Ønsker selvutvikling

Started by UDA, June 25, 2011, 12:07:40 PM

Previous topic - Next topic

UDA

Hei  :)

Da var ledig på markedet nok en gang. Denne gangen har jeg en forhåpning om å forhøye min markedsverdi i den urbane jungelen der ute. For de av dere som føler dere har kommet langt i sjekking, og vet hvordan man mest effektivt kommer seg dit: Hva er tipsene deres til å bli den uimotståelig damenes Jens som alltid kan få med seg hvem han vil "uansett situasjon"?

Mer om hvor jeg er akkurat nå:
- Har lest det meste av sjekketeori, og føler jeg har fått sugd ut det viktigste i det jeg har lest.
- Jeg er en person med en leken og blid grunntone i livet, og har få problemer med å snakke med andre.

Ps. Skal på GV sjekkekurset neste måned, det er bare så leeenge til!
No brain, no pain - no pain, no gain

sweet

Jeg er i grunnen ikke en sjekker som har kommet så veldig langt, men legger inn et svar likevel :) Litt på siden: hadde ikke du dame inntil nylig?

Jeg syns det høres ut som du har en fin instilling til livet og har i tillegg lest sjekketeori, er ikke det som gjenstår bare å øve øve øve, få masse erfaring som du kan ta med deg til kurset og få ekspertuttalelser rundt dine opplevelser?  ;)
Led meg ikke inn i fristelse, jeg kan finne veien selv.

UDA

Jeg hadde en kjæreste, men ettersom jeg ikke holdt ut med bare å se henne 2-4 ganger i måneden ble vi lei til syvende og sist.

Det blir vel som du sier. Øve øve øve! Ellers gleder jeg meg fryktelig til GV kurset. Håper de kan lære meg masse :)
No brain, no pain - no pain, no gain

VB

Slenger meg paa øve øve øve, men vil ogsaa legge til at du burde gaa analytisk til verks. Bare det aa faa erfaring vil gjore deg bedre, men hvis du aktivt tester ut nye ting og analyserer (dvs. tenker litt over) resultatene saa laerer du mye fortere.

Start med aa bare prov deg frem ( http://godevibber.no/forum/index.php?topic=1378.0 ) og saa naar du ser et monster for hvor du gjor ting feil saa prov ut losninger paa dette. Det er her forum / online materiale kommer inn, sjekk ut mulige losninger som andre har funnet og velg ut en (eller flere) som du tror passer for deg. Test de ut en del ganger i praksis og see hva som fungerer best i forskjellige situasjoner.

Samtidig som du gjor dette kan du jobbe paa aa fremheve dine eksisterende attraktive egenskaper og fjerne lite attraktive egenskaper. Trener du ikke, start aa trene. Dommer du andre, slutt med det. Er du ulykkelig, finn deg noe som gjor deg lykkelig (ikke florting/pickup). Etc...

Det finnes ingen snarveier og det krever mye "arbeid" fra din side (i den forstand at aa florte med masse damer er arbeid, :) ). Det kommer ikke alltid til aa vaere morro (spesielt i starten for du faar litt draget), men saa lenge du ikke gir opp og gjor ditt beste vil du fortsette aa forbedre deg og ferdighetene dine.

UDA

Det gjelder jo faktisk også for alt annet du vil bli flinkere i. Finn ut hva du kan dårligst, forbedre det!, og selvfølgelig ta var på de gode egenskapene.

Problemet ligger vel i det at det ikke alltid er like enkelt å finne ut hva du kan forbedre deg på. Hvis jeg finner noen problemer kan jeg jo ta dem opp på denne siden :)
No brain, no pain - no pain, no gain

funkyfunk

QuoteHva er tipsene deres til å bli den uimotståelig damenes Jens som alltid kan få med seg hvem han vil "uansett situasjon"?

Det finnes i bunn og grunn kun to tips: Erfaring og modellering.

Erfaringen kommer gjennom prøving og feiling, helst med helhjertet kontinuitet. Modellering handler om å observere andre som er flinke og adoptere tankesettet deres. Noe av det du nok vil lære MEST av på kurs er faktisk avlæringen. Du vil få en mer grunnleggende forståelse for sosial dynamikk som vil gjøre det åpenbart at tilnærmet alt av forskjellig teori som finnes der ute enten er direkte feil eller en mer ukonsis formulering av hva GV-modellen sier.

Gled deg!

UDA

Tro meg, jeg gleder meg  ;D

Angående annen sjekkefilosofi så mener jeg selv at det står mye godt i The Game hvis du vet hva du skal se etter. Når det kommer til rollemodeller har jeg få å ta av. Det GV kurset tror jeg kommer til å gjøre underverker :)
No brain, no pain - no pain, no gain

Bleu

hvordan går det med selvutviklingen? Har du noe framgang?

UDA

#8
Quote from: Bleu on July 03, 2011, 23:45:28 PM
hvordan går det med selvutviklingen? Har du noe framgang?

Det er så vanskelig å vite siden det er så mange faktorer som spiller inn. Da om jeg har forbedret meg, eller om det bare er tilfelle. Det jeg har opplevd i det siste ville si at jeg har forbedret meg innen:
- Daygaming (Tar lett tlf. nr. nå)
- På nattklubber er jeg enda på prøvestadiet, og føler en viss forbedring (Jenter har begynt å komme bort til meg).

Jeg prøver å få fram den utstrålingen jentene ser etter. Slik at de blir lettere å starte å snakke med. For når jeg først har fått dem under fire øyne er jeg dødelig :P

Når det er sagt har jeg unnet meg en jente hver eneste gang jeg har vært ute for å sjekke. Det vil si tre av tre. Det er en stor forbedring fra null av tre.

Dette er et vanskelig spørsmål! Det er jo også faktisk utrolig viktig. Har nesten fått på plass livet mitt nå, da vil selvutviklingen komme for fullt :)
No brain, no pain - no pain, no gain

Bleu


UDA

Konkret gjør jeg:
1. Leser mye om psykologi, sex, ol.
2. Drar ut hver helg, og prøver saker og ting
3. Bruker "enhver" anledning til å snakke med pene jenter
4. Få skikkelig orden på livet mitt (Det er ikke lenge siden jeg slo opp med eksen min)
5. Trener og holder meg i form
6. Ser og lærer av andre på film
7. F.eks. når jeg går tur med hunden øver jeg inn riktig gange, og riktig holdning.

Det er vel det foreløpig
No brain, no pain - no pain, no gain

Junker

Høres egentlig ut som noen veldig bra aktiviteter du har der, UDA!
Men ble litt opphengt i nr.6, der du ser og lærer av andre på film. Er vel ikke sånn at man skal ta film så altfor seriøst?
Jeg er ingen høy herre til å bedømme da, for all del. Jeg har bare teorien inne og ett lyst syn på verden, og lite erfaring :P

Femininist

Gode filmer - eller helst tv-serier - handler ofte om mellommenneskelige relasjoner og hvordan de foregår. De tar gjerne for seg hvordan ulik handling oppfattes av både sender og mottaker og i gode serier ser en hvordan mennesker handler rasjonelt ut fra sammenhengen de er i. Dette kan selvfølgelig brukes til å lære mer om menneskelig samhandling.

En må dog passe på å lære de riktige tingene fra filmer og tv-serier OG huske at samhandling fungerer ulikt i ulike miljøer og settinger. Vil ikke anbefale noen å oppføre seg som Chuck Bass (fra Gossip Girl) eller James Bond eller stå i hagen til jenta og spille musikk. Mye som er søtt på film er bare creepy i virkeligheten.
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Claw

Nye James Bond (Daniel Craig) er det en del man kan lære av da ;) Han er så sjeef ass.

Junker

Quote from: Claw on July 11, 2011, 22:11:15 PM
Nye James Bond (Daniel Craig) er det en del man kan lære av da ;) Han er så sjeef ass.

Så her er det bare å lære seg poker altså?  ;D