Hvor går den feminine grensen for menn?

Started by Tingles, September 21, 2011, 00:39:03 AM

Previous topic - Next topic

Tingles

ja..ser den j.a.s..skal slutte å skrive forumposts etter nattevakt :p
I have not failed. I've found 10,000 ways that won't work.

soprano

Hva er facial scrub og hva kreves av utstyr?   :P

TopGun

Quote from: soprano on November 24, 2011, 17:23:15 PM
Hva er facial scrub og hva kreves av utstyr?   :P
En såpe beregnet på ansiktet.

Utstyrsliste:
En facial scrub
Vann
Hendene dine

Hold deg til kjente merker, og SPØR i butikken etter rett type til din hud.

soprano

Quote from: TopGun on November 24, 2011, 20:18:42 PM
Hold deg til kjente merker, og SPØR i butikken etter rett type til din hud.

Ok, skal spørre. Dette blir flaut  :D

Stanley

#34
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Stemning

Det mest feminine jeg gjør er vel ansiktskrem (anti shine/mattende) og solarium. Pleier ta 3-4 ganger i desember og 3-4 nye i februar/mars. Bare så jeg ikke er likblek, som jeg blir hvis jeg ikke gjør det. Vet med meg selv at jeg er mye kjekkere med et hint av farge. Ellers så føler jeg meg feminin når jeg bruker mer enn 5 min på håret, men det skjer. Og jeg føler meg av en eller annen grunn feminin når jeg er ute og handler klær... ihvertfall mot slutten når jeg har masse ulike poser i hendene og går og kikker :P

Selveste

Haha, helt enig med stemning. Forøvrig syntes jeg sminke for menn blir rett og slett for dumt. Synes ingen menn burde bruke sminke, er helt mot mine prinsipper. (med mindre han har noen hudsykdom/eller liknende).

Stanley

#37
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Eh

Penskjorte og hettegenser, begge i lilla høres ikke ut som noe du vil kombinere, spør du meg.

Ta noe helt casual, vanlig mørke jeans, simpel t-skjorte med v-hals og en rutete skjorte/åpen hettegenser. Ett eller annet i den duren

ChristianL

#39
Quote from: Adriwen on November 30, 2011, 19:32:56 PM
I morgen skal jeg gå i lilla penskjorte, lilla hettegenser, og mørkerøde bukser på skolen.
Tror dere det blir for femi? Eller skiller jeg meg ut positivt?
Jeg syns det hørtes altfor spesielt ut, du blir fort "han der". Kjør en clean og tidløs look med god passform på klæra og V-hals t-skjorte, sånn som 0330 har lært deg. Aldri kjøp klær før du har prøvd en størrelse mindre, klær skal passe akkurat.

Enkle regler for å oppsummere litt kjapt:
- V- hals er kult
- Hvis genser, skjorte, cardigan kan lukkes, gå med den åpen, ser 100 ganger bedre ut. Skinnjakka skal være åpen. Frakker holdes lukket.
- Lyseste plagg innerst
- Ingen logoer eller reklame på klæra
- God passform
- Olabukser bør være "super-slim" fit og passe deg akkurat, kan godt kjennes litt trang ut. Kjøp uten slitemerker / hull osv, H&M har pene bukser.
- Aldri, aldri gå i boblejakke. Bruk frakk eller skinnjakke alt etter hvor kaldt det er.
- Sko er ekstremt viktige for stilen og jenter legger spesielt merke til sko. Aldri joggesko, jo mindre klumpete og jo "enklere" jo bedre. Converse og tøysko funker for eksempel bra om sommern, om vintern kan for eksempel boots eller mer "pensko"- aktig stil funke (jeg kan ikke termene her :p)

Du skiller deg ut ved å unngå de feila 95% av alle guttene gjør. Jenter legger merke til gutter som kan kle seg, da får du automatisk hakket mer verdi enn alle de som ikke kan kle seg. Klesstil er en god hjelper for å komme igang fordi du gir et godt førsteinntrykk, men du kommer ikke videre hvis ikke det andre er på stell.

Carebear

bra liste ChristianL, eneste jeg er uenig i er at bukser bør være super-slim-fit. Det viktigste er at de ikke får foten din til å se ut som en rett planke.
- Funshine Bear loves to play and tell jokes all the time, but sometimes forgets that there are times in life you must be serious.

[url="http://lolpics.se/pics/12317"]http://lolpics.se/pics/12317[/url].

ChristianL

Quote from: CareBear on November 30, 2011, 21:03:09 PM
bra liste ChristianL, eneste jeg er uenig i er at bukser bør være super-slim-fit. Det viktigste er at de ikke får foten din til å se ut som en rett planke.
Mm stemmer nok det :). Er nok litt etter hva man foretrekker å gå i.

Jeg har en "super-slim" bukse som egentlig er ett nr for stor, men fortsatt ganske trang i toppen, men litt løsere ved leggene. Den følger kroppen min mye bedre enn vanlig "slim" og "straight cut". Bruker den på litt mer "bygdefester" og steder utenfor byen hvor folk ellers går litt mer i bygdeklær og røde rutete skjorter og lignende.

Selveste

- Hvis genser, skjorte, cardigan kan lukkes, gå med den åpen, ser 100 ganger bedre ut. Spørs jo hva slags skjorte da, går du f.eks. med penskjorte synes jeg ikke det ser veldig lite stilig ut og ha den åpen. Et typisk kjennetegn på gutter som ikke har peiling på mote er gjerne kombinasjonen rund hals t-skjorte med en halvåpen penskjorte. Men enig hvis du mener flanell.

ChristianL

Quote from: Selveste on November 30, 2011, 21:22:17 PM
- Hvis genser, skjorte, cardigan kan lukkes, gå med den åpen, ser 100 ganger bedre ut. Spørs jo hva slags skjorte da, går du f.eks. med penskjorte synes jeg ikke det ser veldig lite stilig ut og ha den åpen. Et typisk kjennetegn på gutter som ikke har peiling på mote er gjerne kombinasjonen rund hals t-skjorte med en halvåpen penskjorte. Men enig hvis du mener flanell.
Enig med deg der.

Stemning

Quote from: ChristianL on November 30, 2011, 21:27:39 PM
Quote from: Selveste on November 30, 2011, 21:22:17 PM
- Hvis genser, skjorte, cardigan kan lukkes, gå med den åpen, ser 100 ganger bedre ut. Spørs jo hva slags skjorte da, går du f.eks. med penskjorte synes jeg ikke det ser veldig lite stilig ut og ha den åpen. Et typisk kjennetegn på gutter som ikke har peiling på mote er gjerne kombinasjonen rund hals t-skjorte med en halvåpen penskjorte. Men enig hvis du mener flanell.
Enig med deg der.

Emulig å være uenig. :)

(litt offtopic:)
Hva menes om dressjakke/blazer på byen? Og hva skal isåfall brukes til?