å treffe deg.

Som mange sier her, bildene på tinder er det som gjelder.


Syntes det er flott at du har tatt 2 bilder. Legger også ved en liten guide til hvordan du kan ta bedre bilder av deg selv til bruk på foreks tinder hjemme.

https://blog.photofeeler.com/take-attractive-online-dating-profile-pics-tinder-okcupid-at-home/

Lykke til :)







Takk for svar.

Har lagt ut et bilde av meg som er ganske nære, selvom jeg bruker solbriller vil nok folk som kjenner meg, kjenne meg igjen.

Men får ikke en eneste match!

I profilteksten står det 180 cm, og en litt morsom kommentar jeg fant.

Men noe er galt, skjønner ikke hva. Fikk nesten flere matcher uten bilde..

Bumble også, har fått 1 match, men siden jentene må ta kontakt først er det helt dødt og meningsløst.

Tror dere smittesituasjonen i Oslo-området gjør at folk er helt passive?

Kunne tenkt meg å møtt folk som kunne gitt meg en skikkelig oppstramning på tinder profilen min.

Planka

Tror du først å fremst må jobbe med deg selv angående det at å være på tinder er helt normalt i dagens samfunn. Å hvis du er redd for å bli dømt av andre for det, så er det dem sitt tap.

Kanskje denne artikkelen kan hjelpe deg å endre mindsett angående nettdating:

https://www.0330.no/2011/02/nettdating-del-i-bare-for-tapere.html?m=1



Bilde med solbriller gjør at du mister en god del matcher pga jentene ikke ser åssen du egentlig ser ut. Selvfølgelig 1 bilde kan gå, ( hvis du har foreks 4 andre)



Foreslår også at du leser igjennom photofeeler sine dating bilde tagnings blogger. Å ha ett veldig nært bilde kan virke " intenst " som forklart her:


https://blog.photofeeler.com/intense/


Anbefaler deg å først fokusere på mindsettet ditt angående nettdating. Det er faktisk helt normalt å ha bilder av deg selv der.


Når du føler deg komfortabel med det kan det å ta noen gode bilder av deg selv gjøre underverker.




Lykke til :)




Vær din egen bestevenn i hodet ditt!

MaleOslo

#28
Quote from: Planka on January 06, 2022, 09:19:02 AMTror du først å fremst må jobbe med deg selv angående det at å være på tinder er helt normalt i dagens samfunn. Å hvis du er redd for å bli dømt av andre for det, så er det dem sitt tap.

Kanskje denne artikkelen kan hjelpe deg å endre mindsett angående nettdating:

https://www.0330.no/2011/02/nettdating-del-i-bare-for-tapere.html?m=1



Bilde med solbriller gjør at du mister en god del matcher pga jentene ikke ser åssen du egentlig ser ut. Selvfølgelig 1 bilde kan gå, ( hvis du har foreks 4 andre)



Foreslår også at du leser igjennom photofeeler sine dating bilde tagnings blogger. Å ha ett veldig nært bilde kan virke " intenst " som forklart her:


https://blog.photofeeler.com/intense/


Anbefaler deg å først fokusere på mindsettet ditt angående nettdating. Det er faktisk helt normalt å ha bilder av deg selv der.


Når du føler deg komfortabel med det kan det å ta noen gode bilder av deg selv gjøre underverker.




Lykke til :)






Jeg er i en litt komplisert livssituasjon, men har endret bilde til bilde av meg nå uten solbriller. Bare er forsiktig med hvem jeg liker så jeg ikke treffer på noen kjente.

Fikk en match på bumble, og hun skrev til meg faktisk også. Vi avtalte en webcam , men da jeg ringte svarte hun ikke. Hverken på meldingene eller ringinga.
Hun til og med avviste ring nr 2, så hun har sett det.
Hun var også interessert i å møtes, men jeg har rett og slett ikke energi akkurat nå. Tenkte greit å bli kjent via tlf først.

Prøvde tipset med " hei åssen går det?" på den ene matchen jeg fikk på tinder. Ingen svar.

Planka

Hadde du hatt gode nok bilder ville de mest sannsynligvis svart.
Vær din egen bestevenn i hodet ditt!