Mann med stor M

Started by Tingles, August 24, 2011, 01:49:33 AM

Previous topic - Next topic

Dag

Quote from: Tingles on September 06, 2011, 13:01:08 PM
Der var min liste klar, den er kanskje litt stikkordbasert, men jeg skjønner den ;)

Syns Claw hadde en god definisjon, men mangelfull for min del.
Dag sin definisjon blir litt for gammeldags for min del og da jeg syns en dame kan dra sin del av en husholdningsøkonomi :)
Denne listen representerer den typen mann jeg har lyst å jobbe mot å bli!




MANN MED STOR M!


•   Nevenyttig (ikke redd for å ta i ett tak hjemme, kunnskap til å gjøre "fagarbeid")
•   Tar vare på damen sin (gir trygghet ved å være i nærheten, passer på at hun har det bra (for enhver logisk pris ;)))
•   Et bevisst syn på eget utseende (sier litt seg selv, men å bruke "snarveier" blir for feminint)
•   Maskulin
•   Ikke sytete
•   Ta sjefsavgjørelser(autorativ)
•   Kaldt hode i de fleste situsjoner
•   God forsørger (tar vare på familien)
•   Gentleman
•   Ambisjonsrik, målrettet
•   Evne til å reflektere
•   Ærlig
•   Ikke konfliktsky
•   Selvstendig, selvsikker
•   Tillitsvekkende


Hva syns dere?


Syns det ser bra ut :)

Potet

Quote from: Tingles on September 06, 2011, 13:01:08 PM
Der var min liste klar, den er kanskje litt stikkordbasert, men jeg skjønner den ;)

Syns Claw hadde en god definisjon, men mangelfull for min del.
Dag sin definisjon blir litt for gammeldags for min del og da jeg syns en dame kan dra sin del av en husholdningsøkonomi :)
Denne listen representerer den typen mann jeg har lyst å jobbe mot å bli!




MANN MED STOR M!


•   Nevenyttig (ikke redd for å ta i ett tak hjemme, kunnskap til å gjøre "fagarbeid")
•   Tar vare på damen sin (gir trygghet ved å være i nærheten, passer på at hun har det bra (for enhver logisk pris ;)))
•   Et bevisst syn på eget utseende (sier litt seg selv, men å bruke "snarveier" blir for feminint)
•   Maskulin
•   Ikke sytete
•   Ta sjefsavgjørelser(autorativ)
•   Kaldt hode i de fleste situsjoner
•   God forsørger (tar vare på familien)
•   Gentleman
•   Ambisjonsrik, målrettet
•   Evne til å reflektere
•   Ærlig
•   Ikke konfliktsky
•   Selvstendig, selvsikker
•   Tillitsvekkende


Hva syns dere?

Legg til selvsikkerhet, lojalitet og konkurranseinstinkt og jeg er i stor grad enig. Mulig disse punktene går inn under noen av de du allerede har skrevet.
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

Eva

Quote from: Tingles on September 06, 2011, 13:01:08 PM
Der var min liste klar, den er kanskje litt stikkordbasert, men jeg skjønner den ;)

Syns Claw hadde en god definisjon, men mangelfull for min del.
Dag sin definisjon blir litt for gammeldags for min del og da jeg syns en dame kan dra sin del av en husholdningsøkonomi :)
Denne listen representerer den typen mann jeg har lyst å jobbe mot å bli!




MANN MED STOR M!


•   Nevenyttig (ikke redd for å ta i ett tak hjemme, kunnskap til å gjøre "fagarbeid")
•   Tar vare på damen sin (gir trygghet ved å være i nærheten, passer på at hun har det bra (for enhver logisk pris ;)))
•   Et bevisst syn på eget utseende (sier litt seg selv, men å bruke "snarveier" blir for feminint)
•   Maskulin
•   Ikke sytete
•   Ta sjefsavgjørelser(autorativ)
•   Kaldt hode i de fleste situsjoner
•   God forsørger (tar vare på familien)
•   Gentleman
•   Ambisjonsrik, målrettet
•   Evne til å reflektere
•   Ærlig
•   Ikke konfliktsky
•   Selvstendig, selvsikker
•   Tillitsvekkende


Hva syns dere?


Kan vere einig i mykje her av dette, med eit par endringar/innvendingar:

Nevenyttig er bra, men det er innstillinga (ikkje redd for å ta i eit tak) som er avgjerande, ikkje at ein kan veit alt i utgangspunktet - sjølv om det er greit å ikkje vere altfor klønete. Og litt fagkunnskap er sexy :)

Ta sjefsavgjerder (autoritativ) - ja, men med eit viktig tillegg: evne til å vere audmjuk og også la andre få ta avgjerder. Eg vil og kunne få lov å vere autoritativ!

God forsørger - tja, det er jo viktig å bidra, men ikkje nødvendigvis som hovudforsørger

Gentleman - dersom det betyr snill og høflig

Eg vil også legge til snill/omtenksom og evne til å vise omsorg som veldig viktig. Og vilje til å vere med på å ta vare på felles barn (ikkje bare økonomisk) - menn som ikkje tar ansvaret sitt der er ikkje mykje attraktivt.

Elles så vil eg seie at alle desse punkta (med unntak av maskulin, men kva betyr eigentleg det? Ikkje nødvendigvis negativ til ordet, men veldig ullent omgrep?) også passar inn i min definisjon av eit godt menneske og ein god kjæreste, for begge kjønn. Det er noko eg sjølv gjerne vil jobbe mot å bli også!

Roman

Quote from: Dag on August 27, 2011, 21:02:40 PM
Enig i at de fleste er tøfler, men det er fordi de gjør seg til det. Måten jeg tenker på er at hun kan støtte seg på meg :) Er ikke egentlig snakk om å gi penger i seg selv, men trygghet mtp økonomi.

Vil tro at en mann som har alskens penger, slik at kjæresten/kona kan gjøre hva hun enn vil, vil bli utro på et punkt mtp. at folk som har så mye penger at KVINNEN i forholdet kan leve i sus og dus, har huet langt inni ræva med jobb, slik at han faktisk ikke får nok tid til å tilbringe sammen med kjæresten/kona.
Dette er jo selvfølgelig generalisering, om du er en mann som har vunnet i lotto, fått arv, eller bare har jævlig mye penger generelt uten å måtte jobbe for det, er jo det en annen sak :)
Be like water my friend.

Stanley

#19
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Stanley

#20
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Tingles

Fjern ordet maskulin fra den listen så har du likevel en liste å leve opp til. For min del er det en maskulin liste, den forklarer hva som skal til for at jeg ser på meg selv som en Mann, altså maskulin.

Hvis du trenger bedre forklaring, så kan du se på kjønnroller. Hva er maskulint og hva er feminint? Hvordan kler man seg maskulint/feminint. Hvordan oppfører man seg maskulint/feminint?

Knuse stein er en veldig maskulin greie, syklubb er en feminingreie :P
I have not failed. I've found 10,000 ways that won't work.

Stanley

#22
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.


QueenB

det finnes mange ulike forventninger til hva en "ekte mann" er, avhengig av kultur og subkulturer. En universal fellesnevner er maskulinitet. Uten denne ene egenskapen, er du ikke, etter min mening, og de fleste kvinners mening, ikke tiltrekkende NOK som mann. Uansett hvor flink du er til å hogge ved, og hvor store baller du har.

og apropos maskulinitet: sjekk ut han her, a! Mange menn vegrer seg for å danse, fordi de synes det ser homo ut. Men bare se hvor maskulint antonio banderas danser i dette klippet. Bare se!



I don't want to talk like you. I don't want to live like you. I'm going to be like me.

Stanley

#25
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Smooth


QueenB

MOTSATTE AV FEMININ!!! hva er det du synes er feminint med jenter? finn ut av det, og det motsatte av det vil være maskulint. det er ekstremt vanskelig å forklare!! det handler ikke om å kunne slåss, og løfte opp en lastebil med bare hendene. Det handler om væremåte og utstråling.
I don't want to talk like you. I don't want to live like you. I'm going to be like me.

Stanley

#28
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

QueenB

godt spm! i oslo vest, så er blir jo rosa klær på gutter sett på som heit. Resten av verden: ikke. det spørs hva slags jenter du vil tiltrekke deg.. Samtidig er jeg veldig fan av å kle seg som man selv vil, og ikke bry seg om hva andre måtte mene. men har skjønt at det ikke er en respektert ideologi i sjekkemiljøet... vet ikke jeg, ass. Rosa i seg selv trenger ikke være n deal breaker.

men som med alt annet: det er helheten som teller! alle vil jo fortsatt skjønne at du er gutt, selv om du går  med rosa. Det r som sagt personligheten som viser din maskuline side. Begynner du å gå med miniskjørt derimot... :P
I don't want to talk like you. I don't want to live like you. I'm going to be like me.