Å slippe noen inn 2

Started by Miss Føniks, September 27, 2011, 02:19:29 AM

Previous topic - Next topic

Miss Føniks

Inspirert av kastanje
Tenkt på akkurat det samme selv, bare litt annerledes.
Nå tenker jeg på det mentale/ følelsesmessige, og ikke det fysiske rom.

Jeg har dog ikke problemer med at alt må være plettfritt,selv om jeg foretrekker det.
Det som irriterer meg mest, er at jeg er for luket. Til og me dårlig på og gi den jeg liker komplimanger, positive ting jeg tenker om personen.
Som ex "Fy, du ser rå lekker ut i den shorta"

Har heller ikke store erfaringen me det og ha kjæreste og være i et forhold, det er noe jeg ikke er vant me.
Jeg er ikke flink til og slippe folk inn,og holder nok en del murrer opp fordi jeg har blitt såret mange ganger.
Men dette tror jeg blir et problem, fordi jeg da ikke får helt vist hvem jeg virkelig er, til den jeg er interessert i.
Kall det gjerne pysete, men jeg går nok og forventer at personen ikke vil mer.
Eller at de egentlig bare vil ha det gøy, og dermed beskytter jeg meg selv automatisk?

som kastanje har som regel de jeg har holdt på med glidd ut i ingen ting.
Eller de har ikke de "rette følelsene". Eller vil ikke ha dame.

Dessverre kan man jo ikke akkurat spør dem de gikk skeis me og forvente et dønn ærlig svar, er jo ikke sikkert de egentlig vet det konkret selv.
Kan være så mangt
The Phoenix always rises from the asses

VB

Gjor det samme selv, har ikke vaert involvert emosjonelt i noen jente siden jeg var 16~ aar.

Personlig tror jeg ikke det er noe du kan gjore noe med, kanskje en tur til psykolog men ser ikke helt poenget i det selv siden det ikke er noe storre problem for min del. Tror ogsaa at mange har alt for hoye forventninger til hva de skal fole om "the one" pga alt pisspreiket om ekte kjaerlighet og det man ser i hollywood filmer. "En dag finner du den rette personen og da foler du det med en gang!" riiight...

Kanskje i stede for aa se paa det som et problem, skru ned forventningene til folelsene dine. For min del hvis jeg liker jenta nok til at jeg kan tilbringe mesteparten av tiden min med henne og faktisk nyte det i stede for aa bli irritert saa er det nok. Trenger ikke ha noen super sterke folelser.


Men du kan gjore noe med aa gi komplimenter, det er rimelig lett aa trene paa hvis du bare bevisst paa det. Det fine med det er at andre folk liker deg ogsaa mer naar du gjor det, saa er egentlig win-win aa laere det :)

For noen aar siden pleide jeg aldri aa gi folk komplimenter, men jeg bestemte meg for at jeg skulle starte aa gi dem mer. Det tok litt tid men etter en stund kom det naturlig uten at jeg tenker paa det. Naa gir jeg komplimenter til baade gutter og jenter rimelig ofte, enten jeg kjenner de eller bare moter de i en kasseko paa rema 1000.

Femininist

Hvor stort problem det er, og hvor mye innsats du er villig til å legge i dette er alfa og omega for hvordan du bør gå frem.

Start gjerne i det små, med å gi mennesker rundt deg (venner, familie) og fremmede komplementer. Litt lavere terskel der enn til mennesker en liker, men ikke kjenner så godt. Det samme med å slippe folk innpå deg. Start med å flytte intimgrensen eller selvkontrollen (alt etter hva som er problemet) litt etter litt. Helt normalt å ligge på gulvet, flette håret til venninner og lignende. Ikke hele tiden selvfølgelig, men av og til.

Går dette greit er det bare å overføre det til situasjoner der du er sammen med gutter du liker. Og får du ikke til slike ting, så er det ikke nødvendigvis noe galt med det, men da er du kanskje ikke slik du tror du selv er =) 

Å bli avvist er noe alle opplever og som noen opplever hardere enn andre. Er dette med på å prege deg, slik at du ofte tenker på det, eller at det hindrer deg vil jeg anbefale deg å snakke med "noen" om det. Er du student har ofte studentshipnadene psykologer og sosionomer en kan snakke med for en svært rimelig penge. De er der for alt fra eksamensstress til psykiske lidelser. Noen har behov for en time eller to, andre for å møte opp en gang i uka. Helsesøster i kommunen kan også være grei å snakke med. (Vil ikke anbefale deg å bruke venner som hobbypsykologer)
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

vinnersmilet

Det er lett å snakke om positive ting. Det er ikke så lett, å slippe noen inn i den delen av sin verden som er negativ.