Studere i Tyskland

Started by Dorian Gray, August 29, 2011, 14:40:02 PM

Previous topic - Next topic

Dorian Gray

Hei!

Tenkte meg til Tyskland om noen år for å studere psykologi.
Er det noen som har erfaringer her? Hvordan er det å bo i Tyskland som student, lett å lære språket, uteliv, må man jobbe mye ved siden av for å overleve som student osv?

En ting jeg lurer på er hva slags snitt det er for å komme inn i de forskjellige studiestedene. Noen som vet hvor jeg finne info om det?

PS: Må bare dele denne herlige remixen av Chromeo - Night by Night, laget av to gode venner av meg. http://soundcloud.com/midsummerknight Enjoy!
Alle har noe å lære, og alle har noe å lære bort.

Femininist

Skal du søke deg direkte inn i Tyskland og ta hele utdanningen der har nok Ansa svar på det formelle (søknadsfrister, snitt etc). Som norsk statsborger har du rett på støtte fra lånekassen selv om du studerer i utlandet så med en sommerjobb skal du klare deg greit bra økonomisk.

Skal du ta deler av utdanningen i utlandet, er det formelt sett mye enklere! Ansa, instituttet, fakultetet og internasjonalseksjon på universitetet ditt vil da være behjelpelige med å fylle ut søknadsskjema og å få greie på alt det formelle.
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.