Ansikts utrykk

Started by J, June 16, 2011, 00:44:09 AM

Previous topic - Next topic

J

Rett før jeg går å legger meg tenkte jeg å stille noen spørsmål til både instruktørene for Gode Vibber og resten av gjengen her.

Øver dere, eller har dere noen gang øvd på ansikts utrykk i speilet?
Har du noen gang kommet over en situasjon hvor du ikke vet helt hvordan du skal bruke de godt over 100 musklene du har i trynet?

I bloggen ble det nevnt at man skulle gi dama et "what the fuck" blikk om noen kom bort for å ødelegge. Dette førte til at jeg brukte litt tid på å finne ut hvordan jeg selv ville gitt et slikt blikk.
Dette har jeg imidlertidig ikke funnet noen bloggpost om. (link gjerne hvis jeg tar feil :) )


Det er en god ting å ha et arsenal av utrykksformer i baklomma som ikke innebærer lyder; slik som Kroppsspråk f.eks. 
Så hvordan går man da best fram når det kommer til å lære seg å praktisk talt bruke hodet?

Håper på noen juicy svar i morgen. Nå er det tid for køya ^^

VB

#1
Selv har jeg aldri ovd paa det, naar jeg starta saa leste jeg mange raad om at man burde ove paa det foran speilet. Men jeg gadd aldri ove noe saerlig siden jeg ikke saa verdien i det.

Min personlige mening er at det er bortkastet aa trene mye paa dette for de fleste av oss, hvertfall de som akkurat har startet. Det er mange mye viktigere ting man kan fokusere paa i stede. Og de fleste av oss som har hatt venner en stund har allerede ganske klare ansikts uttrykk for de fleste ting.

Det eneste uttrykket jeg faktisk laerte meg som jeg ikke kunne var aa gi bedroom eyes, hadde selvfolgelig gjort det for paa soverommet men aldri offentlig. Saa tok meg en 10 min for aa finne ut hvordan det funka best for meg.

Men hvis du virkelig vil laere dette saa har jeg hort at det beste er aa finne en skuespiller du liker aa studere hans/hennes filmer. De fleste av oss har rimelig like ansikts uttrykk for de fleste folelser, men vi har ogsaa en del subtile uttrykk som fremmede ikke vil fange opp. Derfor overspiller gode skuespillere sine ansikts uttrykk, paa den maaten kan alle forstaa hva det er skuespilleren foler (eller spiller at han/hun foler).

Med et 2 min google sok var dette det beste WTF uttrykket jeg fant,



EDIT:
Glemte aa svare paa denne,

QuoteHar du noen gang kommet over en situasjon hvor du ikke vet helt hvordan du skal bruke de godt over 100 musklene du har i trynet?

Aldri. Jeg tenker ikke over det saa da vil ansiktet alltid bare vise det jeg foler, og det er jo som regel det jeg vil. Aa vise noe annet enn det du faktisk foler gir andre folk en daarlig vibe av deg, spesielt hvis du ikke er god paa det. Det er derfor han karen som later som han er vennlig men som er skikkelig keen paa dama ofte blir oppfattet som creepy.

Saa i tilfellet som du nevner fra bloggen er det bare aa tenke "hva faen gjor han karen her. Skeptisk..." saa se paa dama med det uttrykket som naturlig kommer med de tankene. Provde det naa selv, endte opp med oyebryn opp, litt himling med oya, trekker litt paa ene munnviken og trekker litt paa skuldra.

Claw


Femininist

Tror ansiktet mitt er som en åpen bok og har derfor aldri øvd på ansiktsuttrykk. Jeg reagerer impulsivt. Har mer behov for å lære å undertrykke å vise følelser med kroppsspråket enn å få det mer tydelig. MEN har funnet ut at det er mye bedre å endre følelser enn å få et kroppsspråk som er unaturlig.

Har ikke opplevd å ikke få frem meningen min med ansiktet, men er jo flere ganger jeg ikke vet hvordan jeg skal reagere og blir usikker. Da vises det på ansiktet og den/de andre føler da for å utdype. Ting blir da klarere og jeg får til å kommunisere meningen min muntlig og med kroppen.

Vil du bli bedre på dette er teater/drama kurs tingen ;)
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Lars GV

Quote from: J on June 16, 2011, 00:44:09 AM
Rett før jeg går å legger meg tenkte jeg å stille noen spørsmål til både instruktørene for Gode Vibber og resten av gjengen her.

Øver dere, eller har dere noen gang øvd på ansikts utrykk i speilet?

Ja. Jeg gjør det innimellom enda også. Det er mye personlighet å kunne vise gjennom forskjellige ansiktsuttrykk, for å ikke snakke om å kunne få til akkurat det riktige smilet. Jeg har merket at mange småsøte jenter blir hakket penere hvis de er flinke til å bruke ansiktet sitt, det er skikkelig sjarmerende og oppmerksomhetsfangende.
Motstand skaper smerte. Aksept skaper frihet.

Oppdragelse slutter ikke når du flytter hjemmeifra, det er da den virkelig begynner.

J

Quote from: Femininist on June 16, 2011, 20:31:32 PM
Quote from: Tomcat on June 17, 2011, 00:32:57 AM
MEN har funnet ut at det er mye bedre å endre følelser enn å få et kroppsspråk som er unaturlig.
Endre følelser? Mener du da (som du sa) å undertrykke enkelte følelser?
Man ender jo opp med et naturlig kroppspråk straks man kommer forbi tilvendings fasen. Siden alt nytt kan føles unaturlig osv. Men hvis det fortsetter å føles unaturlig i lang tid kan det jo tyde på at man gjør noe "galt".

Quote from: Femininist on June 16, 2011, 20:31:32 PM
Vil du bli bedre på dette er teater/drama kurs tingen ;)
Kanskje en ting jeg skal se på neste sommer :)

Quote from: Tomcat
Jeg har merket at mange småsøte jenter blir hakket penere hvis de er flinke til å bruke ansiktet sitt, det er skikkelig sjarmerende og oppmerksomhetsfangende.

Absolutt ^^


Slik som andre har nevnt reagerer jeg også impulsivt når det kommer til ansiktsutrykk. Men det er noen ganger jeg tviler på om impulsene gjør ting helt riktig. :P Dette er noe jeg har prøvd å være litt mer skjerpet på. Mest fordi jeg ønsker å være bevist på det jeg gjør. Men også fordi jeg vil gjøre noen små endringer i hvordan jeg utrykker meg.
Dette er ikke noe jeg trener på, men noe jeg "gjør" hver gang jeg kommer over en slik situasjon. Det jeg bruker speilet til er nettop det Tomcat skriver. Det er greit å kunne få til akkurat det riktige smilet, (soveromsøyne, lekent blikk osv).

Så der har blitt litt øving forand speilet, og det krevde ikke mye for å få riktig resultat. Det som tok litt tid var å memorere, og klare å gjenskape utrykket uten problemer.
Nå trengs det bare å bli mer bevisst på bruken av disse nye (og derfor litt unaturlige) ansiktsutrykkene til daglig (eller nattlig..) så får vi se hvordan det går :)




Junker

Dette er kanskje litt offtopic, men jeg tenkte jeg kunne linke en nettside som kan gi deg noen maler på forskjellige ansiktsuttrykk  ;D:
http://myfacewhen.com/

Quote from: Tomcat
Jeg har merket at mange småsøte jenter blir hakket penere hvis de er flinke til å bruke ansiktet sitt, det er skikkelig sjarmerende og oppmerksomhetsfangende.
Amen til den..! :)

Alt i alt er det lurt/viktig å sette seg litt foran speilet, uansett (Godt eller dårlig) selvbilde du har og hvor umoralskt det måtte føles (Føltes sånn for meg) og lære seg litt hvordan du kan kontrollere musklene til å lage det beste smilet, se ut som en god lytter, se direkte "strålende" ut osv. Ta treningen med god selvironi og le gjerne mye av deg selv. Det gjorde jeg! x)

Casual

#7
Tror mange har lyst på 1 type look som er en "killer" på alle jenter.Hvis de bare kunne "skru" på den når de trengte så hadde ting gått deres vei. :-*ok får øve da*

Det beste ansiktsutrykket vil jeg tippe kommer når du IKKE føler frykt/angst/begrensninger,depresjon etc. Når all fokus på de mentale tingene som hindrer deg skifter til et annet fokus,så oppheves den gamle ansiktsmimikken.Når du TØR å skinne som akkurat den du er,det er da ting faller på plass.DA er du attraktiv,DA har du de beste ansiktsutrykkene...og det kommer naturlig. Ingen vits å legge til noe eller prøve å være noe man ikke føler stemmer overens med en selv. De gode Hollywood skuespillerne spiller ikke en rolle,de ER rollen...de FØLER seg som den karakteren. Hvis du PRØVER hardt å spille en rolle så blir du gjennomskuet...det vil se unaturlig og stivt ut og du føler du må jobbe å presse deg selv.

Så hvis ikke du FØLER deg bra så SER du ikke bra ut heller (uavhengig av utseende)
Jenter ser ikke på en ting, de ser på helheten.

Ansiktsutrykk er jo forresten en representasjon av ditt indre (følelser) Og når du har et godt forhold til deg selv, så trenger du ikke sjekkeskoler eller andre krykker i det hele tatt.

Claw

Godt innlegg, Casual. Enig i det du skriver. Merker selv at noen ganger er jeg i en "state" der veldig mange av jentene jeg får blikkontakt med reagerer med å smile/rødme/se ned (gjerne i kombinasjon) etc. Mens hvis jeg er uopplagt skjer dette skjelden.

Casual

Quote from: Claw on July 16, 2011, 21:12:09 PM
Godt innlegg, Casual. Enig i det du skriver. Merker selv at noen ganger er jeg i en "state" der veldig mange av jentene jeg får blikkontakt med reagerer med å smile/rødme/se ned (gjerne i kombinasjon) etc. Mens hvis jeg er uopplagt skjer dette skjelden.
Aha. ja de føler jo hele deg gjennom øynene dine,ganske kraftige saker:D Derfor det er så viktig å føle seg bra og gjøre det man har lyst til,fremfor å føle seg ræva å gjøre teknikker og presse seg.

En sløv/droopy/dopa look er en av de mest sexy look'ene jenter vet om(Johnny Depp har litt av det) Han har litt av alt :D
Er man uoplagt så ser man bare sliten og lei seg ut. Den har jeg hatt i mange år

J

Etter gårsdagens kveld på byen må jeg si meg enig i inlegget ditt. (bra skrevet btw :) )

Hadde alkohol i blodet, og som følger forsvant det jeg hadde av "frykt".
Fikk jo da en litt sånn "kongen på haugen" følelse, og jeg merket godt at det gjenspeilte seg i reaksjonene jeg fikk. De var kun positive.

Det virket som om alt satt som det skulle, også ansikts mimikken. Det eneste som manglet var erfaring og kunnskap, noe som var en svært befriende følelse.
Det jeg må gjøre nå er å gjennskape samme sikkerheten edru.
Jeg har insett at jeg har det som trengs når det kommer til kroppspråk. Det er en god moral boost ^^

Så da blir det daygame ut uka siden det er lengst utenfor komfort sonen i denne sammenhengen.
Men, skal ikke dra dette altfor off topic, og konkluderer da med at det er som du skrev Casual. Med en gang jeg slappet av og sluttet å tenke (i en viss forstand) satt den naturlige ansiksmimikken i boks. Og den var mer en bra nok.

Casual

#11
Quote from: J on July 17, 2011, 13:48:14 PM
Etter gårsdagens kveld på byen må jeg si meg enig i inlegget ditt. (bra skrevet btw :) )

Hadde alkohol i blodet, og som følger forsvant det jeg hadde av "frykt".
Fikk jo da en litt sånn "kongen på haugen" følelse, og jeg merket godt at det gjenspeilte seg i reaksjonene jeg fikk. De var kun positive.

Det virket som om alt satt som det skulle, også ansikts mimikken. Det eneste som manglet var erfaring og kunnskap, noe som var en svært befriende følelse.
Det jeg må gjøre nå er å gjennskape samme sikkerheten edru.
Jeg har insett at jeg har det som trengs når det kommer til kroppspråk. Det er en god moral boost ^^

Så da blir det daygame ut uka siden det er lengst utenfor komfort sonen i denne sammenhengen.
Men, skal ikke dra dette altfor off topic, og konkluderer da med at det er som du skrev Casual. Med en gang jeg slappet av og sluttet å tenke (i en viss forstand) satt den naturlige ansiksmimikken i boks. Og den var mer en bra nok.
Det er bra...alkohol gjorde det med meg før men ikke nå lenger. Jeg har forresten erfaring av at kropp i ubalanse er direkte tilknyttet de vonde og begrensende tankegangene. Altså hva man spiser og hvordan helsetilstanden til kroppen vår er har tilknyttning til god mental helse. Så fremfor å øve seg på visse ting å trene på mentaliteten direkte...så burde alle få kroppen i riktig syre/base balanse først...og se om det retter seg selv på den måten.
For jeg tror nemlig det er mange som ikke er helt på topp fysisk sett.Selvom man føler seg helt grei så er ikke det nødvendigvis den beste helsetilstanden fordet.