Nyttige bøker

Started by UDA, June 06, 2011, 11:38:21 AM

Previous topic - Next topic

UDA

Hei alle sammen  :)

For å tilegne seg kunnskap kan en finne ut av saker og ting selv. Prøve og feile, gang på gang. Hvis du derimot ønsker raske framskritt er den beste metode i mine øyne å lære av andre som er der du ønsker å være. Second best ville jeg sagt var å lese seg opp i emnet du ønsker å lære mer om. Til poenget: Har du lest en bok som virkelig fikk deg til å tenke, som har hjulpet deg i å få fram dine gode sider og en bok du vil anbefale andre og lese? Anbefal din yndlingsbok!

..og en liten beskrivelse av hvorfor denne boken var verdt din tid :)



No brain, no pain - no pain, no gain

VB

#1
De bokene som har hjulpet meg mest var bokene til David Shade (Give women wild screaming orgasms, etc..) og Daniel Rose (The sex god method).

Dette er sex boker (duh!) men de hjalp meg mye siden de ga meg ekstremt mye selvtillit. For jeg leste de hadde jeg kun hatt et par sex partnere og jeg var ikke veldig sikker paa mine ferdigheter i senga. Etter at jeg hadde lest de saa var jeg sikker paa at neste gang jeg hadde sex ville jeg vaere mye bedre enn gjennomsnittet (og det har flere damer gitt uttrykk for siden da).

Det hjelper veldig paa egoet og selvtilliten naar du kan tenke "hvis jeg drar hjem med denne dama saa kommer hun til aa ha en av de heteste kveldene hun noen sinne har hatt". Og i min erfaring hjelper god selvtillit veldig mye naar man snakker med jenter. Det ga meg ogsaa veldig mye aa snakke om naar jeg snakket om sex med jenter. Kunne snakke om hypnose sex og andre ting som de fleste jenter aldri har hort om (selv om jeg aldri hadde gjort det for paa det tidspunktet).

Jeg vil anbefale alle gutter aa lese disse bokene og faktisk jenter ogsaa (siden mye av det som staar der kan brukes andre veien ogsaa). Ingenting kan maales med forste gangen du horer en jente si noe ala "du er en sex gud" eller "fy faen saa god du er i senga".

EDIT:

Vil legge til en bok til. Den første boken jeg kjøpte når jeg startet i sjekke verdenen var Wayne "Juggler" Elise sin e-book. Tror det var et av de beste kjøpene jeg har gjort. Uten å være 100% sikker tror jeg det han står for og rådene han gir er ganske like de gutta i Gode Vibber gir. Selv om jeg synes en del av hans eldre materiale har litt feil fokus (for mye fokus på samtaler og snakke teknikker).

UDA

#2
Det å ha vært skikkelig god i senga hadde jo vært nydelig :P
Takker for tipsene, så skal jeg se om jeg kan få tak i dem. Angående å få tak i dem, vet du hvor jeg kan få kjøpt disse bøkene?
No brain, no pain - no pain, no gain

VB

Quote from: UDA on June 07, 2011, 07:50:38 AM
Takker for tipsene, så skal jeg se om jeg kan få tak i dem. Angående å få tak i dem, vet du hvor jeg kan få kjøpt disse bøkene?

Amazon

BlueEyes

Det hele begynte med The game for min del.
Har lest boka forførende livsstil.

Vet det finnes ei bok som er beregnet for jenter. Som er på en måte jentenes utgave av the game. Husker ikke navnet nå i farten.
Be or not to BE!

Sufjan

Synes The Game er en interessant bok, men mer mtp historien i seg selv, ikke selve sjekkeaspektet da relativt lite er forklart i detalj. Sjekk da heller ut Neil Strauss' "The annihilation method", hvor han gaar mer systematisk til verks. Naa skal det seff sies at visse teorier er litt utdatert, men essensen er der.

Youtube er ogsaa en god kilde med mye PUA stoff, sok f.eks. paa: Matador, Tim Flawless og Juggler, har seminarer delt opp i flere videoefiler som er lagt ut.


Tingles

VB hva fikk du ut av "theSexGodMethod"? Jeg lastet den ned på kindle når jeg så du anbefalte den, men merker jeg har vanskeligheter for å komme meg gjennom den. Kvinnesynet han har gir meg avsmak på hele boken. Jeg tror absolutt på teknikkene, men liker ikke hvordan han fremstiller dette som en måte for å få damer til å betale, reise og gi han gaver.

Det jeg lurer på er om du har fått noe revolusjonerende ut av den boken som gjør at den er verdt å lese ferdig? Blir den bedre etter første kvartal av boken er lest?
I have not failed. I've found 10,000 ways that won't work.

UDA

Quote from: Tingles on June 19, 2011, 15:14:17 PM
VB hva fikk du ut av "theSexGodMethod"? Jeg lastet den ned på kindle når jeg så du anbefalte den, men merker jeg har vanskeligheter for å komme meg gjennom den. Kvinnesynet han har gir meg avsmak på hele boken. Jeg tror absolutt på teknikkene, men liker ikke hvordan han fremstiller dette som en måte for å få damer til å betale, reise og gi han gaver.

Det jeg lurer på er om du har fått noe revolusjonerende ut av den boken som gjør at den er verdt å lese ferdig? Blir den bedre etter første kvartal av boken er lest?

Jeg lesten den, og fant den veldig kurant. Nå vet jeg ikke hvor langt du har kommet i boka da jeg fant stort sett alt meget lærerikt. DEVI var genialt! Jeg elsket det som sto der. Det synet han har på kvinner kan virke negativt utenfor sexlivet, men i sexlivet har jeg selv også funnet ut at det fungerer meget godt.

Tanken med at han får jente til å "kjøpe" ting for seg er mer en virkemåte han bruker for å beskrive hvor viktig det er for en kvinne å ha god sex. Når en kvinne endelig har funnet en "seksuell mester" gjør hun mye for å kunne beholde ham - så fremt han har noen av de andre egenskapene hun nå enn måtte lete etter :P
No brain, no pain - no pain, no gain

VB

#8
Quote from: Tingles on June 19, 2011, 15:14:17 PM
VB hva fikk du ut av "theSexGodMethod"? Jeg lastet den ned på kindle når jeg så du anbefalte den, men merker jeg har vanskeligheter for å komme meg gjennom den. Kvinnesynet han har gir meg avsmak på hele boken. Jeg tror absolutt på teknikkene, men liker ikke hvordan han fremstiller dette som en måte for å få damer til å betale, reise og gi han gaver.

Det jeg lurer på er om du har fått noe revolusjonerende ut av den boken som gjør at den er verdt å lese ferdig? Blir den bedre etter første kvartal av boken er lest?

Det som UDA sier. Hvis du er virkelig god i senga, du vet hvordan man separerer sex/forhold og du er en hyggelig og relativt normal kar ellers saa vil damer gjore mye for aa fortsette aa faa lov til aa ha sex med deg.

Betyr dette at du trenger aa faa de til aa vaske huset ditt eller "kjope" ting for deg? Nei absolutt ikke, men du burde vite hvor mye du er verdt hvis du kan disse tingene. I stede for aa ta kvinnesynet hans hvis du ikke liker det, ta tankesettet som han fremstiller "jeg er sinnssykt god i senga, alle damer som faar lov til aa ha sex med meg er heldige".

Det er derfor jeg fikk saa mye selvtillit etter aa ha lest disse bokene, jeg prisa meg selv veldig mye (og gjor det fortsatt). Men selv om du synes alle som faar deg er heldige trenger du ikke oppfore deg som et rasshol. Vaer en normal, grei og snill kar men vit hva du er verdt.

Jeg anbefaler deg til aa fullfore boka og evnt ogsaa lese de fleste av bokene til David Shade. De er ogsaa knall. *Deler av innlegget slettet pga reklame*

UDA

#9
Quote from: VB on June 20, 2011, 07:46:56 AM
Jeg anbefaler deg til aa fullfore boka og evnt ogsaa lese de fleste av bokene til David Shade. De er ogsaa knall. *deler av posten slettet pga reklame*

Jeg vil jeg vil jeg vil! :D
No brain, no pain - no pain, no gain

Claw

Har kjøpt meg:
Psycho-cybernetics, Maxwell Maltz
Think and Grow Rich, Napoleon Hill
How to Win Friends and Infuence People, Dale Carnegie

Noen som har lest dem? :)

Claw

Da har jeg også kjøpt Talent is Overrated: What Really Separates World-Class Performers from Everybody Else, Geoff Colvin

Jungeldyret

Bøker er tull se en film, eller kjøp en jente:D!

--WTF?--

Holder på å lese "The Ethical Slut" nå. Boken omtales som en manual i hvordan å opprette og vedlikeholde åpne forhold. Den handler ikke så veldig mye om sjekking, men går inn på mange generelle selvutviklingsteknikker som kan være nyttige i flere sammenhenger.
Date only grown-ups. If you're not a grown-up, fix that first.

Quirky

Jeg var gal når det gjaldt å tilegne meg informasjon før, og da mener jeg gal. Slukte opp alt av konferanse videoer, forum poster, bøker m.m.

Nå som jeg har jobbet med det i en stund fant jeg ut at det beste var å holde seg til små grunnråd og egne erfaringer.
Fikk MYE bedre resultater etter jeg sluttet å tilegne meg så mye informasjon. Hvorfor?

På samme måte som at for lite informasjon ikke er særlig bra, er heller ikke for mye informasjon særlig bra.
Det jeg vil anbefale, som nevnt over er å lese ett par sex-bøker, men hold også dette ganske godt under kontroll, du trenger ikke å kjøre de mest kompliserte posisjonene som kan tenkes, bare ha ett par "triks" klare.

Ellers enn tilegn deg informasjon i små mengder, litt for hver uke. Fungerer bankers for meg i hvertfall :D