SMS: Hva skal man skrive?

Started by Miss Føniks, August 18, 2011, 15:10:21 PM

Previous topic - Next topic

Miss Føniks

Hvor mange ganger har du fått skrive spare når du skal sende til h*n du har i kikkerten for øyeblikket?

Det er et merkverdig fenomen, jeg som aldri tenker så mye over hva jeg skriver til andre aner plutselig ikke hva jeg skal si.
Det er jeg neppe alene om, eller hva? =)

Hvordan man formulerer sms er jo en stor del av "game" vil jeg si.
Det kommer an på hva man vil oppnå riktig nok.

Siden jeg vet at jeg i blant får midlertidig amnesia når jeg liker noen og skal ta mote til meg og sende sms, har jeg begynt og ha ferdig lagrede maler(notater for de som har iphone) på mobilen.
Jeg bare forandrer litt på det etter hva som passer.

Jeg liker blant annet og skrive " Jeg fant akkurat ut at det er "klem en Pål" dagen. Derfor er du nødt og komme på fest sånn at vi kan få feiret den :D "
Hei :D Du vet at det er barte-dagen i dag?Hvor/hvordan skal du feire? :D"
Du kan bytte ut me alt mulig, bruk kreativiteten. Da viser du at du er morsom samtidig som det er flørtete.

" Tenk vis en kjekkas/søt jente som deg hadde hatt krøller/afro/snurrebart....DA hadde jeg blitt hodestups forelska i deg :)Kanskje like greit at du ikke har det! Ses senere"
Er en morsom flørte melding som gir klare tegn på hva man tenker uten at det er noe farlig, til en man allerede styrer litt me. Er bare og finne på noe morsomt =)

"Hvis du leser denne meldingen skylder du meg et stort kyss!! Men vis du svarer så skylder du meg en heit kveld ;)"

Og si at du tenkte på personen når du så noe er også fin,vis du ikke sier hvorfor så lurer de jo på hvorfor du tenkte på de når du så det.
"Tenkte på deg når jeg så is-bilen kjøre forbi. Hva driver du me?/ Blir du me å ta en is? "

"På en skala fra 1 til 10 hvor full var jeg i går?"

"Jeg hadde den syke drømmen om deg i natt!" Da får du så og si alltid svar, gjerne finn på no morsomt og rart.
H*N: ha ha hva da?
"Jeg drømte at du og jeg var stranda på en øde øy,og måtte jakte på frosker for og overleve. Hvor sært er ikke det?"

"Jeg var akkurat på butikken , tenkte på deg når jeg gikk forbi hylla med spagetti. Du vet...lang og tynn...høyden altså ;) Hva gjør du i dag? "
jeg faller som regel for veldig høye fyrer, men denne kunne vært små morsomt og sendt til en litt lubben fyr(som har humor) også :)
Her er jeg både flørtete, assosiasjoner til sex og viser at man har humor.

Jeg syns vi kan dele godbiter med hverandre i denne tråden,vis du har en bra en på lager så del me oss andre ;)
Har du en genial måte og invitere H*n på fest på for eksempel? osv
Hva er dine erfaringer rundt dette?

Jeg har ikke funnet noe om dette på 0330?
Hva om dere GV gutta skriver noe om dette i bloggen? =)







The Phoenix always rises from the asses

VB

#1
Liker melding stilen din, morsom og flørtete. Et par av de ville jeg kanskje spart til etter den første eller andre daten, spesielt "Hvis du leser denne meldingen skylder du meg et stort kyss!! Men vis du svarer så skylder du meg en heit kveld".

Det jeg tenker om SMS game er at man først burde finne ut hva man vil med personen, å flørte over SMS burde aldri være ende målet ditt. Som regel vil målet være å treffes igjen og det lønner seg å ha en konkret plan.

Her er fremgangsmåten jeg pleier å gå for på første SMS utveksling etter treff.



  • Hvis jeg har møtt mange jenter på en helg pleier jeg ofte å sende bulk SMS, gidder ikke sende personlig til hver og en (med mindre det var en dame jeg virkelig, virkelig likte).

  • Mitt mål er alltid å få til en date i løpet av de neste to ukene så jeg har noen konkrete planer om forslag jeg kan gi for å treffes, jeg vet når jeg har tid og jeg vet om noen ok steder i nærheten av min leilighet.


  • Første melding blir som regel veldig casual og hvis jeg sender bulk blir den noe ala,
    "Hey dude, great fun meeting you last night, you seemed like a cool chick. - what's your plans for the rest of the week? -VB"

  • Alternativt: Sender jeg ikke i bulk pleier jeg å personalisere ved å refere til noe vi gjorde sammen eller noe intern humor vi hadde det morro med.
    "Hey <navn>, I had a great fun when we met last night. I still laugh when I think about <referer noe som skjedde> - what are your plans for the rest of the week? -VB"

  • Med de som svarer blir det ofte noe ala dette som andre melding,
    "cool fun blah blah (svar til hva hun sa) how about we go out for a yummy hot chocolate on <dag jeg har tid> evening and have some more fun?"

  • Hvis hun svarer negativt til meldingen uten forslag til en tid selv så sier jeg gjerne,
    "Too bad, what is a good time for you then?"

  • Til slutt hvis hun ikke svarer på andre eller tredje melding så venter jeg et par dager og sender noe lignende igjen. Får jeg ikke svar da bare sletter jeg nummeret.

Og det er ca slik jeg alltid gjør det. Jeg er av den oppfattingen at SMS game ikke er super viktig, det viktigste er hvilket inntrykk du gjør den dagen du møter henne og tar nummeret hennes. Så jeg gidder ikke kaste bort penger og tid på unødvendige meldinger. Hvis hun ikke er interessert så er hun ikke interessert. Det er sikkert mulig at jeg kunne snudd noen avslag til dates hvis jeg hadde prøvd litt hardere men det bryr meg ikke så mye. Som sagt så gjør jeg ofte litt mer innsats for damer jeg virkelig, virkelig er interessert i.

PS. Bor i Tyskland så skrev det på Engelsk siden det er slik jeg pleier å skrive det.

MErlin

Jeg skal være litt hard mot deg - her var det ganske mange skrivefeil, og jeg ville gjort mitt beste (bruk stavekontroll) for å unngå disse. Dette er nok enda viktigere å passe på for gutter somskriver til jenter. Generlt sett vil nok ikke gutter være like opptatte av dette så lenge de liker jenta, men jeg tror nok likevel du risikerer å skremme bort en del gutter med såpass mange skrivefeil. Det kommer også litt an på hvilken type gutter du er ute etter, og ikke minst HVA du vil med dem. Gutter som studerer eller har høyere utdannelse vil nok lettere henge seg opp i skrivefeil. Noen få vil nok utelukke deg helt, mens andre vil kanskje kunne være interesserte i sex, men vil utelukke deg som kjæreste. Å ha et godt språk og kunne skrive noenlunde korrekt signaliserer en masse ting både om deg som person, hvilken bakgrunn du har og din posisjon i samfunnet, så pass på det.

Miss Føniks

Quote from: VB on August 18, 2011, 21:30:33 PM
Liker melding stilen din, morsom og flørtete. Et par av de ville jeg kanskje spart til etter den første eller andre daten, spesielt "Hvis du leser denne meldingen skylder du meg et stort kyss!! Men vis du svarer så skylder du meg en heit kveld".

Det er en melding jeg kun hadde sendt til noen man har Datet en stund, og allerede har sex med :) Så da er vi nok enige!

Du er inne på noe veldig viktig der,det og være klarover hva man vill oppnå er viktig.
Syns du kom med et bra innlegg der.





The Phoenix always rises from the asses

Miss Føniks

Quote from: MErlin on August 19, 2011, 01:13:17 AM
Jeg skal være litt hard mot deg - her var det ganske mange skrivefeil, og jeg ville gjort mitt beste (bruk stavekontroll) for å unngå disse. Dette er nok enda viktigere å passe på for gutter somskriver til jenter. Generlt sett vil nok ikke gutter være like opptatte av dette så lenge de liker jenta, men jeg tror nok likevel du risikerer å skremme bort en del gutter med såpass mange skrivefeil. Det kommer også litt an på hvilken type gutter du er ute etter, og ikke minst HVA du vil med dem. Gutter som studerer eller har høyere utdannelse vil nok lettere henge seg opp i skrivefeil. Noen få vil nok utelukke deg helt, mens andre vil kanskje kunne være interesserte i sex, men vil utelukke deg som kjæreste. Å ha et godt språk og kunne skrive noenlunde korrekt signaliserer en masse ting både om deg som person, hvilken bakgrunn du har og din posisjon i samfunnet, så pass på det.

Helt greit det.Jeg er fullt klarover det.
Har installert ordbok på firefox nå(kjekk sak), bruker ikke min egen pc akkurat nå.
Til info så har jeg litt dysleksi, det kommer nok mer til syne på et forum en andre steder.
Har en tendens til å skrive for fort når jeg blir engasjert ;)
Pleier og dobbeltsjekke meg selv og bruke retteprogram, så skal passe på det heretter.

Dessuten hadde du en skrive feil selv ;)
Måtte bare  !
The Phoenix always rises from the asses

Sicarius

Kul tråd :)
Har slitet masse med SMS oppover tiden, tanke prosessen går somregel.
OK! jeg skriver blablabla, nei vent... eh, eh, eh eh....
Så nå gidder jeg ikke tenkte så mye på SMS'er lengre.
Skrive bare det første jeg tenker på og det fungerer somregel veldig greit.
Det er først når man begynner å tenke å analysere(alt for mye) at det blir feil!

Men å ha noen flørtete meldinger på lur til noen man holder på med tror jeg er gull :)
People often say that motivation doesn't last. Well, neither does bathing - that's why we recommend it daily.
If it is worth doing well it is worth doing poorly

MErlin

Hadde faktisk to skriveleifer når jeg ser etter. Moralen? Gjør som jeg sier, ikke som jeg gjør. :)

piken

Dette var en spennende tråd. Jeg har hatt en flørt pågående en god stund nå, men pga mye reising i jobb-sammenheng sees vi ikke så ofte. Vi bruker derfor sms for å holde ting gående. Men for tiden er jeg dårlig til å komme på noe mer kreativt enn "tenker på deg", "skulle ønske du var her", osv  ... Hva slags meldinger vil en gutt ha av en jente han flørter med? Tips mottas med takk :)

Sola

Oi, for en interessant tråd! Jeg sliter litt med å finne på ting å skrive selv. Gutter får så lett angst og tror jenta vil være kjæreste helst siden i går :P