Søker wing til daygame i Oslo.

Started by Dark Nemesis, July 06, 2011, 22:25:12 PM

Previous topic - Next topic

Dark Nemesis

Hey there!

Min nåværende sosiale sirkel gjør det veldig vanskelig for meg å leve det livet jeg ønsker å leve, og jeg føler at jeg bare har godt av å møte andre mennesker med samme interesse, so here we go. Jeg er 18 år, bor i Oslo og er ute etter noen som vil bli god i daygame. Jeg har ikke så veldig mye erfaring med daygame akkurat nå, men jeg er sikker på at det raskt kommer til å forandre seg.

Så hvis noen er interesserte er det bare å henge seg på. :)

J


UDA

Hvis det går an med tre er jeg lett med :)
No brain, no pain - no pain, no gain

Jungeldyret


UDA

Planen min var alene. Slik at vi prøver hver for oss mens den andre er observatør - så kan han gi tips, forslag, osv. + muntre opp ^^
No brain, no pain - no pain, no gain

J

Som UDA, var det også det jeg hadde i tankene.

Det skal likevel sies at jeg ikke annså daygame til å fungere så mye dårligere sammen med andre. (Har ikke prøvd).
Så kanskje du har lyst til å utdype hvorfor du mener det jungeldyret. Ble nyskjerrig :)

VB

Daygame er best alene hvis du har baller nok til aa prove deg og du har litt erfaring/skills, du slipper aa maatte vente paa andre eller fole at du maa kjappe deg fordi andre venter paa deg.

Men hvis du er helt ny og ikke torr aa gjore noe alene saa kan det vaere greit aa ha noen andre med deg til aa pushe deg. Det kan ogsaa vaere bra aa ha noen andre tilstede som kan se etter hva du gjor feil og du laerer mye hvis du prover aa se etter feil naar de andre gjor ting.


Det samme gjelder egentlig for club/bar game ogsaa, hvis du er komfortabel alene og klarer aa komme deg i state og dra ut fingeren selv saa er det mye bedre enn aa ha andre med deg. Du faar mye mer frihet og du trenger ikke bekymre deg over at du kommer til aa mote noen i baren igjen.

VB

Dere får gi oss en oppdatering på hvordan det gikk når dere har vært ute

ciljan

VB: Dette med å sjekke alene (tenker da ute på byen) virker på mange måter utrolig kjinkig,men forstår at du har en del erfaring med dette?Jeg er ikke en veldig beskjeden person,men vil anta at jeg vil føle meg og framstå som litt "sosialt naken" hvis man er på en uteplass alene.Vil ikke folk spørre om hvem du er sammen med,isåfall lyver man om dette?Og hvis man får en god og flørtete vibbe med en jente,tar du da telnr og stikker videre,eller er det sosialt akseptert å henge seg på venninne/vennegjengen for type resten av kvelden?Har lyst til å kunne få til å stikke ut alene ,men er fortsatt noe tvilende eller rettere sagt nysgjerrig på hvordan dette gjøres:) 




VB

#9
Quote from: ciljan on July 20, 2011, 01:15:50 AM
VB: Dette med å sjekke alene (tenker da ute på byen) virker på mange måter utrolig kjinkig,men forstår at du har en del erfaring med dette?

Har en del, etter at jeg slo opp med dama saa bodde jeg helt alene i Berlin uten en eneste venn i byen. Saa jeg hadde ikke saa mye valg.

Quote from: ciljan on July 20, 2011, 01:15:50 AMJeg er ikke en veldig beskjeden person,men vil anta at jeg vil føle meg og framstå som litt "sosialt naken" hvis man er på en uteplass alene.

Du vil kun framstaa som dette hvis du foler deg som det. Hvorfor skal man ikke kunne gaa ut alene? Er da ingen regler som sier at man ikke kan gjore det? Saa hvis du bare gjor deg selv komfortabel med det saa fremstaar du ikke som rar.

Quote from: ciljan on July 20, 2011, 01:15:50 AMVil ikke folk spørre om hvem du er sammen med,isåfall lyver man om dette?

Nja, dette kommer litt an paa. Ofte naar jeg gikk ut alene saa starta jeg aa prate med jenter paa veien til byen og mens jeg gikk gatelangs. Ofte endte det opp med at jeg ble invitert med til utesteder sammen med de. Saa da naar jeg snakket med andre folk senere paa kvelden kunne jeg si at jeg var her sammen med de, hvis de spurte saa sa jeg at jeg motte de samme kveld.

Jeg har ogsaa vaert ute alene og sagt jeg er her alene. Hvis du bare er avslappet rundt det og sier det som det mest naturlige i verden saa er det ikke rart. Sier du det som en sjenert morder som innrommer at han har drept noen da blir det rart. Slapp av, si det som det er og du vil fort finne ut at de fleste vil gi deg respekt for det. "Oi jeg hadde aldri turt aa gaa ut alene" er en linje jeg har hort veeeeeldig ofte.

Det vil vaere folk som tester deg paa det naar du sier det, men bare vaer avslappet og gi dem en enkel grunn. Jeg pleier aa bruke "jeg liker aa bli kjent med nye folk, naar jeg drar ut med venner ender vi bare opp med aa sitte i en krok aa prate". Eller du kan bare gi faen og trekke paa skuldra for du drar samtalen videre. Det viktigste er at du ikke synes det er rart eller blir flau fordi du er alene, hvis du gjor det saa blir det fort rart.

Quote from: ciljan on July 20, 2011, 01:15:50 AMOg hvis man får en god og flørtete vibbe med en jente,tar du da telnr og stikker videre,eller er det sosialt akseptert å henge seg på venninne/vennegjengen for type resten av kvelden?

Helt avhengig av situasjon og hva du foler er riktig. Hvis du opparbeider deg god kontakt med vennene for du sjekker opp dama, evnt mens du sjekker opp dama slik at de liker deg ogsaa saa er det ingenting i veien for aa henge med de. Det er en fordel aa ikke vaere dritings slik at du plukker opp signaler og vet naar det er paa tide aa trekke deg bort. Her er det muligheter for at du kan gjore det mer eller mindre sikkert at dama vil se deg igjen avhengig av hvordan du oppforer deg. Hvis du er en kul person som alle vennene hennes digger saa kan jeg nesten garantere at hun kommer til aa gaa paa date med deg, men hvis du er en sosial idiot som blir sittende der sorpe dritings aa preike piss naar de helst vil du skal gaa saa kommer hun ikke til aa svare naar du ringer.

Quote from: ciljan on July 20, 2011, 01:15:50 AMHar lyst til å kunne få til å stikke ut alene ,men er fortsatt noe tvilende eller rettere sagt nysgjerrig på hvordan dette gjøres:)  

Haaper det svarer paa sporsmalene dine. Det viktigste er egentlig bare aa vaere komfortabel med det, noe som vil komme med tid. De forste gangene jeg dro ut alene satt jeg alene ved et bord halve kvelden aa drakk meg dritings for jeg turte aa prate med folk (men jeg var ogsaa helt fersk paa sjekking / pickup). Men etterhvert som jeg ble mer vandt til det saa foltes det mer og mer naturlig aa bare prate med folk hele tida selv om jeg ikke var dritings.

Jeg kan gi deg et par tips som jeg har funnet nyttig naar jeg er ute alene,

1) Ta deg et par pils hjemme mens du horer paa noe musikk du digger eller gjor ting som faar deg i party humor. Men ikke drikk deg dritings, lett brisen er best. Hold deg unna for mye alkohol mens du er ute, du vil vaere saa edru som mulig.

2) Dra ut og snakk med jenter du moter paa gata som ser ut som de er paa vei ut, bare si noe ala "hey, dere ser fett kledd ut, ser ut som dere er paa vei til et kult utested. Jeg er ikke saa kjent her, kan dere anbefale meg noen fete steder aa dra til?". Fortsett aa gjor det (prov forskjellige ting og se hva som funker) helt til du faar god vibe med noen jenter og de inviterer deg med dem til utestedet de skal til. Da har du alltid noen du kan dra tilbake aa snakke med hvis du plutselig ender opp alene.

3) Paa starten av kvelden ikke fokuser saa hardt paa aa dra damer, fokuser heller paa aa sosialisere mye. Snakk med masse folk, jenter og gutter, bare ha det goy. Prov aa forlat de paa en opptur (dvs ikke naar samtalen dor ut, men naar dere har det morro sammen). Du vil da senere paa kvelden ha masse folk du kan gaa aa prate med hvis ting gaar skeis, paa den maaten vil du aldri fole deg alene eller ende opp i en krok alene. + Du kan bruke det som social proof hvis du vil, bare dra med deg dama du vil ha paa hilse runde og preik litt med folka du motte tidligere paa kvelden. Hvis hun spor hvordan du kjenner saa mange kan du bare si at du motte dem alle i dag paa utestedet (det er faktisk positivt, viser at du er veldig sosial).

Det er de viktigste tingene jeg har leart om aa dra ut alene, ingen av de tingene er nodvendig men det vil gjore ting lettere for deg.

ciljan

Takk for fine og utdypende svar VB!:) Jeg skal definitivt ta med disse rådene videre og faktisk stikke ut alene ved neste anledning!